خانه ارباب در الوند محل تجمع معتادان متجاهر و سارقان


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876956

خانه تاریخی اربابی که در شهر قدیم الوند قرار دارد، از آثار به جای مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی و محل سکونت حاکم منطقه الوند و متعلق به خاندان شیخ الاسلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح قزوین ، استان قزوین از نظر تاریخی یکی از قدیمی ترین مراکز استقرار و شکل گیری جوامع بشری در کشور است.

قزوین به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از رونق قابل توجهی برخوردار بود و در دهه های اول حکومت صفویه برای مدتی به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد، از این رو آثار تاریخی بسیار باشکوهی وجود دارد که مهمترین آنها توسعه گردشگری است.

خانه الوند اربابی سال ها پیش با تایید کمیسیون ثبت اسناد و املاک کشور در فهرست آثار ملی ثبت شد اما اکنون به پناهگاهی امن برای معتادان تبدیل شده و نارضایتی عمومی را برانگیخته است.

این بنای تاریخی دارای دو طبقه شامل طبقه همکف و شاه نشین است که فضای طبقه اول شامل ایوان های توکار با طاق نما و کف ساده آجری است.

شهروند دارای تعداد محدودی بنای تاریخی است. بدون شک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه وظیفه حفظ، ساماندهی، مرمت و مرمت آن را بر عهده دارد.

یکی از مشکلات عمده استان قزوین عدم ساماندهی، حفظ و استفاده صحیح از گنجینه های ارزشمند تاریخی و فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید