خاک حاصلخیز گرانترین ظرفیت طبیعی البرز است/ کشت محصولات ارگانیک مستلزم استفاده از روشهای نوین آبیاری است.

ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790286

سعید جیانی فرد گفت: برای حفظ خاک حاصلخیز استان باید عملیات جمع آوری آب توسعه یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با بیان اینکه خاک حاصلخیز گران ترین ظرفیت طبیعی البرز است، گفت: برای حفظ خاک حاصلخیز استان باید عملیات آبخیزداری توسعه یابد. تا چشمه های موجود در آن پایدار بماند و در فصول کم آب آب داشته باشد.

سعید جیانی فرد ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های وزارت جهاد کشاورزی گلخانه ها در استان رو به رشد است.

وی افزود: از سوی دیگر برای جبران کمبود آب باید از روش های نوین آبیاری برای کشت محصولات ارگانیک استفاده کرد که ضمن صرفه جویی در مصرف آب، ضرری به محصول وارد نمی شود.

این کارشناس گفت: بحث کشت، توسعه و فرآوری محصولات زراعی و گیاهان دارویی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی است و اجرای این طرح باعث ایجاد اشتغال خوبی در البرز می شود.

جیانی فرد گفت: گندم و جو از جمله محصولاتی هستند که در البرز رشد خوبی دارند اما لزوم حمایت از کشاورزان در این میان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: امروزه روند آماده سازی برای کشت، نگهداری و برداشت هزینه ها و تلاش های زیادی را به دنبال دارد که اگر حمایت های لازم از این کشاورزان صورت نگیرد، زمین های حاصلخیز کشت نمی شود و خاک مرغوب البرز به خطر می افتد. “

پایان زندگی وی با بیان اینکه چشم انداز کشاورزی شامل خدمات قبل از کشت، تولید در مزرعه و خدمات پس از برداشت است، گفت: امیدواریم با تلاش تولیدکنندگان و کارکنان البرز به این اهداف دست یابیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید