خبر خوش برای مسافران نوروزی کوم/ تاریخی ترین محوطه باستانی آماده بازدید بازدیدکنندگان در نوروز است.


زمان: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816546

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مطرح کرد؛

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کوم با بیان اینکه در بدو ورود زائران و مسافران نوروزی به کوم پیامکی حاوی ارتباط زائر کوم ارسال خواهد شد. در همین راستا تمامی امکانات اقامتی در کوم وجود دارد و اطلاعات گردشگری درویش، کهن ترین تپه تاریخی، آماده بازدید بازدیدکنندگان در نوروز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع دستی استان کوم در گفتگو با خبرنگار کوم فردا از هموطنان خود برای سفر به کوم و بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی کوم دعوت کرد: استان کوم از نقطه نظر یک استان کاملاً زیارتی و مذهبی است. دید با ظرفیت مذهبی بسیار بالا. در طول سال و در ایام نوروز میلیون ها زائر و مسافر بی حوصله به کوم سفر می کنند. زائران و مسافران کوم علاوه بر زیارت اماکن مقدس کوم می توانند از مکمل های سفر در کوم نیز استفاده کنند.
ارجمندی ادامه داد: اماکن طبیعی بکر زیادی در کوم وجود دارد و همچنین اماکن تاریخی و جاذبه های فرهنگی در کوم وجود دارد که می تواند برای زائران و مسافران جذاب باشد. قم بازاری دارد که می توان گفت انحصاری ترین بازار ایران در قم است. “
مدیرکل میراث فرهنگیکه درفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کوم گفت: گنبد سبز کوم به نوروزگا تبدیل شده است که مسافران می توانند از این مجموعه تاریخی دیدن کنند و از نمایشگاه های صنایع دستی واقع در این مجموعه و همچنین کاروانسرای دیر گچین استفاده کنند. دیر گچین بزرگترین کاروانسرا ایران و به عنوان مادر کاروانسراهای ایران شناخته می شود و آماده بازدید مسافران نوروزی به قم می باشد.
وی گفت: خانه ملاصدرا واقع در شهر کهک در کوم سال هاست که مورد بی مهری قرار گرفته است چرا که ییلاق کهک می تواند مورد استفاده زائران و مسافران باشد. همچنین خانه ملاصدرا آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است. فرهنگی است و با همکاری شهرداری ملاصدرا کهک به مجموعه ای از آثار تاریخی، فرهنگی، مسکونی، پذیرایی و طبیعی تبدیل خواهد شد و قابلیت جذب گردشگر از سراسر جهان را دارد.
ارجمندی تاکید کرد: تپه گلی درویش در کوم، تاریخی ترین تپه باستانی کشور با قدمتی 7 هزار ساله در 22 دوره معماری مورد بازدید قرار گرفته است. استان کوم این هویت را شهری مذهبی هفت هزار ساله تعریف می کند، مسافران نوروزی باید از تپه باستانی گلی درویس دیدن کنند.
مدیرکل میراث فرهنگیکه درفرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان کوم خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با جذب وام تپه درویشی را بیشتر معرفی کنیم تا زمینه تحقیقات تاریخی در این منطقه فراهم شود.
وی گفت: با هماهنگی های انجام شده در بدو ورود مسافران و زائران به استان کوم پیامکی حاوی لینک سایت کوم سائر با مساعدت مخابرات ارسال می شود. در حالی که مراکز اطلاع رسانی در ابتدای عوارض در جمکران قرار دارد و نقشه های زیادی تهیه شده است که در آن مکان های گردشگری کوم مشخص شده است.
ارجمندی بیان کرد: خوبی نقشه های گردشگری کوم در سال جاری تعیین مسیرهای سفر است که مسافران و زائران می توانند علاوه بر زیارت حرم امام زمان(عج) به مقصد برسند و مسافرانی که وارد کوم می شوند.معصومه سلام الله علیها مسجد جمکران بر اساس سلیقه خود می توانند یک تور قمی جذاب داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید