خدیجه کبری (س); الگوی ایمان و ایثار


ساعت: 07:35
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821578

حجت الاسلام اکرمی گفت: وفاداری را از خدیجه کبری (س) صفا و پیامبر گرامی اسلام بیاموزیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید رضا اکرمی کارشناس مذهبی در گفتگو با مرآت به ابعاد شخصیتی همسر بزرگوار پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های مهم این بانو الگو بودن ایشان است. ایمان به تاریخ بشر اسلام آن را طاهره نیز می نامد.

وی افزود: پیش از آن دین اسلام بود و پیامبر اسلام (ص) به مأموریت مبعوث شد. حضرت خدیجه (س) در دین حضرت ابراهیم خلیل الله مذهب بود. نه تنها حضرت خدیجه (علیها السلام) بلکه پدر و مادرش نیز به این دین اعتقاد داشتند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: از نظر شیعیان و دوستداران اهل بیت، نور ائمه(ع) در طهارت و رحمت محض و به دور از هرگونه شرک، بت پرستی و خرافه است.

اکرمی با بیان اینکه حضور حضرت زهرا(س) در محضر حضرت خدیجه(س) نشان می دهد که حضرت خدیجه در سن 65 سالگی هیچ بتی را نمی پرستید، افزود: ایشان اولین زنی است که به اسلام ایمان آورده است. طبق روایات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در صبح روز دوشنبه و در آخر همان روز مبعوث شدند حضرت فرمود: در تاریخ داریم که چندین ماه تنها زن مسلمان روی زمین حضرت خدیجه (س).

اکرمی با اشاره به روحیه زمامداری و هوشمندی حضرت خدیجه (س) گفت: با اینکه او اولین بانوی ثروتمند جهان عرب بود. اما آنها بسیار سخاوتمند بودند.

این کارشناس همچنین تصریح کرد: خدیجه (س) بانویی است که از نظر هوش و مدیریت بی نظیر بود و در بیان احوال این بانوی بزرگوار نوشت: حضرت خدیجه (س) بانویی خردمند بود و علاوه بر مال و هوش، او بانویی بسیار بخشنده بود و خانه اش در مکه معروف مرکز توصیه به فقرا و نیازمندان بود.

وی در تشریح شخصیت بخشنده و ایثارگر این بانوی گرامی گفت: حضرت خدیجه(س) در شب عقد به پیامبر(ص) فرمودند یا رسول الله! تمام دارایی من برای شماست و هیچ یک از آنها مال خود را به پیامبر نشان ندادند و تمام دارایی خود را خرج اسلام نکردند.

اکرمی با اشاره به اینکه از تولید مثل به کوثر رفته است، گفت: از مال فراوانش فوت کرد و در عوض کوثر قرآن یعنی حضرت زهرا(س) را به او داد. البته پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هیچ گاه پاکی و عظمت حضرت خدیجه علیها السلام را فراموش نکرد و همواره عزت و کرامت آن حضرت را چه در زمان حیات خود و چه پس از وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها رعایت می کرد.

اکرمی با تاکید بر لزوم تأمل در زندگی، افزود: او بانویی بود که بهترین معیارها را برای انتخاب همسر داشت. جوانان ما به الگوهایی مانند او نیاز دارند که در انتخاب آنها ملاک باشد و خصوصیات، اخلاق و منش طرف مقابل باشد.«مراقب باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید