خراسان شمالی به دنبال بازارهای جدیدی برای صادرات انگور است


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905582

محمد محمدزاده با اشاره به محدودیت بازار صادراتی انگور خراسان شمالی در پاکستان گفت: استان باید برای فروش این محصول به دنبال بازارهای صادراتی جدید باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محمدزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: خراسان شمالی یکی از قطب های تولید انگور در کشور است.

محمدزاده گفت: از 48 هزار هکتار از اراضی باغی استان 16 هزار و 500 هکتار زیر کشت انگور است.

وی افزود: سالانه حدود 164 هزار تن انگور (15 نوع انگور) از تاکستان های استان برداشت می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه 13 هزار تن از آن به صورت تازه مصرف، مصرف و 60 هزار تن فرآوری می شود.

وی همچنین افزود: 90 هزار تن انگور برداشت شده بدون فرآوری از استان خارج می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون 150 هکتار از باغات انگور استان به منظور افزایش کمی و کیفی برداشت انگور محقق شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی همچنین گفت: شناسایی تاکستان های این ولسوالی در دستور کار قرار دارد.

محمدزاده محدود بودن بازار صادرات انگور از استان به پاکستان را یکی از مشکلات مهم شراب کاران استان برشمرد و گفت: در سال های گذشته بازار پاکستان مهمترین بازار فروش انگور مازاد در استان بوده است. که رقبای هم وارد این بازار شدند.

وی همچنین افزود: پاکستان نرخ تعرفه واردات انگور را افزایش داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: برای فروش محصولات انگور ایران و استان باید به دنبال بازارهای بین المللی جدید باشیم.

محمدزاده در عین حال تصریح کرد: در استان باید صنایع تبدیلی و تکمیلی زنجیره صنعت انگور شامل انبارها، سردخانه های فنی، واحدهای بسته بندی و کارخانجات فرآوری محصولات انگور با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شود. ، تا تولید این محصول برای پرورش دهندگان چرخه ای باشد.همه به سوددهی تبدیل شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید