برای خرید مانتو به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید مانتو یکی از خریدهایی است که خانم به آن اهمیت زیادی می دهند. زیرا پوششی است که با آن در اجتماع دیده می شوند  و تاثیر زیادی در ظاهر آنها دارد. جهت خرید مانتو لازم است نکاتی را بدانیم و در انتخاب مانتو ، به کار گیریم. برای مثال مدل مانتو ، محیطی که قرار است مانتو را در آنجا بپوشید ، لباس هایی که در نظر دارید و با آن مانتو ست کنید و…

در این مقاله به نکانی که باید برای انتخاب مانتو به کار گیریم اشاره کرده ایم. امید به اینکه به کار آید.

خرید مانتو با توجه به اندام شما

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید مانتو به آن توجه کنید ، اندام و قد شماست. اگر قد کوتاهی دارید ، باید مانتوی بلند بپوشید تا قد شما را بلندتر نشان دهد. البته نباید مانتوهای خیلی بلند را انتخاب کنید. یا اگر می خواهید مانتوی کوتاه بپوشید ، باید کوتاهی آن تا بالای زانوی شما باشد تا پاهایتان کشیده‌تر به نظر برسد. اگر قد شما بلند است ، بهتر است مانتویی انتخاب کنید که بلندی آن تا زانوی شما باشد ، و از پوشیدن مانتوی بلند بپرهیزید زیرا قد شما را بلندتر نشان می دهد و مانتوی خیلی کوتاه پاهای شما را کشیده‌تر نشان میدهد.

اگرریزاندام هستید ، مانتوهای فون و چین دار یا دامنی مناسب شماست. یا مانتو هایی که خطوط افقی دارند تا قد شما را کشیده‌تر نشان دهد.

اگر چاق و درشت اندام هستید ، از پوشیدن مانتوی تنگ بپرهیزید همچنین نباید جنس آن استرچ یا کشی باشد. مانتویی اندازه ی تنتان بپوشید که یا ساده باشد ، یا دارای خطوط عمودی باشد تا اندام شما را جمع تر نشان دهد . همچنین نباید مانتوهای خیلی کوتاه یا چاک دار بپوشید. مانتوهایی که پایین ازادتری دارند مناسب شماست .

خرید مانتو با توجه به سن شما

مانتوی مناسب خانم های جوان  : انواع مانتوهای اسپرت کوتاه یا بلند ، مانتوهای جلو باز ، مانتوهای سنتی یا فانتزی و …از جمله مانتو های مناسب سن شماست. مانتوهایی ساده و بدون یقه ، که با پارچه های شل دوخته شده اند که از رنگهای شاد در آنها استفاده شده باشد. همچنین مانتوهای کلاسیک و نامتقارن نیز مناسب با سن شماست.

مانتوی مناسب خانم های میانسال : مدل مانتوی افراد میانسال باید تفاوتهایی با مانتوی افراد جوان داشته باشد. باید مدل های سنگین و خانمانه بپوشند. مانتو های ساده و بلند مناسب اند.همچنین مانتوهای مجلسی و طرح دار که رنگ آنها مناسب با سلیقه شما باشد.

نکاتی در مورد جنس مانتو

یکی از نکاتی که هنگام خرید مانتو باید به آن توجه کنیم ، جنس آن است. باید توجه داشته باشیم که پارچه آن بعد از شست و شو آب نرود یا خیلی چروک نشود و نیاز به اتوی سخت نداشنه باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم اینکه پرز پرز نشود و کرک به خود نگیرد. همچنین جنس آن مناسب با فصل پوشیدن آن باشد. برای تابستان خنک و سبک باشد و برای فصل زمستان گرم و ضخیم باشد.

خرید مانتو مناسب با رنگ پوست :

رنگ مانتو متناسب با سلیقه شماست ، اما با در نظر گرفتن نکاتی مانتو در بدن شما شکیل تر دیده می شود.

رنگ مناسب برای پوست های روشن : افراد با موهای روشن ، موهای روشن و چشمهای رنگی ، بهتر است از رنگهای آبی تیره و روشن ، قهوه ای و بژ استفاده کنند.

رنگ مناسب برای پوست های تیره : افرادی با پوست و موی تیره و چشم های قهوی ای و مشکی ، بهتر است از رنگ های صورتی، سفید ، خاکی، آبی ملایم و طوسی روشن بپوشند.

رنگ مناسب برای پوست های معمولی :رنگ های مناسب این افراد آبی تیره ، بژ ، گندمی ، مشکی و صورتی می باشد.نتیجه گیری : برای خرید مانتو به نکاتی از جمله جنس پارچه ، رنگ مناسب با پوست خود ، مدل مناسب با قد ، اندام و سن و سال خود و رنگ پوستتان توجه کنید. تا ظاهری اراسته و شیک داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید