خلاقیت و دقت هنرمندان پس از انقلاب باعث ظهور سینمای ایران در جهان شد.


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804353

افشین سنگ چاپ بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران گفت: خلاقیت و دقت هنرمندان بعد از انقلاب باعث رونق سینمای ایران در جهان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افشین سنگ چاپ بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس درباره پیشرفت سینمای ایران از زمان انقلاب به ویژه در عرصه سینما گفت: در این کشور تلویزیون وجود دارد.

وی افزود: اگرچه هنرمندان تلاش می کنند کمتر وارد سیاست شوند و من به شخصه کاری به سیاست ندارم، اما باید گفت که انقلاب 57 یکی از مهم ترین اتفاقات کشور بزرگ ایران در کل تاریخ بود. مردم ایران به دلیل نارضایتی از وضعیت موجود، «سال 57 انقلاب کردند و انقلاب مردمی کردند.

این هنرمند که این روزها مشغول ضبط چندین برنامه تلویزیونی و سینمایی است، گفت: بررسی دلایل پیشرفت ایران بعد از انقلاب، بحثی تخصصی و زمان بر است که نیاز به بحث کارشناسی دارد و در حوزه من نیست، اما می خواهم بگویم. که جذابیت فکری بازیگران ایرانی به ویژه کارگردانان پس از انقلاب باعث عرضه سینمای ایران در جهان شد.

افشین سنگ چاپ افزود: در سال های اخیر جشنواره های فیلم ایرانی زیادی میزبانی شده اند و فیلم و سینمای ایران در جشنواره های معتبر جهانی حضور داشته که نشان از دقت نگاه هنرمندان دارد که ساختار و محتوای قوی را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه کشوری بکر و دست نخورده داریم، گفت: ایران جذابیت های منحصر به فرد خود را دارد و دنیا می خواهد بداند در ایران چه می گذرد. از طرفی دقت در کارهای هنرمند بسیار مهم است. نوع زندگی و نوع تحصیلات هنرمند و تیزبینی هنرمند باعث شده مضامینی جدید در دنیا کار کند و می بینیم که فیلم هایی با این نوع در جشنواره ها ارائه می شود.

این هنرمند توانا افزود: عوامل زیادی در پیشرفت سینمای ایران نقش داشته است و نمی توان قدرت و هنر هنرمندان قبل از انقلاب را نادیده گرفت، اما امکانات و فراهم شدن شرایط، تجهیزات و زیرساخت ها در سال های اخیر باعث پیشرفت سینمای ایران شده است. هنر و سینمای ایران «بود.

سنگ چاپ گفت: پیشرفت هنر در ایران تنها به سینما و تلویزیون محدود نمی شود، بلکه پیشرفت های موسیقی و سایر هنرها در کشور افزایش یافته و تجهیزات و تماشای هنرمندان نیز بی تاثیر نبوده است.

وی بابیان اینکه هنرمندان تلاش می کنند از سیاست دوری کنند، گفت: سیاست زدگی آفت هنرمند است اما هنرمند مردمی خود را با مردم می داند. نباید فراموش کرد که دلیل محبوبیت یک هنرمند مردم این کشور هستند. محبوبیت پیدا می کنند بعد از انقلاب هنرمندان و کارگردانانی با ایده های نو و تکنولوژی روز وارد سینمای کشور می شوند که در ارائه سینمای بومی در جشنواره ها موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که نقدهایی که درباره بازی های شما می شود چقدر برای شما مهم است؟ او گفت: «البته که نه. البته نقد که واقعاً نقد است نه عمدی. بینندگان تلویزیون خیلی خوب ما را می بینند و از ما انتقاد می کنند و بدون این انتقادات هرگز نمی توانیم خودمان را ویرایش کنیم.

افشین سنگ چاپ (زاده ۱۳۴۷ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر از خانواده گیلانی، متولد خیابان ۱۷ شهریور تهران و بزرگ شده منطقه نظام آباد است. وی همچنین از سال 1362 تا 1364 در دانشکده هنر و ادبیات صدا و سیما تحصیل کرد و افشین سنگ چاپ بر خلاف نقش های منفی که در سریال های مختلف بازی می کرد، کار خود را با کار کودک و نوجوان آغاز کرد. او کارگردانی عروسک های سریال «ضخیم و لاغر» و کارهای دیگری در این زمینه را برعهده داشته است.

افشین سنگ چاپ در زمینه های مختلف فعالیت می کند. از دستیار کارگردان گرفته تا بازیگری و کارگردانی. افشین سنگ چاپ سال ها با سیروس مقدم همکاری داشته و در برخی از آثار او از جمله پرواز در حباب نیز حضور دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید