خنک شدن ناگهانی هوا تا 10 درجه در تهران / سه شنبه منتظر بارش برف باشید!

خنک شدن ناگهانی هوا تا 10 درجه در تهران / سه شنبه منتظر بارش برف باشید!

روز جدید بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، روز سه شنبه 13 بهمن ماه در استان بارش برف و باران پیش بینی می شود و دمای هوا تا 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

بر اساس بررسی پیش بینی ها و نقشه های هواشناسی، هوای استان تهران طی دو روز آینده متغیر تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

با توجه به ورود سامانه بارشی به آسمان استان از اواخر وقت دوشنبه (14 بهمن ماه) برای روز سه شنبه (14 بهمن) در ساعات جداگانه بارش باران و برف در نیمه شمالی استان و در برخی مناطق با افزایش ابر افزایش می یابد. مه و ارتفاعات پیش بینی بارش برف، کولاک و مه.

کاهش محسوس دما بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد در روز سه شنبه (13 بهمن) در استان پیش بینی می شود. برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (14 و 14 بهمن) آسمان نیمه ابری و از بعدازظهر چهارشنبه (14 بهمن) غبار محلی پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با دمای 15- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

همچنین آسمان تهران فردا (14 بهمن) صاف و نیمه ابری و در برخی ساعات وزش باد با حداکثر و کمینه دمای 10 و 3 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و برای روز سه شنبه (14 بهمن) آسمان پایتخت ابری و ابری است. پس از ساعت ها وزش باد و باران پیش بینی می شود دمای هوا در گرم ترین و سردترین هوا به 5 و 1 درجه سانتیگراد برسد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد سطحی اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی از بامداد روز سه شنبه (14 بهمن) تا اواخر وقت پس از چند ساعت، بارش برف و باران و وزش باد، ارتفاعات مه آلود و بارش برف، کولاک و کاهش محسوس دما. از 5 تا 10 درجه سانتیگراد

در این شرایط لغزندگی جاده ها و جاده ها و کاهش دید افقی، مه و کولاک، محدودیت تردد در جاده های کوهستانی، احتمال ریزش بهمن در نقاط شیب دار، یخبندان شبانه در سطح زمین در برخی نقاط مرکزی و جنوبی استان، احتمال خسارت به شبکه های آب و تجهیزات، احتمال آسیب دیدن خودروها و ماشین آلات دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، افزایش توجه در ترددهای بین شهری و جاده ها به ویژه جاده ها و گردنه های کوهستانی، با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و کوهنوردی، پرهیز از پرواز با گلایدر، حفاظت و پوشش شبکه های آب و تاسیسات. ضد یخ در خودروها و ماشین‌ها، کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی باید در دستور کار قرار گیرد.

سیگنال زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید