ورود سامانه بارشی به غرب کشور/ هوا ۸ درجه خنک‌تر می‌شود


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913507

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و بارش باران در بیشتر استان های غربی و کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما در برخی استان ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه (13 آذرماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در استان‌های واقع در شمال، غرب، غرب و همچنین بخش‌هایی از خوزستان، غرب اصفهان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز قزوین و تهران، بارش ابری، گاهی رعد و برق و به‌طور موقت. وزش باد شدید و در مناطق مرتفع برف پیش بینی می شود. شدت بارندگی در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و ایلام است.

وی ادامه داد: روز شنبه (14 آبان) بارش در این مناطق ادامه دارد، یکشنبه (15 آذر) در شمال غرب برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی می شود. همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سمت سواحل دریای خزر بارش باران و وزش باد از شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز دوشنبه (18 آذرماه) بارش در سواحل شمالی کشور تشدید می شود و در شرق اردبیل و شمال نیز بارش پراکنده خواهد بود. خراسان شمالی.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (17 آذرماه) در نواحی شمال غربی برخی از مناطق غربی و استان های مازندران، گیلان و ارتفاعات خراسان شمالی بارش باران پیش بینی می شود و در این مدت در مناطق مرتفع و سردسیر برف می بارد.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه در استان های اردبیل و گیلان و روز دوشنبه در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی 6 تا 8 درجه کاهش دما خواهد داشت.

وی گفت: از بعدازظهر یکشنبه غرب و مرکز خلیج فارس مواج و روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس مواج و از اواخر وقت یکشنبه تا بعدازظهر سه شنبه دریای خورز نیز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با اعلام وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 آذر) نیمه ابری تا گاهی اوقات باران همراه با احتمال رعد و برق همراه با کمینه دمای 11 و حداکثر دمای 18 و در روز یکشنبه (6 آذر) نیمه ابری همراه با وزش باد و در نقاطی وزش باد شدید با کمینه دمای 9 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (14 و 14 آذرماه) بندرعباس با دمای 31 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 2- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید