خواسته مردم ایران در مذاکرات، رفع تحریم ها و آزادسازی منابع مالی ایران است، اساس کار در نظام سلامت خدمت و مبارزه است.

ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790998

آیت الله دری نجف آبادی گفت: رفع تحریم های سرکوبگرانه یکی از اهداف مهم مذاکرات در این مدت است و اگر آمریکایی ها می خواهند به برجام بازگردند، لغو تحریم ها باید منابع مالی ایران را آزاد کند نه اینکه مانع کسب و کار بانکی کشور شود. . . روابط.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته بیت المقدس با اشاره به مذاکرات هسته ای در این مدت گفت: بازگشت به برجام. تحریم ها باید منابع مالی ایران را آزاد کند و روابط بانکی کشور را مختل نکند.

وی افزود: ملت ایران در سال های اخیر به دلیل فرهنگ عاشورا و قیام حسینی تسلیم فشارها و تهدیدهای دشمنان نشده است و کشورهای مذاکره کننده در این دوره نباید از ملت انتظار باج داشته باشند زیرا ملت ایران است. مصمم به ادامه مسیری که هستید.»

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کشورهای اروپایی و آمریکایی باید به مطالبات حقوق ملت ایران که رفع تحریم ها است توجه کنند و حقوق ملت را به رسمیت بشناسند و ملت ایران نشان داده است. در طول سالها به خوردن دشمنان.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) گفت: این ایام فرصت مناسبی است برای تجلیل از زحمات و مجاهدت های کادر پزشکی و بهداشت و درمان که به صورت شبانه روزی برای سلامتی افراد نیازمند تلاش می کنند. به خوبی استفاده شود.»

حتی نجف آبادی ادامه داد: استان مرکزی یکی از موفق ترین استان ها در زمینه مدیریت نسبی بیماری های عروق کرونر قلب است و در اجرای اقدامات کنترلی پیشرو بوده است. ایام ایثار ستودنی بود.

وی افزود: ملت ایران در 42 سال گذشته با اتحاد و همبستگی همه جانبه از بحران های پیش رو موفق عمل کرده است. فرصت های جدیدی ایجاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مصلی بیت المقدس اراک از ابتدای واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و به دلیل موقعیت جغرافیایی با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

وی تاکید کرد: خدمت و مبارزه در جامعه پرستاری اساس و محور نظام پرستاری است و مردم ایران به کادر پزشکی و جامعه پرستاری افتخار می کنند چرا که در دو سال اخیر مبارزه را به وضوح دیده اند و خودشان را قربانیان کادر پزشکی».

امام جمعه اراک گفت: با توجه به شیوع جدید بیماری عروق کرونر و درگیر شدن کشورهای اطراف ایران، باید به پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری شود و همگان نسبت به رعایت دستورالعمل ها به ویژه استتار توجه و حساسیت ویژه داشته باشند.

وی با انتقاد از اقتصاد وابسته به نفت گفت: متأسفانه طی صد سال گذشته اقتصاد کشور به شدت به نفت وابسته بوده و این امر در آینده آسیب های جدی به کشور وارد می کند و بسیاری از این مشکلات ناشی از انگلیس است. مداخله انقلاب در کشور است که امیدواریم با تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی از وابستگی به تفت کاسته شود.

دری نجف آبادی افزود: صنعت بومی باید بر ساخت سکوهای نفتی متمرکز شود و کشور در ساخت پالایشگاه ها و پمپ بنزین ها به خودکفایی برسد و این امر مستلزم استفاده از همت جهادی و تلاش همه جانبه است.

وی ادامه داد: به جای خام فروشی باید بنزین با استانداردهای جهانی صادر می کردیم و دانشگاه های کشور در این زمینه نقش بیشتری داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ضریب توان مالی و ملی کشور به توان تولیدی این کشور باز می گردد و اگر جهش تولید در اقصی نقاط کشور محقق شود قطعاً به آن دست خواهیم یافت. خودکفایی در بسیاری از زمینه ها و قدرت اقتصادی کشور تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید