خودسازی دانش آموزان گیلانی همراه با محرومیت زدایی / فعالیت های مدنی و فرهنگی گروه جهادی شهید رازی روستای جمال لاهیجان


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819263

برپایی اردوی جهادی دانشجویان بسیج دانشجویی گیلان؛

در اردوهای جهادی دانش آموزان ضمن ایجاد تهذیب نفس و تهذیب نفس و تقویت روحیه جهادی در جهت محرومیت زدایی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی گام های موثری برمی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اردوی جهادی بسیج دانشجویی گیلان با تشکیل قرارگاه های شهید رازی شرق گیلان در منطقه گمال لاهیجان، شهید روستا در منطقه سراگا تالش و شهدای گمنام گیلان غرب در منطقه شفت ویسرود در ایام نازرو تشکیل شد.

در اردوهای جهادی دانش آموزان ضمن ایجاد تهذیب نفس و تهذیب نفس و تقویت روحیه جهادی در جهت محرومیت زدایی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی گام های موثری برمی دارند.


خودسازی همراه با محرومیت

معین جعفرنیا مسئول قرارگاه شهید رازی شرق گیلان هشتم دی ماه در گفت و گو با خبرنگار به تشریح فعالیت های جهادگران گروه جهادی شهید رازی در روستای جمال مرکز لاهیجان پرداخت و گفت: فعال هستیم. در شب

وی افزود: دوستانم از این منطقه مدرسه کامیل روستای جمال را که به دلیل نبود اینترنت در کرونا فعالیت می کرد، بازسازی کردند. در این مدرسه حدود 25 دختر و پسر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و مدرسه نیز مشکل بهداشتی دارد که در حال تعمیر و رنگ آمیزی مدرسه است.

مسئول قرارگاه شهید رضی شرق گیلان ادامه داد: این مدرسه دیواری نداشت و دزدی نداشت و افراد بیرونی با ورود به مدرسه و استفاده از سرویس بهداشتی از ورود افراد مختلف به مدرسه جلوگیری می کردند.

وی با اشاره به اهداف گروه های جهادی در مناطق فقیرنشین گفت: مهمترین هدف خودسازی جهادگران است که اکثرا جوان و دانشجو هستند و این مهاجرت موفق بوده است.

جعفرنیا با اشاره به فعالیت های این گروه جهادی افزود: حدود 65 نفر در قالب فعالیت های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی وارد منطقه شدند که از جمله آنها می توان به روستاهای جمال بالا، جمال درد و فیده اشاره کرد. دندانپزشکی، آموزش فرهنگی به کودکان، فعالیت های آموزشی برای زنان خانه دار، غربالگری عمومی در منطقه برای بررسی نقاط قوت و ضعف روستا نیز از دیگر فعالیت های جهادگران گروه جهادی شهید رازی است.

وی با بیان اینکه روستای جمال بالا دارای مشکلات زیادی از جمله اینترنت، جاده، مشکل آب و 2 مورد است که توسط کودکان رصد شده است، خاطرنشان کرد: این روستا به عنوان گروه پایلوت گروه قمری انتخاب شده و فعالیت های خود را به صورت یکجا انجام خواهد داد. یک. یک بیا بریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید