اطلاعیه طرح افزایش جمعیت بسیج جامعه زنان / فعالیت 15000 گروه جهادی برای محرومیت زدایی

ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789988

مسئول بسیج جامعه زنان گفت: سازمان بسیج جامعه زنان برنامه افزایش جمعیت در استان ها و البته پایگاه های مقاومت را ابلاغ کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خواهران بسیجی از روزهای انقلاب همواره در عرصه های مختلف با مردان مبارزه کرده اند. در میدان مجاهد همیشه یادگارهای بزرگی از بانوان بسیجی وجود دارد. از دوران دفاع مقدس که گاهی خواهران در خط مقدم مسلح بودند تا امروز که میدان جنگ، عرصه فرهنگ و اقتصاد است، بانوان بسیجی همیشه حضور داشتند. مینا بیابانی در گفت و گوی تفصیلی با ما به تشریح این حقایق پرداخت.

آنچه پیش رو دارید حاصل این گفتگو با مسئول بسیج جامعه زنان است.

بسیج پرستاران از چه زمانی آغاز می شود؟

بسیج جامعه زنان یا به عبارت زیباتر بسیج خواهران همزمان با بسیج مستضعفین و دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج خواهران آغاز شد. با هدف حفظ انقلاب اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی آغاز شد.

در اوایل انقلاب اسلامی دیدیم که چون گفتمان انقلاب اسلامی کاملاً با گفتمان استکبار مغایرت داشت، استکبار با هم متحد شدند تا با گفتمان بسیج مقابله کنند و بسیج در آنجا و در همه جا ظاهر شد تا دستاوردهای انقلاب را حفظ کند. انقلاب اسلامی در هر حوزه ای که نیاز باشد وارد می شود. این در حالی است که در برخی استان های کشور به دلیل بحث های جغرافیایی و سیاسی درگیری هایی رخ داده که خواهران بسیجی در این عرصه حضوری فوق العاده موثر داشته اند. البته بیشتر فعالیت‌های بسیج خواهران جنبه فرهنگی و تحلیلی داشت و همچنین برخی فعالیت‌ها و آموزش‌های نظامی و دفاعی بود که می‌توانست در صورت لزوم در مقابل دشمنان احتمالی و درگیری‌های نظامی، خواهران را وارد کرده و از انقلاب حمایت کنند. در شهرها .

نقش و جایگاه بسیج خواهران در دفاع جهانی چه بود؟

بسیج خواهران در دفاع مقدس با تشکیل گروه هایی به نام انصارالمجاهدین علیه خانواده های رزمندگان قیام کرد و با حضور مستقیم یا معنوی از جبهه ها حمایت کرد.

حمایت خانواده های رزمندگان و تشکیل گروهی به نام انصار المجاهدین اوج نقش بسیج خواهران بود. بازدید از بیمارستان‌ها و بیمارستان‌های صحرایی در شهرستان‌ها و استان‌ها و رسیدگی به مجروحان از دیگر فعالیت‌های ما بود، خواهران بسیجی احساس نیاز کردند، حضور داشتند. همچنین برگ زرینی از افتخار زنان ما در حمایت و دفاع از انقلاب است.

زنان چه نقشی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند؟

حضور و نقش زنان ما در انقلاب اسلامی و در عرصه جنگ و دفاع تمام نشد و بعد از دفاع مقدس با عرصه دیگری از مبارزات و دفاع مواجه شدیم که آن هم عرصه سازندگی بود. در عرصه سازندگی نیز به عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایطی قرار داشت که اگر می توانست به مرحله ای از پیشرفت و توسعه برسد که بتواند الگویی برای سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی باشد، خطر جدی استکبار وجود داشت. سازندگی در عین حال دست به دامان دشمن ننشست و از همان ابتدا در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی هجمه هایی را آغاز کرد که به مرور زمان این عرصه تعمیق و حتی گسترش یافت.

در مورد رسالت جامعه زنان چه می توان گفت؟

بسیج جامعه زنان، ایجاد جامعه خانواده محور مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و تمرکز بر تربیت نسل انقلابی در تراز انقلاب اسلامی و توجه به زنان در خانواده رسالت ایشان است و در حال حاضر به سمت آن رسالت حرکت می کند. . .

طبیعی است که با تغییر رویکردهای دشمن و دشمن، استفاده از ابزار و فناوری جدید برای بسیج زنان، رویکرد خود را تغییر دهد و از فناوری به عنوان ابزار جدایی ناپذیر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود استفاده کند.

فعالیت های جامعه زنان چیست؟

بسیج جامعه زنان فعالیت خود را بر چند محور استوار کرده است. مهم ترین مسئله در فعالیت های بسیج جامعه زنان، تشکیل تحکیم و کمال خانواده است. بر اساس این محور، او مجموعه ای از فعالیت ها را برای خود در سراسر کشور توضیح می دهد. مهمترین بخش این امر ایجاد و تشویق جوانان و خانواده ها به تشکیل خانواده یا ازدواج آسان، پایدار و آگاهانه و از اصول اساسی جامعه زنان است.

برنامه های خود را برای تشکیل خانواده توضیح دهید؟

هنگام تشکیل خانواده یا ازدواج آسان، زنان معمولاً در سطح پایگاه های محله در مساجد بسیج می شوند. ما برنامه های ویژه ای از مشاوره تا سمینار برای ارتقای مهارت زوج های جوان و همچنین کلینیک های خانواده در شهرستان ها ایجاد می کنیم تا بتوانید تا حد امکان در کنار خانواده ها و زوج های جوان باشید و آنها را در مسیر سعادت راهنمایی و همراهی کنید.

صندوق های ویژه ازدواج آسان در پایگاه های مقاومت راه اندازی شده تا خانواده هایی که تمکن مالی ندارند بتوانند از ظرفیت خیرین محلات استفاده کنند و با استفاده از این صندوق ها اقدامات مناسبی برای تشکیل خانواده و تامین ظرفیت جهیزیه خیرین انجام دهند. در محله ها ویژگی هایی مانند این.

در بسته دیگری از موضوعات مرتبط با اقتصاد و معیشت، به عنوان طرح فدک و با محوریت توسعه اشتغال خانگی برای زنان به ویژه زنان، سرپرستان خانوار، پایگاه های مساجد و از این طریق مشکلات پیش روی اشتغال جوانان را گزارش کردیم. و مراکز مشاوره اشتغال ایجاد کرده ایم و اگر خداوند عنایت کرده و به لطف خدا تا سه سال آینده این مراکز به 2500 مرکز در کشور می رسد و به این ترتیب زنان سرپرست خانوار و دختران جوان جویای کار انشاالله آموزش خواهند دید. آنها

سازمان بسیج جامعه زنان در خصوص بحران جمعیتی چه برنامه ای دارد؟

سازمان بسیج جامعه زنان در بحث افزایش جمعیت که یکی از بحران های پیش روی کشورمان است و به موضوعی ملی تبدیل شده است، طرحی را با عنوان رشد جمعیت در استان ها و البته پایگاه های مقاومت اعلام کرد که در آن تلاش برای ازدواج جوانان. سن باروری با حمایت اهداکنندگان؛ زوج های نابارور نیز در محله با حمایت خیران درمان می شوند تا به یاری خداوند صاحب فرزند شوند و یا خانواده هایی که از نظر مالی در مضیقه هستند می توانند از لرزه خیزی خیریه استفاده کنند.

البته در زمینه تغذیه نیز مشکلات زیادی داریم که برخی از آنها منجر به تغذیه ناسالم می شود و سعی می کنیم سمینارهایی را با حضور کارشناسان در کارگاه های محلی برگزار کنیم و آگاهی خانواده ها را در زمینه تغذیه سالم و پرهیز از تغذیه ناسالم افزایش دهیم.

برای محرومیت زدایی چه اقداماتی انجام شده است؟

از طرفی بحث محرومیت زدایی این است که بسیج جامعه زنان در پایگاه های مقاومت توجه ویژه ای به این موضوع دارد و در کنار برادران عزیز در مجلس شورای اسلامی و همچنین پایگاه های خواهران و برادران بسیجی دائماً از بخش‌های حاشیه‌نشین بازدید می‌کنند و با تعامل با مراجع قانونی و ارگان‌های دولتی مشکلات خود را حل می‌کنند. تعداد این گروه های جهادی حدود 15 هزار نفر است.

بسیج خواهران در مبارزه با ولیعهد تاکنون چه اقداماتی انجام داده است؟

یکی از فعالیت های خواهران بسیجی در سطح مساجد، پایگاه ها و محلات که از ابتدای شیوع بیماری عروق کرونر قلب آغاز شد، با همین انگیزه و شور و اشتیاق نزدیک به دو سال به طول انجامید.

به محض شروع بیماری تاج گذاری ما، خواهران بسیجی ما به طور خودجوش زیر آتش گرفتند و از همان ابتدا پایگاه ها، حسینه ها و حتی خانه خواهران بسیجی ما تبدیل به ماسک، مواد ضدعفونی کننده، لوازم بهداشتی، سپر و لباس شد. به لطف کرونا گان، خدا را شکر، اقوام ما در مدت زمان کوتاهی توانستند بسیاری از نیازهای محله خود را به این وسایل بهداشتی بر طرف کنند.

فعالیت های دیگری از جمله تشییع و تدفین اموات ناشی از بیماری عروق کرونر توسط خواهران بسیجی دانش آموزی در ابتدای این همه گیری انجام شد.

یکی از دغدغه های امروز خانواده ها تربیت فرزندان با فرهنگ قرآنی است، آیا برنامه ای برای بسیج جامعه زنان در این حوزه وجود داشت؟

بله در حال حاضر 3700 کلاس در مهدکودک ها داریم که بلافاصله با بیماری عروق کرونر قلب به فضای مجازی منتقل شدند و این فعالیت آموزشی را ادامه دادند و شکل کار با کودکان را دنبال می کنند. خوشبختانه در بخش تخصصی کودکان در سازمان بسیج از مؤسسه نسل طلوع نور مطالب بسیار خوبی در این زمینه از نزدیکانمان داشتیم و هر دو کتاب تازه تالیف اخیراً منتشر شده است.

بحمدالله مؤسسه نسل نور طلوع وارد عرصه تولید محتوا و اسباب بازی و بازی کودکان شده است و خدای نکرده در آینده نزدیک با بسیج جامعه زنان اتفاقات بزرگی در حوزه کودک و تربیت فرزندان در کشور رخ دهد.

بسیج خواهران در حوزه فضای مجازی چه فعالیت هایی داشته است؟

در حوزه حجاب و عفاف، جشنواره ملی رسانه های دیجیتال با عنوان «پرنگار» اولین حرکت برنامه ریزی شده برای ایجاد نهضتی برای ایجاد محتوای تخصصی برای بانوان و خانواده ها در فضای مجازی است که امیدواریم برکات خوبی را به همراه داشته باشد.

تحقیق، تولید، توزیع و حمایت از محصولات تخصصی بانوان و خانواده ها در حوزه هنرهای دیجیتال به منظور آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، کشف ارتقای استعدادها و استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب. .

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید