دادستان کل کشور: گشت ارشاد از همان جایی که در گذشته تاسیس شده بود بسته شد.

دادستان کل کشور: گشت ارشاد از همان جایی که در گذشته تاسیس شده بود بسته شد.

روز جدید منتصاری رئیس دادستان کل کشور در پاسخ به سوال یکی از حاضران در جلسه چرایی تعطیلی گشت ارشاد اظهار داشت: گشت ارشاد ربطی به دستگاه قضایی ندارد و از همان جایی که در گذشته تشکیل شده بود تعطیل شد. البته نظارت بر اقدامات رفتاری در سطح جامعه توسط دستگاه قضایی ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در سلسله نشست های تبیین جهاد که با موضوع «تبیین ابعاد جنگ هیبریدی در فتنه های اخیر» برگزار شد، اظهار داشت: موضوع تبیین جهاد. یکی از مسائل مهم روز جامعه است و مبلغان و طلاب سمینارها به عنوان پیشتازان این موضوع مورد خطاب رهبر معظم انقلاب قرار می گیرند تا وارد عرصه تبیین و جهاد روشنگری شوند.

به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، وی در ادامه به موضوع حجاب در کشور و به ویژه در شهر قم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حجاب در کشور به ویژه در شهر مقدس قم یکی از مشکلات است. دغدغه اصلی دستگاه قضایی و همچنین جامعه انقلابی ماست، اما باید توجه داشت که اقدام قضایی در آخرین مرحله است و اقدام فرهنگی مقدم بر هر فعالیتی است.

رئیس دادستانی کشور تصریح کرد: قوه قضائیه از همه فعالان فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی می خواهد که بر اساس استراتژی خود برای دفع اقدامات دشمن، طرح های علمی را برای ما ارسال کنند. و به طور کلی علما با سخنرانی و پیام رسانی و جامعه انقلابی مطالبات خود را در عرصه مبارزه با فعالیت فرهنگی دشمن مطرح می کنند تا پشتوانه ما در دستگاه قضایی شود.

منتظری در پاسخ به سوال یکی از حاضران در جلسه که چرا گشت ارشاد تعطیل شده است، اظهار داشت: گشت ارشاد ربطی به دستگاه قضایی ندارد و از همان جایی که در گذشته تشکیل شده بود تعطیل شد. البته نظارت بر اقدامات رفتاری در سطح جامعه توسط دستگاه قضایی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در برخورد با ریشه های اغتشاشات اخیر بخل نخواهیم کرد، تصریح کرد: به عنوان دادستان کل کشور این قول را به افکار عمومی می دهم که در برخورد با ریشه های اغتشاشات اخیر بخل نخواهیم کرد. ناآرامی، اما به دلیل شرایط خاص کشور اقدامات لازم است. با تشکر از دستگاه قضایی

منتظری در خصوص موضوعی که در زمینه عدم استیفای حقوق عامه توسط دادستانی کل کشور مطرح شده است، گفت: حوزه حقوق عامه بسیار گسترده است و قوه قضاییه و همچنین دادستانی کل کشور انجام داده اند و بهترین ها را در این زمینه به انجام خواهند رساند. البته در سال های اخیر و مواجهه با مشکلات جدید، نیازمند قوانین جدید هستیم که با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: انتظار عموم مردم از قوه قضائیه برای رسیدگی به جرایم اخیر است که این یک مطالبه بحق است اما باید توجه داشت که در برخورد با فتنه ها، قوه قضائیه به دنبال سران و بازیگران اصلی بوده است که زمان بر است. در دیداری که با خانواده شهید آرمانعلی واردی داشتیم با صبر بی بدیل این خانواده عزیز مواجه شدیم که ما را در شناسایی و مقابله با عوامل اصلی شهادت این شهید عزیز یاری کرد.

رئیس دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: به دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر به دلیل عواطف و گره های روحی که دشمنان برای آنها ایجاد کردند جلسات توجیهی برگزار شد که نتیجه خوبی را شاهد بوده ایم و جا برای اقدام معاونت دارد. فرهنگ و فرهنگ از اداره تبلیغات اسلامی تبلیغی که گام های موثری در این زمینه برداشته است کمال تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید