دارندگان سلاح در خوزستان سلاح های خود را تسلیم می کنند


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1813984

حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی گفت: بزرگان طایفه باید اسلحه جمع آوری و تحویل دهند چرا که هر کدام از صاحبان سلاح های مجاز و غیرمجاز را می شناسیم و اگر بعد از آن با آنها برخورد کنند بدون اغماض خواهد بود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی، رئیس قاضی خوزستان در نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی در حوزه سلاح و مهمات غیرمجاز استان خوزستان که امروز (15 اسفند) در اهواز برگزار شد، گفت: جلسات متعددی برگزار شد. با سران طوایف خوزستان داشتیم و همه افرادی که در این جلسات حضور داشتند با این پدیده شوم برخورد کردند.

وی افزود: برخورد با این پدیده چند جنبه فرهنگی، اشتغال و تامین اجتماعی دارد.

رئیس قاضی خوزستان گفت: مردم با سلاح مغرور هستند. از نظر قضایی با حمایت سران طوایف و عشایر و با کمک نیروهای نظامی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان، بسیجی و سپاه، گردن این مستکبرین را بدون شک خواهیم شکست. هر گونه امتیاز

حجت الاسلام والمسلمین مرادی گفت: بسیاری از تیراندازی ها در مراسم برخلاف میل صاحب مراسم و با برنامه ریزی بدخواهان این نظام و انقلاب صورت می گیرد.

وی افزود: مشکل اشتغال وجود دارد اما به دلیل اشتغال فیلمبرداری نمی شود و این ایده ساده شده است. کسی که تحریک می کند (به تیراندازی) برای استخدام جوانان ما نیست، بلکه برای تضعیف امنیت کشور است.

رئیس قاضی خوزستان گفت: کسانی که در مراسم و محل تجمع تیراندازان تیراندازی کنند و صاحب مراسم در هر سنی در هر سنی و بدون ترحم با حداکثر مجازات قانونی دستگیر می شوند.

خجت الاسلام والمسلمین مرادی گفت: کیست که در مراسم برای دفاع اسلحه به دست می گیرد؟ هرکس اسلحه بخرد قطعا هدفش ارعاب و ضدامنیتی و زیر پا گذاشتن امنیت نظام است.

وی گفت: کلاشینکف می تواند صدها نفر را بکشد.

رئیس قاضی خوزستان با اشاره به قاچاق اسلحه نیز گفت: فردی که قاچاق اسلحه حمل می کند چه هدفی دارد؟ هدف از ورود شخصی به بازی RPG چیست؟ قصد آنها ایستادگی در برابر نظام است و نظامیان و انتظامی باید با آنها به شدت برخورد کنند و به آنها رحم نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی افزود: خوزستان با وجود همه مشکلات یکی از استان های آباد و پربرکت در همه عرصه هاست. سران طوایف و طوایف از نعمت های خوزستان هستند و باید با کار فرهنگی در جمع آوری سلاح های غیرمجاز و جلوگیری از استفاده از آن کمک کنند.

وی گفت: در برخی موارد عشایر نیاز به داشتن سلاح مجاز دارند. اما چقدر؟ تفنگ دارای مجوز در شهرها چه مزایایی دارد و واقعاً چند نفر شکارچی هستند؟ آنها نیاز به بهبود دارند. بخشی از مشکل ما با این سلاح های مجاز است.

رئیس قاضی خوزستان گفت: اگر نگاه کنیم و ببینیم در طایفه ای افرادی هستند که تیراندازی می کنند، حتماً به سراغ بزرگانشان می رویم و از آنها می خواهیم که پاسخ دهند چرا کنترل ندارند. اگر فردی در مراسمی به جرم شلیک اسلحه دستگیر شود، هیچ میانجیگری برای او نمی پذیریم و مجازات او حداکثر مجازات قانونی است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی افزود: بزرگان باید خودشان اسلحه ها را جمع آوری و تحویل دهند، چرا که ما تک تک دارندگان سلاح های مجاز و غیرمجاز را می شناسیم و اگر بعداً با آنها برخورد کنند، بدون هیچ امتیازی خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید