داستان زوجی که عاشق اربعین هستند/ پیاده روی فریدونکنار تا کربلا


ساعت: 09:47
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895740

در کنار همه زیبایی هایی که در پیاده روی نجف تا کربلا نهفته است و بسیار ارزشمند است، اما برخی حتی پا را فراتر گذاشتند و از شهر و دیار خود به سمت کربلا به راه افتادند که می توان آن را اوج اخلاص و ارادت به حضرت سید نامید. الشهدا (ع) می دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، وقتی موسم اربعین فرا می رسد، گویی فصل زیبایی فرا رسیده است. با مشاهده صحنه های شور و شوق زائرانی که برای این سفر معنوی آماده می شوند، به وجد می آید و ناخودآگاه این شعر زیبا به ذهنش خطور می کند: «این حسین کیست که همه عالم بر او دیوانه اند؟

در کنار همه زیبایی هایی که در پیاده روی نجف تا کربلا نهفته است و بسیار ارزشمند است، اما برخی حتی پا را فراتر گذاشتند و از شهر و دیار خود به سمت کربلا به راه افتادند که می توان آن را اوج اخلاص و ارادت به حضرت سید نامید. الشهدا (ع) می دانست.

امسال یک زوج فریدونکناری تصمیم گرفتند مسیر پیاده روی اربعین را با هم از داخل کشور آغاز کنند تا به کربلا برسند.



40 روز پیاده روی تا اربعین

جعفر خسروی و همسرش فاطمه کیشوری در پاسخ به این سؤال که چه چیزی باعث شد زن و شوهری تصمیم بگیرند این راه طولانی را طی کنند، گفتند: وقتی می بینیم امام حسین (ع) با اهل بیتش در قیام کربلا ظاهر شد، ما نیز و به اتفاق امام عاشقان. تصمیم گرفتیم امسال با هم این مسیر را طی کنیم.

خسروی درباره مسیر سفر خود و همسرش می گوید: پیاده روی را از فریدونکنار شروع کردم که حدود 40 روز طول کشید و همسرم از شوش حرم حضرت دانیال حضرت دانیال(ع) که حدود 22 روز طول کشید تا به کربلا رسیدم.

این زائر اربعین در پاسخ به این سوال که بیشتر زائران اربعین پیاده روی خود را از نجف تا کربلا شروع می کنند که چرا از فریدونکنار تا کربلا پیاده می روید، گفت: آرزوی من این بود که روزی برای زیارت اربعین امام حسین (ع) از خانه خارج شوم. ) برای رفتن به کربلا و بعد از کسب این موفقیت تا چند سال دیگر آرامش نداشتم و الان برای پنجمین بار است.



33b92056 12f1 415d a824 979d0841dcda خبر خاکستری

خسروی درباره بهترین حسی که در ایام اربعین به او دست می دهد می گوید: وقتی می بینی چقدر عاشقان امام حسین (ع) و دین جد بزرگوارش رشد کرده اند و دل های همه آن عاشقان گرد هم آمده است، حس خوشایندی به آدم دست می دهد.

نیت امام زمانی در راه حسینی

فاطمه کیشوری، همسر جعفر خسروی که برای اولین بار همراه همسرش بود، در پاسخ به این سوال که چه شد امسال همسرتان را در این مسیر همراهی کردید و گفت: در تمام این سال ها که همسرم از شهرمان به سمت کربلا پیاده رفتید. می خواستم کنارش باشم. اما امسال خدا به من توفیق داد و این خوشحالی را نصیبم کرد.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین مقدمه ای برای ظهور امام زمان (عج) بود، یادآور شد: اگر از نجف به کربلا یا از هر جای دنیا به عراق بروید، قلب خود را به امام حسین (ع) می سپارید. .) و نیت امام زمان (عج) اگر داشته باشید همه سختی ها آسان می شود زیرا لطف امام زمان (عج) در این مسیر به چشم می خورد.

7c0138ff f389 471a 8748 81aa11a78f0c خبر خاکستری

این بانوی زائر تاکید کرد: امیدوارم روزی پیاده روی اربعین بخشی از همه مردمی باشد که هنوز آن را تجربه نکرده اند.

به گزارش بلاغ ، حسین (ع) مظهر عشق است و عشق ورزی در موسم اربعین زیبایی وصف ناپذیری دارد که در هزار کلمه نمی توان آن را توصیف کرد و این زیبایی ها در فصول عادی سال دیده نمی شوند و به درستی خلق می شوند. برای اربعین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید