دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رتبه اول واکسیناسیون تاج را در کشور کسب کرد

ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793625

سید جوادپورنگی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رتبه اول واکسیناسیون تاج را در کشور دارد، گفت: در حال حاضر 97 درصد جمعیت بالای 12 سال استان اولین دوز و 83 درصد را دریافت کرده اند. از جمعیت با دوز دوم واکسینه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد پورنگی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: در حال حاضر 97 درصد جمعیت بالای 12 سال استان با اولین نوبت واکسینه شده اند و 83 درصد از این جمعیت واکسینه شده اند. دوز دوم. .

وی با بیان اینکه محدودیت سنی تزریق دوزهای تقویتی حذف شده است، افزود: اکنون تمامی گروه های سنی که به زمان دریافت نوبت سوم رسیده اند، می توانند نسبت به دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا و مراجعه به مراکز واکسیناسیون اقدام کنند.

پورنگی دریافت واکسن سوم را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مهم دانست و خاطرنشان کرد: همچنین از تمامی افرادی که تاکنون واکسینه نشده اند تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و خانواده خود هر چه سریعتر واکسن را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه کارشناسان و دانشمندان بر این باورند که واکسیناسیون در برابر تمامی سویه های ویروس کرون موثر است، یادآور شد: سبد واکسیناسیون استان مملو از ذخایر واکسن های ایرانی و خارجی است و تمامی مراکز واکسیناسیون فعال هستند تا شهروندان با مراجعه به این مراکز واکسیناسیون را انجام دهند. بدون اتلاف وقت

وی گفت: تعهد عمومی به پروتکل های بهداشتی نباید پس از واکسیناسیون متوقف شود. همچنان اجباری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید