دانشگاه ها می توانند دیوارهای استانداردسازی جهانی را بالا ببرند


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915622

اسلام پناه گفت: استانداردسازی در حوزه دانش بنیان باید از نهاد علمی زاییده شود و عرصه بر رقبای سنتی تنگ شود و دانشگاه ها می توانند دیوارهای استانداردسازی را در دنیا افزایش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست ستاد فرماندهی دانش در دانشگاه اراک گفت: تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد دانش بنیان در استان مرکزی یک اقدام جهادی است و می تواند منشأ تحولات عظیمی در عملیاتی شدن دانش باشد. اقتصاد مبتنی بر

اسلام پناه تصریح کرد: مقام معظم رهبری گفتمان اقتصاد دانش بنیان را تبیین و تشویق کردند و امروز نوبت ماست که عمل کنیم و ما به عنوان سربازان جنگ نرم علم و فناوری باید گفتمان رهبری را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: حمایت و نگاه دقیق به توسعه حوزه علم و فناوری یکی از اقدامات قابل توجه در سال های اخیر است که بزرگترین سرمایه کشور است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: مقام معظم رهبری همواره از بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه هایی مانند رویان حمایت کرده اند و این بزرگترین حمایت از نهادهای علمی است.

اسلام پناه گفت: خوشبختانه امروز نتیجه این حمایت ها اقتدار ایران و کسب رتبه های بین المللی است و به برکت بیانات مقام معظم رهبری امروز در بسیاری از عرصه های علمی حرفی برای گفتن داریم.

وی با اشاره به اینکه گفتمان مطلوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته است، گفت: امروز در جایگاهی قرار داریم که باید زمینه تجاری سازی را برای نخبگان و نسل جوان، فناوران و دانشگاه های فنی فراهم کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: اکوسیستم دانش بنیان کشور به جایی رسیده است که امروز صنایع فناور استان دو میلیون دلار صادرات و 180 میلیارد تومان فروش داخلی دارند و پتانسیل رشد تصاعدی وجود دارد و باید حمایت کنند. صندوق های نوآوری و تحقیقات. به طوری که هسته های تجاری سازی راه خود را به بازار پیدا کنند.

اسلام پناه گفت: توان نقدینگی بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این حوزه را نباید دست کم گرفت و یا حتی دست کم گرفت و باید در کنار نخبگان باشد و ارتباط نظام علم و فناوری کشور با نظام استانداردسازی باید پاسخگو باشد. حل مشکلات اصلی کشور در زمینه فنی و تخصصی.

وی افزود: همچنین در بحث صنعتی، تخصصی و فنی نباید غفلت کنیم و در پایلوت های منطقه ای باید ارتباط بین دانشگاه و ادارات کل استاندارد در استان ها برقرار شود و این یک ضرورت مهم است. “

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در حوزه تایید آزمایشگاه مورد تقاضای استان، سه درخواست وجود دارد که دستور تسریع آن را صادر می کنیم، اما برای برخی از آزمایشگاه ها، سازمان های بین المللی نیز نیاز دارند. تاییدیه بدهید که ممکن است کمی طول بکشد.

اسلام پناه گفت: معتقدیم در صورت اجرای صحیح قانون جهش دانش، مقیاس اقتصاد دانش بنیان افزایش می یابد و این مقیاس باید با رهبری شرکت های پیشرو دانش بنیان افزایش یابد و تفسیر این قانون ضروری است. از این منظر و اقتصاد دانش بنیان با استفاده از پایگاه دانش خاتمه خواهد یافت.

وی یادآور شد: وجود صنایع متنوع و مادر در استان مرکزی پارامتری برای دستیابی به اهداف و ظرفیت بسیار مطلوبی است و سازمان ملی استاندارد نیز بسته حمایتی از شرکت های دانش بنیان از ابتدای سال جاری تهیه و ابلاغ کرد. امسال.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استانداردسازی در حوزه دانش بنیان باید زاییده نهاد علمی باشد و عرصه را بر رقبای سنتی تنگ کرد و دانشگاه ها می توانند دیوارهای استانداردسازی را در دنیا افزایش دهند.

اسلام پناه افزود: تسلط جدید دنیا در عرصه علم و فناوری، سلطه فنی است و علم سلطه و بعد سلطه می آورد، آمریکا در تسلط فناوری از کشورهای پیشرفته تبعیت می کند و کالاهای خود را به همه کشورهای در حال توسعه صادر می کند، اما ضوابط فنی آن به قدری افزایش می‌یابد که دیگر کشورها نمی‌توانند صادرات داشته باشند و این عملاً تسلط فنی است.

وی ادامه داد: ارزشیابی در حوزه علم و فناوری باید برای پژوهشگران جذاب باشد و نکاتی باید به اندازه ای جذاب باشد که زمینه ارتقاء را فراهم کند و در حوزه استانداردسازی و تایید مدارک، مناسب سازی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها می تواند به این امر کمک کند. این سیستم استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: فروش محصولات دانش بنیان به دلیل پیچیدگی ساده است و دنیا به آن نیاز دارد و ما به راحتی می توانیم آن را به دنیا عرضه کنیم.

اسلام پناه تصریح کرد: دنیایی که به ایران سیم خاردار نمی فروخت، اکنون در حال خرید پهپاد است و این نمونه واقعی توسعه دانش بنیان و علم و فناوری در کشور است و این اقتصاد باید در کشور گسترش یابد و قطعا اشتغال دانش بنیان توسعه خواهد یافت. با رشد او کشف می شود و در نتیجه خروج نخبگان نیز کاهش می یابد و قطعاً برکات زیادی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد خدمتگزار شرکت های تولیدی و دانش بنیان است و معتقدیم باید گفتمان مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم و قطعا با این نگاه بن بست در کشور ایجاد نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید