دختران باید با الگوگیری از حضرت معصومه (س) مبانی فکری و اعتقادی خود را تقویت کنند/ ولایت را از زینب ثانی بیاموزند.


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842790

محمود رجبی گفت: دختران جامعه ما باید با الگوگیری از حضرت معصومه سلام الله علیها بنیان های فکری و اعتقادی خود را بالا ببرند تا سبک زندگی اسلامی خود را بشناسند و با خانواده و جامعه تعامل دینی و دینی داشته باشند. اصول. . استانداردها.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; فردا اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها است که در تقویم کشورمان روز دختر نامگذاری شده است. در گزارش بعدی در گفتگو با دو کارشناس مذهبی به اولویت هایی پرداختیم که دختران جامعه ایران اسلامی می توانند از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها الگو بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه باید از بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها الگو برداری کنیم، گفت: دختران جامعه ما باید با الگوگیری از حضرت معصومه سلام الله علیها بنیان های فکری و اعتقادی خود را بالا ببرند. تا سبک زندگی اسلامی خود را بشناسند و تعامل داشته باشند.» این کار را با خانواده و جامعه بر اساس موازین دینی و مذهبی انجام دهید.

دختران؛ تقویت مبانی فکری و اعتقادی خود با الگوی حضرت معصومه (ع)

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم ادامه داد: پایه های فکری دختران جامعه ما باید محکم باشد تا بتوانند پاسخگوی شبهاتی باشند که امروز به خصوص در فضای مجازی به همه آسیب رسانده است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها روز دختر اعلام شد، گفت: دختران روستایی از این بانوی جواهر یاد بگیرند. حضرت معصومه سلام الله علیها همه سختی ها را تحمل کرد تا ولی عصر خود را ملاقات کند و جان خود را در این راه فدا کند.

وی با اشاره به مطالب فوق گفت: جامعه و آموزه های دینی ما می گوید که نقطه اعتماد جامعه اسلامی و بقای فرهنگ دینی ولایت است و امروز که در دوران غیبت قرار داریم عشق و معرفت و اطاعت از فقه، جامعه خود را در مسیر رشد و شکوفایی قرار دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

رشد علمی و معنوی در سایه حجاب و عفاف

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: دختران ما در هر موقعیتی که قرار می گیرند باید فکر کنند که در حمایت از نظام و هدایت توده ها به آرمان های انقلاب و در این شرایط چه کمکی می توانند بکنند. حجاب و عفاف و ترویج این فرهنگ بالاترین پشتوانه یک جامعه است و دختران ما می توانند با حجاب و عفاف خود به دستاوردهای علمی و معنوی در سبک زندگی خود دست یابند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ارتباط و توسل به اهل بیت (علیهم السلام)، توسل به حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت معصومه (علیها السلام) و حضرت بقیه اللّه (علیهم السلام) را باید دختر و از جمله آنها دانست. ائمه معصوم علیهم السلام باید کمک بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها از زنان بزرگ و فرزانه و از پیشوایان بزرگ معنوی و دینی است که خداوند این نعمت بزرگ را به عنوان نعمت امام رضا علیه السلام به مردم ایران عطا فرموده است. همه ما باید قدردان این مهم باشیم.

هیچ چیز انسان را از نیکوکاری باز نمی دارد

این کارشناس مسائل دینی افزود: انسان نیاز به الگو دارد و باید همیشه در مسیر زندگی و سعادت برای خود الگو بیاندیشد و خداوند متعال برای انسان الگوهای پاک و مقدس قرار داده است و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خداوند او یکی از الگوهای انسانیت و به ویژه برای زنان و دختران است.

وی بیان کرد: با توجه به برخی ویژگی ها، لازم است زنان علاوه بر الگوهایی مانند ائمه، از حضرت زینب کبری، امام معصوم و سایر زنان جهان اسلام الگو بگیرند تا هیچ بهانه ای نباشد. هیچ خانمی باقی نمانده

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی گفت: خداوند زنان بزرگ را برای دختران و زنان جامعه الگو قرار داده است تا در هر شرایطی بدانیم که می توانیم با فضیلت زندگی کنیم و هیچ چیز مانع فضیلت مردم به ویژه زنان نمی شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید