لزوم الگوگیری از حضرت زهرا در دفاع از ولایت

ساعت: 18:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793146

زهرا سادات جنجانی، کارشناس مسائل دینی گفت: زنان نیز باید به عنوان مدافع ولایت به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا سادات جنجانی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: زندگی حضرت زهرا (س) دارای چند ویژگی است که حضرت فاطمه (س) را از سایر مردان و زنان جهان متمایز می کند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) فرزند رسول خدا(ص)، مادر ائمه اطهار(ع) و همسر وارث رسول الله(ص) بودند، یعنی بالاترین مقام را در از نظر وضع نسبی و سببی و از بدو خلقت هستند.

جنجانی در پاسخ به اینکه چرا حضرت زهرا علیهاالسلام بانوی زنان جهانیان است، گفت: علت نامگذاری حضرت زهرا علیهاالسلام به این ویژگی، بصیرت خاص حضرت زهرا سلام الله علیها بر حسب مقام و وجدان است. حضرت زهرا (س) به گونه ای که نقش دختر، همسر و مادر را در همه عرصه ها به بهترین نحو ایفا کند، بدون اینکه از نقش اجتماعی آنان غافل شود.

وی گفت: حضرت زهرا(س) زمانی که حتی بسیاری از عاشقان ولایت به نقش خود پی نبردند، جان، سلامت و فرزندان خود را برای حفظ ولایت نثار کردند و گاه به درب خانه انصار می رفتند و حادثه غدیر را یادآور می شدند. حتی با سخنرانی یا فریاد از ولایت دفاع کردند، حتی وصیت پیامبر(ص) هم بصیرت است تا جایی که وصیت می کنند دفنشان مخفی باشد و قبرشان مخفی باشد، یعنی به دفاع ادامه دهند. استان تا روز قیامت

این کارشناس مذهبی گفت: بصیرت زیاد، موقعیت و وظیفه شناسی حضرت زهرا(س) باعث می شود بانوی داغدار و مجروح از وضعیت جسمانی خود دست بکشد و با مجاهدت و سخنوری پشتیبان ولایت باشد. تنهایی، غم و اندوه، بهانه ای برای دفاع نکردن حضرت زهرا(س) نبود.

حضرت زهرا علیهاالسلام الگویی برای دنیای امروز است

جانجانی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در عصر حاضر الگو هستند و اگر زنی می خواهد مادر یا همسر شود باید زندگی نامه حضرت زهرا (س) را تا خبر شهادت مطالعه کند. (به حضور حضرت علی (ع) رسیدند، امام (ع) فرمود: «کی تسلی من بعد از حضرت زهرا») یعنی با همه خوشی ها و سختی ها آنقدر زیبا رفتار کردند که علی (ع) فرمود بعد از آن. حضرت زهرا (س) تسلی دهنده را نمی شناسم.

جانجانی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در بحث نقش اجتماعی الگوی همه مردان و زنان است و در واقع ما از زندگی اجتماعی آن حضرت درس می گیریم اگر در دوران پر از شورش زندگی می کنیم باید دفاع کنید. حومه شهر ..

این کارشناس مذهبی گفت: زنان نیز باید به عنوان مدافع ولایت به وظیفه خود عمل کنند. همه سعادت ها در محبت علی بن ابیطالب (ع) است.

جنجانی با اشاره به توصیه حضرت زهرا علیهاالسلام حتی در آخرین لحظات عمر خود که برای بخشش گناهان شیعیان دعا می کردند، توضیح می دهد: عبادت حضرت زهرا سلام الله علیها یک عبادت است. برای ما الگو می گیرند تا جایی که در 18 سالگی پاهایشان ورم کرده و مدام قرآن می خوانند و چهار تا از بزرگترین فرزندان دنیا را تربیت می کنند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در نماز اول وقت به همسایه نگاه می کند، چترشان یک یهودی را مسلمان می کند و گردن بند مبارکشان باعث رهایی غلام و رفع گرسنگی و پوشاندن او برهنه می شود. مالک برمی گردد.

جانجانی با بیان اینکه خداوند در ازای سختی هایی که حضرت زهرا (س) متحمل شد، تسبیحی آموخت که مایه خیر و برکت برای همه جهانیان است، گفت: مبارک، محدثه، راضیه و مرضیه از القاب حضرت زهرا (س) است. . الف) و به خاطر خشنودی حضرت (علیه السلام) خداوند راضی می شود و خداوند از خشم آنها خشمگین می شود.

حضرت زهرا علیهاالسلام هنوز ناشناخته است

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) بی نظیر و بی نظیر است، افزود: علما، باسوادان و علما سال هاست درباره حضرت زهرا(س) نوشته و گفته اند و باز حضرت زهرا(س) حتی یک نفر ناشناخته است. حضرت فدکیه (علیه السلام) بارها نوشته شده و هنوز هم نوشته می شود.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: به فرمان امام زمان (عج) ما قدرت خدا بر شما هستیم و حضرت زهرا (سلام الله علیها) قدرت خدا بر ماست. بر این اساس حضرت زهرا(س) الگوی ائمه اطهار(ع) است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید