درایت، شجاعت و عقل سلیمی سردار سلیمانی زبانزد است


ساعت: 21:54
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821894

در مراسم تودیع و معارفه فرمانده لشکر 41 ثارالله به کرمان ارتقاء یافت.

سردار محمد پاکپور گفت: درایت و درایت راهبردی سردار سلیمانی کاملاً شناخته شده است و رهبر هر دو انقلاب تأکید کردند که سردار سلیمانی از عقل و درایت و شجاعت برخوردار بود زیرا در منطقه ای که ما حضور داشتیم اگر بیشترین تلاش را می کردیم. سهل انگاری کوچک ممکن بود خطر بزرگی برای ما ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، ظهر امروز مراسمی با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مهدیه لشکر 41 ثارالله کرمان برگزار شد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تودیع و معارفه سردار جلالی گفت: امسال که مصادف با بهار قرآن است، امیدواریم از این سال پر خیر و برکت استفاده کامل شود. “

وی از حضور خود در لشکر ثارالله ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز برای انجام یک ماموریت ویژه در عقبه و محل لشکر بودیم. لشکر ثارالله یکی از معدود یگان های خدماتی بود که وقتی بیش از دو سه لشکر برای عملیات انتخاب شد، یکی از آن لشکرها مربوط به 41 سال پیش بود.

سردار پاکپور با تاکید بر روحیه شهادت طلبی و ایثار و از خود گذشتگی نیروهای لشکر معروف 41 سارولا گفت: ما همیشه در دوران دفاع مقدس به معادله دست پیدا کرده ایم و اینکه ارتشی که فرمانده ماموریت بوده است؛ در طول دوران دفاع مقدس به این معادله دست یافته ایم. همان تقسیم بندی همیشه یک سوئیچ بوده است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس لشکرهایی داشتیم که زمانی عمدتاً خطوط پدافندی تعیین می شد، اما ناگهان یک فرمانده در راس این لشکر قرار گرفت. به ارتشی برای خطوط حفاری تبدیل شده است.

پاکپور اذعان داشت: هر زمانی که سپاه می خواست ماموریتی را به لشکری ​​محول کند، آن لشکر نقش خط شکن را ایفا می کرد.

وی نقش شهید سلیمانی را در خط شکنی و مسئولیت پذیری بازنگری کرد و گفت: باید نقش و حضور لشکر 41 ثارالله در عملیات آفندی را برای شما عزیزان تشریح کنم چرا که نیروهای لشکر و تیمی که با فرمانده و فرمانده کار می کنند. نیروهای همراه دارای ویژگی های ذکر شده بودند.

پاکپور با بیان اینکه نقش فرمانده بسیار مهم است، افزود: اگرچه در لشکر برخی افراد بدون شک ویژگی هایی مانند شجاعت خط شکنی و مسئولیت پذیری داشتند، اما در عملیات های آفندی شاخص های تک بعدی چندان موفق نبودند.

سردار پاکپور گفت: لشکر 41 سارولا در زمان حیات سردار همچنان به عنوان فرمانده در میدان حضور داشت و خط شکن گفت: دلایل متعددی وجود داشت که ما 41 سارولا را به سمت جنوب شرقی فراخوانی کردیم. اول اینکه نیروهای این لشکر خیلی درگیر هستند و دلیل دوم به فرماندهی نیروهای این لشکر برمی گردد و از فرمانده معروف هم تشکر می کنم چون خط شکن بودند.

وی با اشاره به تلاش های سرهنگ جلالی گفت: در زمان جنگ درگیر بود و خط شکنی کرد و از سال 72 که لشکر در جنوب شرق مستقر شد خط را هم شکستند و آرامش نداشتند. “

پاکپور اذعان داشت: در جنوب شرق مشکلات سیاسی و تروریستی تکفیری وجود داشت که نیروی زمینی سپاه برای انجام این مأموریت وارد شد و یکی از عوامل کلیدی موفقیت، حضور لشکر 41 ثارالله بود. این لشکر تجربه درخشانی در پرونده و نمره خود دارد.«ایشان زیر نظر حاج قاسم 20 هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تاکید کرد: در حال حاضر یک منطقه مهم و حساس در جنوب شرق کشور توسط لشکر 41 سارولا اداره می شود و ماموریت به خوبی انجام می شود. درایت و درایت راهبردی سردار سلیمانی همچنین تاکید کردند که فرمانده عقل و درایت و شجاعت داشت چرا که در منطقه ای که حضور داشتیم اگر کوچکترین بی احتیاطی می کردیم ممکن بود خطر بزرگی متوجه ما شود.

وی افزود: بسیاری از ماموریت های ما با درایت و شجاعت سردار به راحتی حل شد و موفقیت آمیز بود. سردار جلالی نیز در نوجوانی وارد سپاه شد و به سرعت وارد جنگ شد. امروز بعد از 9 سال فرماندهی لشکر به زودی خادم سردار مارانی می شوند و به ایفای نقش می پردازند.

انتهای پیام/ طهماسبی

دیدگاهتان را بنویسید