در جنگ روایاتی، دشمن هسته اصلی و مرکزی گفتمان نظام را هدف قرار داده است.


ساعت: 22:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891312

خلجی گفت: دشمن در جنگ روایتی هسته اصلی و مرکزی گفتمان نظام را هدف قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقسپهر خلجی عصر امروز در نشست توجیهی ویژه روسای دستگاه های اجرایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: تخریب ساختار یعنی دستگاه ها و نهادهای برخاسته از نظام و کارکردهای نظام یکی از مواردی است که اهداف اصلی دشمنان در جنگ رسانه ای

عضو شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: همه مدیران اجرایی و رسانه ای باید درک کنند که امروز جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقابل در معرض جنگ ترکیبی و شناختی قرار دارد و پایه پایدار آن رسانه ها و نیروهای ادراک هستند.

وی افزود: به دلیل جنگ اراده ها و روایات، مهارت رسانه ای دشمن تهاجمی شده و نه تنها به ضعیفان بلکه قوی ها را مورد حمله قرار می دهد.

خلجی تصریح کرد: امروز افکار عمومی کانون دشمن در جنگ رسانه ای است چرا که اگر دشمن بتواند باورها و تصور عمومی جامعه را مختل کند در اهداف بعدی خود موفق خواهد بود.

وی به تلاش دشمن برای تهاجم به نظام و ضعیف جلوه دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن عمدتاً بر توانایی رسانه ها برای حمله به نظام تمرکز دارد.

خلجی هجمه دشمنان به رئیس جمهور و دولت را از مصادیق اقدامات رسانه ای علیه نظام برشمرد و افزود: هدف این هجمه ها نیز نقاط قوت دولت و نظام است.

وی تبیین رسانه ای را یکی از راهکارهای مهم برای خنثی کردن توطئه های دشمن برشمرد و گفت: دشمن برای گسترش کفر، مشروعیت زدایی و ناامیدی در کشور و با فروپاشی عاطفی و بی اعتمادی به کشور، تمرکز خود را بر دستکاری افکار عمومی گذاشته است. جامعه ترویجی
عضو شورای اطلاع رسانی دولت، تحلیل فضای رسانه ای و تبیین دستاوردهای دولت را از اهداف برگزاری این نشست آموزشی در استان دانست و گفت: جدی گرفتن رسانه ها یکی از مهمترین اهداف برگزاری این نشست آموزشی است. توصیه های مهم مقام معظم رهبری دولت سیزدهم است و امیدواریم در این حوزه سرمایه تصمیمات خوبی بگیریم.

خلجی سفرهای استانی رئیس جمهور و دولتمردان را اقدامی مهم، کم نظیر و با عزت ارزیابی کرد و گفت: این مایه سربلندی و قوت جمهوری اسلامی ایران است که مسئولان آن در بین مردم و مسئولان آن هستند و در این امر دشمنان با آن مخالفند حضور رئیس جمهور در میدان به عنوان نیروی حاکمیتی، رگه ویرانگری را آغاز کرد.

وی رسانه را به دلیل ویژگی های چندبعدی آن رکن اصلی در گردش اطلاعات می داند و می افزاید: سرعت انتشار پیام، تعدد پیام، قدرت پردازش تصویر، تاکید بر پیام، به حداقل رساندن پیام، واقعیت پیام، وارونگی اندیشه، تحریف واقعیت و قدرت داستان سرایی یکی از مهمترین کارکردها و قدرت های رسانه است.

خلجی با اشاره به ماهیت و اهداف دشمن در جنگ روایی اظهار می کند: در این جنگ ممکن است اصل و متن واقعه تحریف نشود، اما تحلیل و روایت وارونه ای از آن ارائه می شود و در جنگ روایات، جای جلاد و شهید عوض می شود و حقیقت این است که قالب را باطل جلوه می دهند.

وی تحریف، پنهان‌کاری، هدف‌گیری، مهندسی فکر، تعارض عواطف، اختلال در سیستم محاسباتی، تضعیف اراده را از اهداف دشمن در جنگ روایتی و مهندسی افکار عمومی عنوان کرد و گفت: در این جنگ موفقیت در گرو جریانی است که روایت می سازد، آرام آرام کنترل می کند و در نهایت تثبیت می شود و پیروزی بدون جنگ نامیده می شود.

یکی از اعضای شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: همه مدیران اجرایی کشور باید توجه داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران درگیر جنگ ترکیبی و شناختی با جبهه مخالف است و مبنای همیشگی آن رسانه ها برای ادراک هستند. مدیریت.

خلجی همچنین با اشاره به نقطه کانونی دشمن در افکار عمومی جامعه ایران گفت: اینکه ایرانیان خودشان را دوست ندارند، دینشان را دوست ندارند، مسئولینشان را دوست ندارند، غرور ملی ایرانیان را تحقیر می کنند و همچنین مردم ایران احساس می کنند که شرایط اینگونه است. عادی نیست و عصبی می شود، از جمله نکات تمرکز دشمن در این جنگ در بین جامعه ایران است که باید مراقب باشیم.

وی از دست دادن اعتماد، از دست دادن اعتماد، آسیب به روحیه مردم، احساس نارضایتی در جامعه، قطع عاطفی، هیجانی شدن جامعه و افسون زدایی در جامعه را از دیگر برنامه های دشمن در کشور برشمرد.

به گفته خلجی؛ رفع شبهات و واکنش به لحظه، دوری از ترس و انفعال، توجه به افکار عمومی با اقناع و اقناع، تزریق فعال امید، داشتن فیلمنامه، سازماندهی و هم افزایی تمامی امکانات و دقت در بیان و تکمیل نکردن پازل دشمن از الزامات است. و راهبردها در جنگ ادراک دشمن

وی با بیان اینکه بدخواهان اذعان دارند که نباید کار دولت سیزدهم را روایت و توصیف کنیم، تصریح کرد: مدیران دولت سیزدهم در تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم هستند، بنابراین وظیفه ماست که این اقدامات را انجام دهیم. به منظور ایجاد امید در جامعه.تبیین شود

عضو شورای اطلاع رسانی دولت با رعایت اصول اخلاقی دولت سیزدهم در موارد و تعاملات مدیریتی، ترک رابطه قوای سه گانه از رقابت اتحادیه (با آسیب) به همکاری برای خدمت، ایجاد آرامش در سطوح مدیریتی کشور و فاصله گرفتن از ایجاد تصنعی بحران. همگامی با روحیه و امید به جریان انقلابی، انقلابی کردن رویکردها در فرهنگ و دیپلماسی، حفظ ارتباط نزدیک با مردم و داشتن روحیه عمومی صادقانه و میدان دادن به جوانان انقلابی در دستگاه قوه مجریه همراه با بیانیه گام دوم از جمله اقدامات کلیدی دولت سیزدهم است.

خلجی، تغییر مسیر سیاست خارجی کشور از غرب موهوم و مضر به همسایه مرکزی واقع بین، تاکید بر شعارهای امام (ره) و انقلاب، احیای شوراهای عالی تخصصی در موضوعات لازم برای حکومت، فعالیت شبانه روزی. و تجربه نشاط مسئولیت پذیری و برنامه شبانه روزی، همفکری دولت در مسائل مهم و راهبردی، نظارت بر تقسیمات از سوی رئیس جمهور را از دیگر شاخص های موفقیت آمیز بودن کار دولت سیزدهم عنوان کرد. از مسئولان دستگاه های اجرایی در خراسان جنوبی توضیح خواست.

وی با اشاره به دیدار خود با استاندار خراسان جنوبی گفت: در این جلسه برخی از اقدامات دولت در استان تشریح شد که این اقدامات در این منطقه امیدوارکننده است و با تلاش دولت سیزدهم پیگیری شده است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید