در حال تلاش برای ایمن سازی زمین برای ساخت و ساز با تراکم کمتر در کرمانشاه هستیم


ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912220

مهرداد آهکی گفت: تمرکز اصلی ما در اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه، تامین زمین برای ساخت و ساز با تراکم کمتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: شهرداری برای تسهیل ساخت و ساز در بافت های فرسوده تلاش می کند تا 50 درصد تخفیف برای صدور پروانه به ساکنان این مناطق در نظر بگیرد.

وی افزود: همچنین ساکنان بافت های فرسوده علاوه بر تسهیلات طرح جهشی تولید مسکن می توانند از تسهیلات بازسازی بافت فرسوده تبصره 18 نیز بهره مند شده و نسبت به نوسازی منازل خود اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه همچنین از اجرای طرح های بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده برای تامین زندگی بهتر ساکنان و امکان نوسازی ساکنان با فضای بیشتر خبر داد.

به گفته آهاکی، تسهیلات نهضت ملی مسکن در کلانشهر کرمانشاه 400 میلیون تومان و در شهرستان ها 300 میلیون تومان است، همچنین تسهیلات بافت های فرسوده نیز از محل تبصره 18 بانک عملیاتی پرداخت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی انجام شده است اما تمرکز اصلی ما تامین زمین برای ساخت و ساز با تراکم کمتر است.

آهاکی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه درصدد ایمن سازی زمین های لازم برای ایجاد بستر مناسب تری برای زندگی بهتر مردم هستیم که البته به جای رشد عمومی، متناسب با رشد افقی، ساخت و ساز انجام می شود. .

وی افزود: در زمینه تامین مواد، تامین منابع مالی و تامین زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده است که امیدواریم افق خوبی در پروژه های جدید ترسیم شود و پروژه های قبلی با سرعت قابل توجهی اجرا شود.


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیگیری های خوبی برای ایمن سازی اراضی از طریق استانداری انجام شده و در صورت عملی شدن و عمل به تصمیمات اتخاذ شده، مشکل کمبود زمین حل می شود، گفت: با توجه به شرایط موجود، مشکل کمبود زمین برطرف می شود.


آهاکی با تاکید بر اینکه برای اجرای تصمیمات مربوط به رفع کمبود زمین نیاز به اقدام جدی است، خاطرنشان کرد: مطالعات خوبی در زمینه تامین زیرساخت ها انجام شده و در صورت اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده طی هفته های آینده مشکل تامین زمین حل خواهد شد. . بلند شد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید