در فدراسیون فوتبال افرادی داریم که مسئولیت خاصی ندارند، اما تصمیم می گیرند!/ دنیای خوب؟ تصمیم گرفتم وارد این عرصه نشوم

ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1791008

نامه های من پاسخ های عجیبی دریافت کردند. رای CAS به نفع سایپا است

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با انتقاد از مسائل مختلف فدراسیون گفت: در فدراسیون فوتبال افرادی داریم که مسئولیت خاصی ندارند اما تصمیم می گیرند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد سراج، مدیرعامل سایپا درباره شرایط تیم فوتبال سایپا گفت: این تیم اکنون در رده یازدهم جدول لیگ یک قرار دارد، تیم با تفاضل گل در لیگ برتر ماندگار شد و سال گذشته با یک گل در لیگ دسته اول سقوط کرد. تفاضل گل اگر آسیب شناسی را تشخیص دهیم و تشخیص دهیم به نکاتی می رسیم که باید مطالعه کنیم.

مدیرعامل سایپا گفت: رسانه ها و منتقدان فوتبال به این موضوعات توجه زیادی دارند. نمایندگی باشگاه سایپا در کل شرکت یعنی در واقع در رفتار صحیح مدیریتی، نظم مالی و کار با سایر رشته ها از جمله فوتبال پایه عملکرد قابل قبولی دارد. در حال حاضر در فوتبال اصلی تیم امید سایپا با اختلاف در صدر جدول و تیم جوانان نیز در صدر جدول قرار دارند. دو تیم دیگر در بالای پیست هستند.

سراج گفت: عملکرد تیم های اصلی سایپا نشان می دهد که رفتار مدیریتی مناسب در باشگاه حاکم است و این مختص همه ارکان باشگاه سایپا است. جا دارد از همکاران خوبم در باشگاه و گروه خودرویی که این قوام و این اقتدار مدیریتی را حفظ کرده اند تشکر کنم اما چرا تیم بزرگسالان سایپا در دو سال اخیر نتیجه ای نگرفته است؟ دلیل آن هم این است که در حال حاضر مبالغ هنگفتی به بازیکنان حرفه‌ای پرداخت می‌شود و باشگاه سایپا تصمیم دارد در چند سال اخیر مبالغ کمتری را به این بخش اختصاص دهد.

وی در خصوص وضعیت تیم فوتبال بزرگسالان سایپا تصریح کرد: مدعی صعود به لیگ برتر هستیم. علیرغم اینکه بودجه باشگاه قابل توجه نیست و نسبت به تیم های ثروتمند بسیار کمتر پرداخت می کند. پارسال و امسال در لیگ یک با توجه به مبالغی که به بازیکنان پرداختیم جزو پایین ترین تیم های جدول بودیم.

مدیرعامل سایپا افزود: مورد انتقاد بسیاری از بزرگان فوتبال قرار گرفته ایم. ما از آن استقبال می کنیم. فصل گذشته نکات دیگری هم وجود داشت. مسائل قضایی CAS و شکایت از پیکان وجود دارد. در جایی که باید مبالغ هنگفتی پرداخت شود، تا جایی که می توانستیم پرداخت کردیم و باید نتایج ما بر این اساس ارزیابی می شد. ربطی به مردم ندارد و نمی خواهم از کسی انتقاد کنم. این رفتار باشگاه سایپا در دو فصل اخیر بوده و فکر می کنم در تیم های اصلی بی نظیر بودیم.

سراج در مورد شکایت به CAS وی گفت: قبوض را رد و بدل کردیم و آخرین جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با قاضی بود. CAS برگزار شد. منتظر رای گیری هستیم من فکر می کنم رای به نفع سایپا خواهد بود، زیرا استدلال و منطقی که ما استفاده کرده ایم بر اساس قوانین فیفا است. فدراسیون فوتبال و باشگاه پیکان سوالاتی را مطرح کرده اند که قابل دفاع نیست. رای کمیسیون انضباطی مبنای قانونی ندارد و به قانون قدیم اشاره دارد.

مدیرعامل سایپا در خصوص انتقادات علی کریمی گفت: برای او احترام زیادی قائل هستم. علی کریمی یکی از بزرگان فوتبال ایران است. انتقادات او قطعا از سر دلسوزی است و برایش آرزوی موفقیت دارم. توضیح دادم که چرا باشگاه سایپا موفق نبود. پولی که خرج کردیم در حد توانمان بود. عملکرد کلی سایپا یک عملکرد تدافعی است. وی کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات فدراسیون فوتبال بود. بعد از انتخابات یکی از مربیانی بود که من به عنوان سرمربی تیم می دانستم. مذاکرات اولیه انجام شد اما به توافق نرسیدیم.

سراج گفت: بعید می دانم علی کریمی دیگر با خیبر خرم آباد همکاری کند. کریمی بر اساس یک توییت از من انتقاد کرد. ربطی به باشگاه سایپا ندارد. این یک نقد صرفا مدیریتی به رفتار مالی فدراسیون بود. او از منتقدان روند حاکمیتی فدراسیون است.

یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزشگاه و با انتقاد از عدم شفافیت مالی فدراسیون گفت: فدراسیون فوتبال باید طبق قانون محل درآمدهای خود را فراهم کند. این باید در بودجه سالانه فدراسیون منعکس شود. این یکی از انتقادات من است. از اسفند سال گذشته جلسات متعددی داشته ایم اما چیزی به نام برنامه بودجه نداریم. این برنامه درآمدها و هزینه ها را مشخص می کند و مشخص می کند که فدراسیون از کجا چه منابعی را دریافت می کند و کجا باید خرج شود. هزینه ها و درآمدها در برنامه بودجه دیده می شود.

سراج تصریح کرد: وقتی می گوییم مثلا افزایش حقوق قضات در برنامه دیده می شود یا خیر؟ قیمتش چقدر شد؟ یا مثلا جام جهانی در راه است. بودجه جام جهانی از کجا تامین می شود؟ ما این برنامه بودجه را نداریم. متاسفانه مشخص نیست از کجا بودجه از برنامه و سازمان بودجه داده می شود و من نمی دانم. در جلسه هیئت مدیره هم به آن اشاره نشد. ما باید صورت های مالی خود را شفاف کنیم. وقتی برنامه بودجه نداریم، عملاً بودجه ای در کار نیست.

وی در خصوص اضافه شدن حسابرس خارج از فدراسیون گفت: فدراسیون باید حسابرس قانونی داشته باشد و صورت های مالی را حسابرسی کند. وی در پایان نیز نظر داد. اینها مفاهیم مدیریتی است که حسابرس در پایان صورتهای مالی تایید خواهد کرد. ما آن را نداریم. من 6 روز پیش نامه ای به عزیزی هادیم فرستادم و از او خواستم گزارش عملکرد خود در هیات مدیره را ارائه کند تا در هیات مدیره بدانیم این درآمد که عدد دیگری هم هست چقدر است و چگونه خرج شده است. همه تلاش کرده ایم فدراسیون را سامان دهیم اما در حال حاضر این صورت های مالی شفاف نیست. تهیه نشده و حداقل به هیئت مدیره ارائه نشده است.

سراج افزود: در جلسه گذشته صورت های مالی رد شد و مجمع به آن رای داد. خدای ناکرده نباید به آنجا برسیم، در مجمع سالانه یا فوق العاده هر چه بگیریم، رأی می دهیم. بدنه فدراسیون، کمیسیون ها و دپارتمان هایی که سخت افزار فدراسیون هستند خوب کار می کنند و بخشی که من نقد کردم قسمت مغز و هیئت رئیسه است. نرده باید به درستی ساخته شود. نظرات و سوالات زیادی در مورد VAR، تبلیغات محیطی و غیره اشاره به تصمیمات هیئت مدیره است که می تواند خط مشی را نیز تعیین کند.

یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره سرنوشت قرارداد سامانه کمک تصویری داوران گفت: در جلسه هیئت مدیره درباره جزئیات این قرارداد صحبتی نشد و در جریان جزئیات قرارداد نیستم. قرارداد. وی ادامه داد: همه موارد را پیگیری می کنم اما باید مواردی را که در جلسات هیئت مدیره مطرح و حل شد مطرح کنم، در تمام جلسات هیات مدیره شرکت کردم و در تصمیم گیری ها شرکت کردم، شرح کارگروه VAR وی همچنین پیشنهاد داد که از تشکیل همین کارگروه انتقاد کنم. در این مجموعه فردی است که تجربه مدیریتی قابل قبولی ندارد و رفتار دیپلماتیک در این کارگروه مشاهده نمی کنیم.

سراج خاطرنشان کرد که مکاتبات بین المللی در این منطقه وجود دارد VAR وی بدون پاسخ گفت: به غیر از شرکتی که اموالش مخدوش است و معلوم نیست هنگ کنگی است یا صهیونیستی و این ابهام را برای من دارد، دو شرکت دیگر حاضر به همکاری و حتی بحث اسپانسر و درآمدزایی شدند. یک بعد در آن بود. موضوعات کامل و کلی در هیئت مورد بحث قرار گرفت. تا آنجا که من می دانم، این جزئیات مورد بحث قرار نگرفته است.

وی در خصوص بودجه دریافتی از سازمان برنامه و بودجه گفت: ارقامی که می دانم غیر رسمی است بنابراین از تکرار آن خودداری می کنم. آنچه قابل استناد است در صورت های مالی قابل مشاهده است. با توجه به سال مالی فدراسیون؛ بند 5 ماده 70 سال مالی را شرح می دهد. از ماه جولای شروع می شود و در آگوست سال آینده به پایان می رسد. در واقع این یک سال مالی است. ما بعد از 31 تیر به هیئت مدیره پیوستیم و باید صورت های مالی امسال را ارائه می کردیم. تعجب می کنم که چرا ارائه نمی شود.

سراج گفت: پس از ارائه صورت های مالی باید اظهارنامه مالیاتی را که تنها 4 ماه مهلت دارد رد کنیم. البته شرکت های خصوصی 3 ماه ولی شرکت های دولتی 4 ماه. 31 آبان آخرین مهلت ثبت اظهارنامه از سوی فدراسیون است، بارها به دوستانم در هیئت مدیره گفته ام و ممکن است دانش مالی در این زمینه نداشته باشند. در صورت عدم اعلام، همه مسئول و تضامناً مسئول هستیم. ممکن است مشمول تحریم های مالیاتی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال مکاتبه با رئیس فدراسیون بود، گفت: با عزیزی بنده مکاتباتی داشتم که می خواستم تور و روند آن را ارائه کنم که نشد. پس از این پیچ و خم های فراوان، پاسخ های عجیبی به نامه های من داده شد. اینکه صورت های مالی 6 ماهه نداریم. من تعجب می کنم که شخصی که نامه را نوشته احتمالاً فکر کرده است که مانند برخی وزارتخانه ها سال مالی برج 12 است، اما درخواست من این بود که صورت های مالی وارد شود و سپس به جلسه برود و به مشکلات مالیاتی رسیدگی کند. و غیره، اما این اتفاق نیفتاد. چه کار باید بکنیم؟

یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون درباره توئیت انتقادی خود توضیح داد: توییت من این بود که از بزرگان و نخبگان فوتبال مثل علی کریمی کمک بگیرم. حالا انتقاد هم دارد. در اینجا، در واقع، ما باید به اصل موضوع بپردازیم. صورت های مالی هنوز ارائه نشده و به تایید هیات مدیره نرسیده و اظهارنامه مالیاتی نیز صورت نگرفته است.

وی گفت: تیم آنها در انتخابات فدراسیون پیروز شد اما الان اختلاف است. برای انجام کارها با دوستانمان جلسه داشتیم. ما می خواستیم یک فدراسیون مدرن اداره کنیم. آیا این یک فدراسیون مدرن است که صورت های مالی آن در تیرماه به هیئت مدیره نمی رسد؟

سراج در واکنش به صحبت های سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: خواهش من از حسین شریفی این است که مسائل مالی را بخواند و اگر ندارد برای این برنامه وقت بگذارم. بیایید به مشکلات خود نگاه کنیم. آقای شریفی اگر واقعاً جلسه را تمام کنید بحث دیگری است. ما در FF افرادی داریم که تعهدات خاصی ندارند، اما تصمیم می گیرند!

وی افزود: نام نمی برم اما تعدادشان زیاد است. آیا اینها روسای ادارات هستند؟ آیا آنها رئیس کمیسیون هستند؟ اینها تصمیم گیرندگان اصلی هستند و بدون هیچ مسئولیتی تصمیم می گیرند. زمانی که در کمیته فوتسال بودم دو رویداد بین المللی برگزار کردم و با فدراسیون صحبت کردم تا ببینم کارشان خوب است. روح، دست، پا و بدن فدراسیون خوب کار می کند، اما برخی از بالاترین سطوح فدراسیون هستند که باید ابتدا آنها را ملاقات کنم که هرگز به آنها نمی روم. مشاور هستی یا دوست؟ من بخش و کمیسیون را می شناسم. آبایی الان حضور دارد و رئیس کمیسیون و اداره نیست.

با این حال، بر اساس شنیده هایم به ذهنم می رسد که تصمیم گرفته ام وارد این عرصه نشوم.» سراج از خیر دنیا گفت. احساس می کنم مشکلات و مشکلات زیادی در فدراسیون وجود دارد و بهتر است آنها را حل کنیم. فکر می کنم الان باید از اعضای مجمع بخواهم به این موضوع اشاره کنند که هیچ اتفاقی برای فدراسیون نمی افتد و برای همه ما مشکلی ایجاد نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید