در مورد وضعیت شهربازی اراک و ایمنی وسایل تفریحی جدی هستیم


ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890149

میر نظامی گفت: با جدیت به وضعیت شهربازی اراک و ایمنی وسایل تفریحی پرداخته ایم، بنابراین ظاهر آن در ماه های اخیر محسوس بوده و البته این اقدام نمونه ای بود برای اینکه بگوییم داریم عزم جدی در مورد همه مسائل.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ سیدسعید میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی امروز در نشست خبری گفت: آنچه در قانون تقویت و تدوین استاندارد بر آن تاکید شده، این سازمان نظارت جدی بر استانداردسازی خدمات را دنبال می کند نه نظارت مستدل، بلکه نظارت اختیاری.

میرنظامی بیان کرد: یکی از ابزارهای گزارش شکایت در این طرح سامانه 1517 است و این طرح در نوروز امسال عملا اجرا شد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود سازمان استاندارد به معضلات زیست محیطی پیشنهادهایی با توجه به شرایط صنعتی و اقلیمی استان ارائه شده است که امیدواریم برکات زیادی داشته باشد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق شهری اراک از نظر کیفیت هوا آلوده هستند، استاندارد وارد این حوزه شده و اقدامات ویژه ای را دنبال می کند.

وی افزود: در بحث قانون هوای پاک نباید هیچ واحد آلاینده ای در شعاع 120 کیلومتری تهران و 30 کیلومتری اراک ایجاد شود و عزم کافی در این زمینه وجود دارد و همچنین استاندارد در این ماده حضور فعال دارد. 11 کمیته قانون هوای پاک، بنابراین محیط زیست نباید برای مردم چالش ایجاد کند، زیرا سلامت مردم یکی از مهمترین اولویت ها است.

میر نظامی گفت: با جدیت به وضعیت شهربازی اراک و ایمنی وسایل تفریحی پرداخته ایم، بنابراین ظاهر آن در ماه های اخیر محسوس بوده و البته این اقدام نمونه ای بود برای اینکه بگوییم داریم عزم جدی در مورد همه مسائل.”

وی ادامه داد: تجهیزات تفریحی اغلب مشمول استانداردهای اجباری هستند و نظارت ها به صورت مستمر انجام می شود و نتیجه این نظارت ها این است که خوشبختانه کمترین تصادفات را در استان مرکزی شاهد هستیم.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: با وجود اینکه تجهیزات شهربازی لاله اراک تاییدیه بازرسی را داشت، اما به دلیل اینکه در بازرسی برخی از دستگاه ها سهل انگاری صورت گرفت، وارد بحث ایمنی و استاندارد بودن تجهیزات شدیم. تجهیزات و ظرف 48 ساعت ایراداتی به دلیل عدم وجود کپسول آتش نشانی در تعداد کافی و ضروری توسط مجتمع شهربازی رفع شد.

وی یادآور شد: در طرح امداد بیش از 200 وسیله شهربازی در پارک ها مورد بازرسی قرار گرفت و موارد اصلاحی نیز اعلام شد، اما متاسفانه شهرداری ها هنوز کمکی به استانداردسازی وسایل بازی در پارک ها نکرده اند.

میرنظامی تصریح کرد: 847 شهربازی در استان شناسایی شده که بهسازی آنها بر عهده شهرداری ها است و 215 مورد شهربازی پلمب و 88 مورد اخطار به بهره برداران آنها داده شده و سه بهره بردار به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی گفت: نظارت استاندارد بر هتل ها، تالارها، مراکز اقامتی و هتل آپارتمان ها با کمک میراث فرهنگی و وضعیت آسانسور در مراکز اقامتی و نظارت بر اغذیه فروشی ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: یکی از مهم ترین چالش های استان عدم تقاضای مردم برای استانداردسازی آسانسورها است و نیازمند ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق خود هستیم که یکی از این مشکلات استانداردسازی آسانسورها است.

میرنظامی تصریح کرد: بیش از 13 هزار و 500 واحد مسکونی در استان دارای آسانسور هستند که استاندارد آن نیاز به ارزیابی مستمر دارد اما در این زمینه با چالش هایی مواجه هستیم و قطعا با گفت وگو می توان این موضوع را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پارکینگ ها در استاندارد اجباری لحاظ نشده است، اما می توان این موضوع را به عنوان یکی از موارد مستلزم استانداردسازی معرفی کرد، گفت: البته بازرسی از پمپ بنزین ها انجام می شود و در نوروز 88 ایستگاه ها مورد بازرسی قرار گرفتند

میرنظیمی افزود: کیفیت آرد تابع استانداردهای اجباری است و اجازه تولید آرد نامرغوب را نمی دهیم و در این زمینه هیچ تعارفی نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به وظیفه این سازمان برای مقابله با قاچاق لوازم یدکی یکی از مهم ترین مصادیق آن است که ساماندهی و کنترل بازار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه اقلام مشمول استاندارد اجباری در خودروها شامل 85 قلم کالا می شود، گفت: در این راستا نظارت ها در حال انجام است تا کالاهای تقلبی عرضه نشود و حساسیت جدی روی موضوع استانداردسازی وجود دارد. قطعات در حومه شهر

وی بیان کرد: وام یکی از چالش های جدی استاندارد در استان مرکزی است چرا که وام هزینه اداره کل استان است و نیازمند توجه جدی است. امسال این رقم به 6 میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافت اما قطعا این ارقام برای استانداردسازی در استان کافی نیست.

میرنظامی تصریح کرد: بند استانی سند تحول دولت مردمی به استاندارد تدوین شده است و این موضوع در شورای استاندارد استان که هر شش ماه یکبار برگزار می شود به شدت رصد می شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در خصوص اجرای سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی، ارتقای کیفیت یکی از مصادیق تحقق این خواسته مقام معظم رهبری است و اقدامات استاندارد بسیاری در این راستا تعیین شده است. و ما مصمم هستیم که به آنها برسیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در خصوص استاندارد خودروها در دولت قبل 10 امتیاز از فاکتورهای گذشته را مغفول می داند و با نظر رئیس جمهور 10 مورد به صورت جدی بازبینی می شود و استاندارد کیفی خودروها با جدیت دنبال می شود. 85 مورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید