دستان خالی استقلال در پایان سال 1401

در حالی که در هفته های اخیر مدیران باشگاه استقلال تلاش کرده اند تا بخشی یا کل بدهی استراماهونی را که حدود یک میلیون و 600 هزار یورو است از طرق مختلف از جمله کمک های دولتی تامین کنند. در این میان سخنان محمد محبر معاون اول رئیس جمهور که اعلام کرد باید به باشگاه های دولتی کمک شود، امیدوار بود حداقل پرداخت بدهی سنگین به استراماهونی در سال جاری تکمیل شود.

اما اکنون با توجه به اینکه ساعات زیادی تا پایان سال 1401 باقی نمانده است، دست استقلالی ها همچنان خالی است و طبق آخرین پیگیری ها خبری از واریز پول به حساب این باشگاه نیست.

در عین حال مدیران استقلال امیدوار بودند که با کمک معاون اول رئیس جمهور و یافتن اسپنسر جدید بتوانند تمام یا بخشی از بدهی سنگین سرمربی ایتالیایی را تا قبل از سال جدید پوشش دهند. ورود استقلال و پرسپولیس به AFC، نقطه کور استراماچونی را باز خواهد کرد. در این صورت مدیریت باشگاه نیز می تواند با تمرکز بهتری نسبت به پرداخت بدهی به پادوانی اقدام و اقدامات لازم را برای اخذ مجوز حرفه ای تا 20 فروردین 1402 انجام دهد.

در این شرایط و با توجه به تعطیلات نوروزی، طبق قول جدیدی که اسپانسر باشگاه استقلال داده است، باید در روزهای پنجم یا ششم فروردین ماه به حساب باشگاه واریز شود، اما حتی در این تاریخ نیز مشکلات تحریمی وجود دارد. ممکن است پرداخت استقلال را به تعویق بیندازد. به هر حال مدیران استقلال جدا از اینکه تصوری تقریبی از ساعات باقی مانده تا پایان سال جاری دارند، امیدوارند که در روزهای ابتدایی سال 1402 تمکن مالی نیز فراهم شود. برای پرداخت بدهی استراماچونی و حتی ادوانی تضمین شد.

در این راستا طبق شرایط تحریم، تمهیدات لازم برای انتقال سریع این پول انجام شده و باشگاه استقلال تنها منتظر واریز این پول است. حتی گفته می شود با وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قطر هماهنگی هایی انجام شده تا استقلال هر چه زودتر این پول را به حساب استراماهونی واریز کند. به این ترتیب باید دید استقلالی ها در ساعات پایانی امسال موفق به گرفتن پول از اسپانسر یا حتی تامین آن از راه های دیگر می شوند یا این قضیه در ابتدای سال جدید همچنان باعث نگرانی آبی ها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید