دستورالعمل اخذ تسهیلات در مناطق روستایی از سوی وزارت کشور ابلاغ شد


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914067

معاون توسعه دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: «دستورالعمل نحوه دریافت تسهیلات در دهیاری ها» موضوع تبصره ماده 13 قانون درآمد و هزینه های پایدار شهرداری ها و دهیاری ها. برای اجرا به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید ملانوری معاون توسعه دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: قانون درآمد و هزینه های پایدار شهرداری ها و دهیاری ها که تیرماه سال جاری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، فرصت مغتنمی است. افزایش منابع درآمدی شهرداری ها و عمران و حل و فصل روستاها. خلأهای قانونی در برخی موارد برای مؤسسات مذکور ایجاد می کند.

وی افزود: در قانون مذکور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور موظف است آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم را تهیه و برای تصویب نکات مندرج و الزامی به مراجع قانونی ذیصلاح ارائه کند. گروه هایی با مشارکت و حمایت استانداران و کارشناسان در سازمان تشکیل و با همفکری و به کمک خرد جمعی آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه تدوین شد.

ملانوری تصریح کرد: دستورالعمل اخذ تسهیلات در روستاها موضوع تبصره ماده 13 قانون درآمدها و هزینه های پایدار شهرداری و دهیاری ها از جمله مواردی بود که به اطلاع وزیر محترم کشور رسید و بر این اساس. دستورالعمل مذکور در قالب 5 ماده و 2 تبصره با تاکید بر ضوابط اجرایی در این زمینه در تاریخ 8 آبان ماه توسط وزیر محترم کشور برای اجرا تهیه و به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس ماده 36 آیین نامه مالی دهیاری ها، تسهیلات بانکی به عنوان یکی از منابع درآمد دهیاری ها محسوب می شود و استفاده از این روش تامین مالی و برنامه ریزی، هدایت و استفاده مناسب به منظور ایجاد درآمد پایدار. در دهیاری ها و رونق اقتصادی در روستا این امر می تواند در افزایش تولید، توسعه خدمات و تنوع مشاغل در روستاها تأثیر مثبت داشته باشد و زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی جدید و بهبود معیشت روستاییان باشد.

معاون توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز گفت: استفاده از همه ظرفیت های موجود در روستا و افزایش مشارکت مردم و ذی نفعان در اداره امور دهیاری ها و تامین منابع مالی از مهمترین موارد است. دغدغه ها، سیاست ها و برنامه های مهم دولت سیزدهم «دهیاری ها» به همراه سایر مقررات مربوط به سرمایه گذاری ها و روش های تأمین مالی در روستاها که در «قانون درآمدها و هزینه های پایدار شهرداری ها و دهیاری ها» آمده است، فرصت مناسبی را برای دهیاری ها فراهم می کند. تامین منابع مالی و اخذ تسهیلات از شبکه بانکی کشور برای تضمین توسعه همه جانبه روستا.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ها و دهیاری های کشور، وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در روستا، مشارکت دهیاران در اداره امور روستاها و نقش آفرینی بیشتر مردم در تولید بیشتر شود. و اشتغال، در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت روزافزون روستاهای کشور خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید