دستورالعمل هایی برای مشارکت سازمان های توده ای در مدیریت بحران تدوین شده است

ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795172

وزیر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایا گفت: با توجه به اهمیت نقش مردم در کاهش خطر بلایا دستورالعملی برای مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران تدوین شده است. با همکاری نمایندگان و.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور و نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران در پیامی به مناسبت 5 آذرماه به عنوان روز ملی مبارزه با ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایا پیامی را ایراد کرد.

متن ابلاغیه وزیر کشور به شرح زیر است:

14 دی ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به عنوان «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایا» اعلام شده است. شعار امسال “همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی ملی و محلی با مردم برای کاهش خطر بلایا” است.

سازمان مدیریت بحران کشور که در راستای ارتقای ظرفیت جامعه در پیش‌بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب‌پذیری، واکنش موثر در برابر بلایای طبیعی، حوادث و بحران‌ها، درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل‌های مشارکت فعالیت می‌کند. توسعه نهادهای دولتی در مدیریت بحران با همکاری و همفکری نمایندگان سازمان های ذیربط و موسسات تحقیقاتی تخصصی.

جدای از بلایای طبیعی متعددی که هر ساله در نقاط مختلف کشور رخ می دهد، مشکل کنونی کشور شرایط خشکسالی، تنش آبی و پدیده فرونشست است. افزایش استفاده از آب های زیرزمینی می تواند منجر به فرورفتن یا غرق شدن شود که متأسفانه به منظور بهبود شیوه های مدیریت آب و تغییر نیازهای آبیاری کاهش سرعت و کنترل آن غیر قابل برگشت و دشوار است.

سازگاری و همزیستی مفهوم کلیدی برای مقابله با کمبود آب است. یعنی شرایط اقلیمی ایران باید محور هر استراتژی، برنامه و اقدامی در بهره برداری از منابع آبی باشد. کاهش بارندگی و تاثیر آن بر کاهش ذخایر آب، ایران را در وضعیت تنش آبی قرار داده است. بنابراین سازگاری با کم آبی ضروری است.

یاد و خاطره جان باختگان زلزله بم را گرامی می دارم و از زحمات آنها تشکر می کنم و امیدوارم با تلاش و همدلی در ساختن کشوری امن موفق تر باشیم.

احمد وحیدی
وزیر کشور و نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید