دستگاه قضایی در اغتشاشات اخیر به وظیفه خود عمل می کند


ساعت: 18:52
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910702

رئیس دادستان کل کشور گفت: در خصوص جرایم رخ داده در اغتشاشات اخیر قطعا دستگاه قضایی به وظایف و تکالیف خود عمل می کند و افراد فریب خورده و مرتکب جرم را از مجرمان جدا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز یکشنبه با خانواده شهید آرمان علیوردی که در جریان ناآرامی های اخیر تهران به شهادت رسید، دیدار و گفتگو کرد.

دادستان کل کشور با تسلیت و همدردی با خانواده این شهید تصریح کرد: این مصیبت برای مادر شهید آرمان علیوردی بسیار سخت است و در این مواقع حضرت زینب (سلام الله علیها) واقعاً الگو هستند. برای مادران خداوند به این خانواده صبر و بردباری عنایت فرماید و ما را توفیق دهد تا پاسدار خون این عزیزان باشیم.

وی خطاب به مادر شهید علیوردی گفت: شما الگوی جامعه هستید و مطمئن باشید که خون این عزیزان هدر نمی رود، هرچند تلخ است در این حادثه که جوانی 21 ساله به شهادت رسید. یک حالت ناجوانمردانه، اما وقتی واقعه کربلا را در نظر بگیرید، خودتان را تصور کنید، می بینید که علی اکبر امام حسین (ع) را در کربلا کشت.

فرماندهی قیام های اخیر در دست آمریکا و برخی کشورهای غربی است
منتظری افزود: ناآرامی هایی که اخیراً در کشور شاهد بودیم تحت کنترل آمریکا و برخی کشورهای غربی است که عده ای را فریب داده و عده ای را خریده اند، لذا با پول و هزینه هایی که انجام می دهند جامعه و اسلام ایران از این زمان پیشرفت عقب نشینی می کنند و رسما در رسانه های خود اعلام می کنند که به دنبال فروپاشی ایران هستند، متأسفانه عده ای بی گمان و فریب به میدان آمده اند اما همانطور که می بینید دشمن به هدف خود نمی رسد. .

دادستان کل کشور همچنین گفت: در حوادث اخیر نزدیک به 40 نفر از نیروهای ارزشی حوزه های مختلف بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و مردم عادی جان خود را بر اثر این عوامل خودآموخته از دست داده اند.

وی تصریح کرد: سیاست قاطع و راهبردی قوه قضائیه این است که بین کسانی که برای اعتراض و انتقاد از یک کارکرد به میدان می روند و کسانی که مرتکب جرم و بی نظمی می شوند، تفاوت قائل شود.

تحمل این بلاها برای مردم بسیار سخت و دشوار است
منتظری گفت: دستگاه قضایی باید در کنار دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی به وظایف و تکالیف خود عمل کند و از آنجایی که اقدامات آن باید در چارچوب قانون و بر اساس موازین عدالت و انصاف باشد، رسیدگی به پرونده ها از زمانی امکان پذیر است. ورود به دستگاه قضایی بسته به نوع پرونده و جرایم زمان قابل توجهی برای رسیدن به حکم و اجرای حکم زمان می برد.

وی بیان کرد: از همکاران دستگاه قضایی در سراسر کشور خواسته ایم که در رسیدگی به پرونده ها تسریع کنند و در چارچوب قانون دقت لازم را داشته باشند و در حال بیرون آوردن و ایجاد هرج و مرج در داخل کشور هستند.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگرچه این اغتشاشات آنقدرها هم نبود، اما حجمی که شاهد بودیم برای ما بسیار سخت بود و تحمل این بلایا برای مردم نیز بسیار سخت و سخت است.

وی تصریح کرد: وقتی می بینیم جوانی 21 ساله بدون کوچکترین تخلفی توسط چند نفر مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار می گیرد، این موضوع قابل چشم پوشی از سوی دستگاه قضایی نیست و دستگاه قضایی در چارچوب قانون به وظایف خود عمل می کند. کار خواهد کرد .

منتظری تصریح کرد: دستگاه قضایی پیگیر پرونده معاندین اخیر است و به سزای اعمالشان خواهد رسید.

دادستان کل کشور گفت: کیفرخواست متهمان اغتشاش در دادگاه های سراسر کشور در حال تهیه است و حتی برخی محاکمات نیز صورت گرفته است که ممکن است برخی از آنها رسانه ای شود.

شاگرد شهید آرمان علیوردی در اغتشاشات اخیر شهر اکباتان تهران توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید