دست متجاوزان به حقوق بشر باید قطع شود/ برخی مسائل و بحث ها در کوم شایسته این ولایت نیست


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866387

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه برخی مسائل و بحث های کوم در خور این استان نیست و نیاز به اصلاح دارد، گفت: دست متجاوزان به حقوق بشر باید قطع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای صبح امروز در دیدار جمعی از قضات و مسئولان قضایی استان کوم که در سالن همایش های مجتمع معصومیه کوم برگزار شد، خاطرنشان کرد: همه باید خدمت کنند. مشکلات و معضلاتی وجود دارد، اما امید مردم به قوه قضائیه بیشتر از گذشته است و این موفقیت مرهون تلاش همکاران من در دستگاه قضایی است و باید قدردان آن باشیم.

وی بر لزوم افزایش اقدامات پیشگیرانه برای کاهش جرایم تاکید کرد و گفت: راه حل اصلی حل مشکلات قضایی در کشور; کاهش هجوم دعاوی به این معناست که کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باعث کاهش جرم و جنایت می شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بیکاری، فقر و مشکلاتی از این دست از عوامل مهم در افزایش مراجعات به قوه قضائیه است، ادامه داد: در این حوزه دستگاه های مسئول باید برای کاهش این مشکلات و بهبود وضعیت عمومی تلاش کنند.

وی افزود: یکی از مولفه های مهم قوه قضاییه در استخدام قضات و کارکنان جدید، هدایت و استفاده از حداکثر ظرفیت و استعدادهای ذاتی این افراد برای افزایش بهره وری و کارآمدی دستگاه قضایی است.

محسنی اجایی با بیان اینکه ایران با وجود تحریم های شدید دشمنان روند رو به رشد و پیشروی را دنبال می کند، گفت: مشکلات گریبانگیر کشورهایی است که هرگز محدودیتی از سوی ایران نداشته اند.

وی گفت: در دوره جدید قوه قضائیه صدها هکتار از اراضی در اختیار نهادها و ارگان ها با تلاش دستگاه قضایی به دولت و مردم بازگردانده شده است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات اقتصادی کارکنان و قضات کشور افزود: در 4 دهه گذشته هیچ تلاشی برای حل مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی کشور و در هیچ مقطعی برای رفع مشکلات صورت نگرفته است. قضات و کارکنان قضایی «مجلس شورای اسلامی تشکیل نشد.

وی افزود: کام در چند سال گذشته به دلیل وضعیت حمل و نقل در کشور اسکله مواد مخدر بوده که هم اکنون با تلاش دستگاه قضایی و رویکرد قاطع این استان مدیریت می شود.

محسنی اجایی گفت: مسائل و مشکلاتی در کوم وجود دارد که در خور شأن این استان نیست و باید با همت، تعامل و حمایت دستگاه های مسئول این مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه گفت: با توجه به شرایط معیشتی و عدم تحمل برخی افراد، کارکنان قضایی باید اصول صبر، بردباری و بردباری را در دستور کار خود قرار دهند و از سوی دیگر برای کاهش تعداد این افراد برنامه ریزی کنند. پرونده های ورودی تا حد امکان باید مشکلات و معضلات ایجاد شده به درستی مدیریت و مدیریت شوند.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه ما در هر نهاد و مقامی وظیفه داریم دست متخلفان حقوق بشر را قطع کنیم و باید دست این افراد را از انواع سوء استفاده ها کوتاه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید