دشمنان همواره به دنبال تخریب علمای دین هستند

آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به شهادت امام صادق (ع) و نقش علمای دین در جامعه، گفت: امروز شاهد هجمه دشمنان به روحانیت هستیم که دلیل اصلی آن اهانت دیرینه روحانیت است. “

وی با اشاره به موضوع تنباکو و فتوای تک خطی میرزای شیرازی در دوره قاجار، افزود: و تا امروز ادامه دارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمنی و کینه توزی با بزرگانی چون شهید بهشتی و آیت الله مصباح یزدی به خاطر همین سیلی هایی است که دشمنان از روحانیت خوردند.

علمای دین محور وحدت هستند

آیت الله خاتمی با اشاره به دستور کار اقتصادی دولت و مشکلات کنونی گفت: امروز در این شرایط اقتصادی و گرانی، لبه تیز شمشیر دشمن در برابر روحانیت است.

وی با اشاره به مراتب عالم دین گفت: عالم دینی فردی است که علم و دانش را از وکیل آموخته و منتشر کرده است.

آیت الله خاتمی با اعلام اینکه علمای دین محور وحدت هستند، ادامه داد: ترویج ایمان الهی جامعه، ایجاد بنای معنوی و معنوی برای تقوا و رهایی از دلبستگی به دنیا از ویژگی های علمای دین، امام راحل و مقام معظم رهبری است. رهبر.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از دیدگاه امام صادق(ع)، علما به عنوان ستون فقرات دین از هزار نمازگزار بهتر و بهتر هستند و جامعه باید به این متکلمان تکیه کند.

برخی دین را به عنوان سبک زندگی قبول ندارند

وی با انتقاد از باورهای غلط جامعه گفت: متاسفانه عده ای هستند که دین را به عنوان سبک زندگی نمی پذیرند.

آیت الله خاتمی با اعلام اینکه دانشمندان حدود دین هستند، ادامه داد: دشمن همواره در صدد کوچک شمردن و تخریب علمای دین است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: به فرموده امام صادق(ع) کسانی که اسلام دارند عالم دین هستند و قوام نظام اسلامی ایران به اسلام آنها بستگی دارد.

وی توضیح داد: الان طرفداران سوسیالیسم و ​​همان دموکراسی شرق که من دارم خمینی می‌گویند: صدای له شدنشان را می‌شنوم و لیبرال‌ها و دموکراسی در غرب که ۷ سال است با یمن می‌جنگند. ، متحمل خسارت شده اند. .

آیت الله خاتمی در پایان گفت: اسلام گرایی، ولایت فقیه، جمهوریت و مذهب رسمی کشور از اصول اساسی نظام و قانون اساسی است که هرگز تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید