دشمن با تحریم‌های شدید اقتصادی به‌دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است

وی افزود: این نامگذاری‌ها مسئولیت همگان از دولتمردان، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی را دوچندان کرده و آن را همچون یک هدف یکپارچه مطرح کرده است.

وزیر کشور ادامه داد: نامگذاری‌های اقتصادی توسط رهبر باعث شد تا یک شکفتگی اقتصادی در کشور ایجاد شود و در برخی رتبه‌های برتر در مقام‌های اول تا چهارم جهان قرار گیریم.

وحیدی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا از گردنه‌های اقتصادی با سرعت بیشتری عبور کنیم، دشمن به‌دنبال فروپاشی اقتصاد در کشور ایران است و با تحریم‌های شدید اقتصادی به‌دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

وی با طرح این سوال که چرا دشمن نمی‌خواهد ایران در حوزه اقتصادی پیشرفت کند، اینگونه پاسخ داد: آن‌ها فکر می‌کردند با فشار اقتصادی می‌توانند کمر کشور را خورد کنند، آیا همین مقدا کافی نیست تا تلاش خود را دوچندان کنیم تا بتوانیم از همین حربه برای ضربه زدن به دشمن استفاده کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دشمنان با مردم ایران مخالف هستند، توضیح داد: فشار اقتصادی عمق کینه آنان را نشان می‌دهد، علت اصلی دشمنی با مردم ایران به‌خاطر نپذیرفتن سیطره آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در مسائل دفاعی روی پای خودمان ایستاده‌ایم، خاطرنشان کرد: به همین علت دشمن حتی نمی‌تواند فکر حمله به ایران را در سر بپروراند، در حوزه علم کشور افتخارات بسیاری را کسب کرده است، باید در حوزه اقتصاد نیز به یک نقطه مطمئن برسیم.

وحیدی با تاکید بر اینکه دشمن به‌دنبال القای ناامیدی است، گفت: توفیقات خوبی در حوزه صنعت و تولید در کشور حاصل شده و زنجیره ارزش بسیاری از محصولات تکمیل شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه نقدینگی بانک‌ها بزرگترین فرصت برای استفاده در حوزه اقتصادی است، عنوان کرد: تأمین سرمایه مالی تنها به بانک‌ها محدود شده است و عموماً این تأمین مالی گران تمام می‌شود، روش‌های متعددی برای تأمین مالی مانند بازار سرمایه وجود دارد.

وحیدی با بیان اینکه نباید به دنبال کمک‌های دولتی باشیم، خاطرنشان کرد: برای مثال در چهارمحال و بختیاری می‌توان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد که امکان رفع مسائل کلان را دارند. وی بیان کرد: منظور رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتصاد مقاومتی این است که آحاد مردم در حوزه اقتصاد رشد کنند نه اینکه چند کارخانه بزرگ توسعه پیدا کند.

وزیر کشور تاکید کرد: رشته‌های اجتماعی در اقتصاد باید وجود داشته باشد، بعضاً دیده می‌شود در استانی سرمایه‌گذاری کلان انجام شده اما مردم ناراضی هستند و با آن مخالفت می‌کنتد. وحیدی تصریح کرد: نباید در خصوص استانی مثل چهارمحال و بختیاری از واژه کم برخوردار یا محروم استفاده شود این باعث القای انرژی منفی می‌شود.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که باید از حالت به‌القوه به بالفعل تبدیل شود.

وزیر کشور افزود: صنعت زمانی توسعه‌یافته است که ارز مورد نیاز را از محل صادرات محصول تولیدی خود تأمین کند نه از محل فروش نفت، این مهم باید طبق برنامه درازمدت انجام شود.

وحیدی ادامه داد: در زمینه تولید ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری لازم است فاصله ۸۰۰ متری بین حوضچه‌ها به ۱۰۰ متر کاهش یابد، این مهم به جهت جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی رودخانه‌ها می‌تواند با محدود شدن چرخش آب انجام شود تا تولید ماهیان سردابی در استان هشت برابر شود.

دیدگاهتان را بنویسید