دشمن به دنبال این است که جوانان را از رسیدن به اهداف انقلاب منصرف کند


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886315

امام جمعه گچران گفت: دشمنان تلاش می کنند جوانان ما را از رسیدن به اهداف انقلاب منصرف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز سیاسی روز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به وقایع این هفته گفت: ماه حزن انگیز محرم که ماه عزاداری و عزاداری است. اهل بیت سلام بر خاکسترشان رسیدند و بر همه مؤمنان. و این ایام را به مومنین تسلیت می گویم، بحث نیاز جامعه برای امام بسیار مهم بود و اهل عقل می گویند وجود حاکم برای جامعه لازم است.

وی تصریح کرد: فردی باید حاکم جامعه را اداره کند تا هرج و مرج به وجود نیاید.

امام جمعه گاشاران ادامه داد: وقتی جامعه ای بخواهد امنیت و آرامش داشته باشد نیاز به حاکم الهی دارد و این نیاز همیشگی خواهد بود و انسان همیشه به چنین امنیت نیاز دارد.

وی افزود: همه توانایی اداره جامعه بشری را ندارند و برای نجات جامعه از ذلت و فقر و تباهی و هدایت آن به رستگاری به یک فرد کامل (بی گناه) نیاز است.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: حوادث این هفته با توجه به اینکه پنجم مرداد ماه مصادف با آغاز ماه حزن انگیز محرم و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش است. سالگرد تشکیل نماز جمعه به فرمان امام راحل و اولین مرحوم آیت الله طالقانی نماز جمعه را در تهران اقامه کردند و به همین مناسبت به اتفاق ائمه جمعه سایر نقاط کشور افتخار حضور را داشتیم. مقام معظم رهبری

خطیب جمعه گچساران گفت: رهبر انقلاب در این آیین فرمودند که نماز جمعه یک مکان استثنایی است و در میان سایر امور فرهنگی و مذهبی، نماز جمعه جایگاه ویژه ای دارد و به ائمه جمعه توصیه کردند که سعی کنند با همه جوانان ارتباط برقرار کنند. هر چند که دشمنان سعی دارند جوانان ما را از رسیدن به اهداف انقلاب منصرف کنند.

وی افزود: قرارگاه نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است که همه باید از این قرارگاه حمایت و تقویت کنند چرا که امام جمعه حلقه اتصال مردم و مسئولان است. که بر اساس واقعیت چیزی نگوید و مسئولین نیز به جایگاه نماز جمعه توجه کنند.

امام جمعه گچران ادامه داد: به مسئولین دولت فعلی می گویم آنچه برای ما مهم است قرآن و عترت است و سیاست ولایت در امور سیاسی نیز مهم است، لذا یادآور می شوم حضور مسئولان در خصوص عید غدیر در شهرمان. راضی کننده نبود و ما نگران هستیم که دیگر این مشکلات تکرار نشود.

حجت الاسلام حجازی تشریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند دشمن از زن ایرانی عصبانی است زیرا زن ایرانی; او غیور، هوشیار، محجبه و دشمن است و دشمن برای تحقیر جایگاه والای زن ایرانی در جامعه تبلیغات فتنه انگیز زیادی می کند.

خطیب جمعه گچساران گفت: در منطقه اخیر غرب آسیا شاید دو جلسه برگزار شد. یکی اینکه رئیس جمهور آمریکا سفری به سرزمین های اشغالی داشت و در جده نیز با برخی از سران جاهل عرب دیدار کرد به این امید که جهان مسئله فلسطین را فراموش کند و ناامید برگشت.

وی افزود: جلسه دیگری در ایران اسلامی برگزار شد و روسای جمهور روسیه و ترکیه در حضور مقام معظم رهبری وارد شدند و حضرت آقا نیز مسیر قدرت را نشان دادند و موضوع سوریه و مسیر استقلال را برای کشورهایی مطرح کردند که اینها رهنمودها رهبر انقلاب بسیار پربار و سازنده بودند.

امام جمعه قاچاران ادامه داد: امروز دنیا به جمهوری اسلامی نیاز دارد و ما قدرت تصمیم گیری های کلان در دنیا را داریم و غرب مجبور است قدر تصمیم منطقی ما را بداند و این دروغ ها و تبلیغات دشمن تاثیر چندانی در مرجعیت ندارد. رئیس جمهور محترم وعده داد که اتفاقات بزرگی در کشور از جمله در بحث معاملات تجاری ایران، روسیه و ترکیه رخ خواهد داد که آینده روشنی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مواردی تحریم ها را به طرز ماهرانه ای دور زده است که عملاً بی اثر می شود، لذا رئیس جمهور محترم نیز بیان داشتند که عملیات اقتصادی به این معناست که نباید از عزت و اقتدار کشور در این زمینه دست برداریم. برجام و ما در مقابل دشمن محکم خواهیم ایستاد.

خطیب جمعه گچساران همچنین گفت: دستگاه های استانی باید عفاف و حجاب را رعایت کنند زیرا اگر دستگاه ها به آن احترام بگذارند دیگران نیز به آن احترام می گذارند و این قانون و دستوری است که جناب رئیس جمهور در اجتماع ائمه جمعه در کشور رسماً ابلاغ کردند. .

وی افزود: رهبر انقلاب بارها فرمودند از تبلیغات فتنه گران غافل نشوید و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) هم فرمودند که بعضی ها خیلی اهل حرف زدن هستند اما عمل لازم است. پس از لفاظی ها بترسید و مراقب آنها باشید.

امام جمعه گاشاران ادامه داد: اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر است و عزاداری گروهی بد است و از طرفی عده ای با حجاب حضور داشتند از اعمال مردم غفلت می شود.

حجت الاسلام حجازی گفت: مسئولان نسبت به بارندگی ها هشدار داده اند که مردم باید به این حوادث توجه لازم را داشته باشند و به توصیه ها عمل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید