برخورد دقیق نیروهای نظامی با شورشیان/ دشمن با کشتار مردم ایران اهداف خود را دنبال می کند


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906375

سردار قریشی با اشاره به احتیاط نیروهای نظامی با شورشیان گفت: اغتشاشات ادامه یافت زیرا شورشیان می دانستند که ماموران خشن عمل نخواهند کرد و اتفاقی که دیروز در شیراز افتاد و دشمن در صدد کشتار مردم ایران برای رسیدن به خواسته خود بود. اهداف .خودش است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا، سردار سیدقاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در سالن همایش های اسلامی بیداری جامعه الزهرا(س) از 130 شهید زن استان قم تجلیل کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با تجلیل از رزمندگان و شهدا با بیان اینکه این کار سه اثر دارد، گفت: تجلیل از جهاد، تجلیل از مجاهدان و رزمندگان و تشویق مجاهدان به ادامه راه، زیرا دشمنان از اثر سوم بیم دارند، رهبر معظم انقلاب به شهدا کمتر از شهادت.

وی گفت: شهدا بزرگترین کاری را که جهانیان می شناسند، یعنی اطاعت از ولی فقیه و مبارزه با دشمنان انجام دادند. زنان در خط مقدم انقلاب در کنار مردان و در اکثر موارد جلوتر از مبارزان مرد در صفوف انقلاب حضور ارزشمند زنان در انقلاب دستاوردهای ارزنده ای داشت در حالی که نگاه غرب به زنان جنبه جنسی دارد.

نماینده سازمان بسیج مصطفین ادامه داد: این سامانه 7400 شهید، 5735 زن جانباز، 3075 زن جانباز بالای 25 درصد، 71 زن آزاده، 125 هزار مادر شهید و بیش از 61 هزار همسر شهید و 6700 مادر آزاد را به نمایش گذاشته است. زنان در جامعه ایران اسلامی نقش زن را در پاسداشت مقدس می ستایند و به همین دلیل الگو قرار می دهند.

قریشی ادامه داد: نقش زنان ما برای انقلاب و دفاع مقدس کافی نبود، بلکه دستاوردهای بسیاری برای انقلاب توسط زنان در 43 سال به دست آمد، بزرگترین ظلم به انقلاب این است که بسیاری از اتفاقات و پیروزی های مهم در جبهه انقلاب به دست آمد. و از آن طرف جنایت استکبار علیه ملت ما نامی برده نشده است.

جانشین سازمان بسیج مصطفین خاطرنشان کرد: در صحنه سیاسی و گفتمانی مهمترین دلیل دشمنی با انقلاب اسلامی تسخیر قدرت های شرق و غرب بود که قبل از پیروزی انقلاب دو قطب سیاسی وجود داشت. بر جهان حکومت می کرد و زندگی سیاسی مستقل از این دو قطب غرب بود و شرق را ممکن نمی دانستند و جهان در اشکال مختلف سیاسی و اقتصادی به دو قسمت تقسیم می شد و تحت حاکمیت این دو قطب بود، اما این انقلاب با وجود میل دو قطب شرق و غرب پیروز و موفق بوده و اکنون به عنوان الگو معرفی شده است.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان، از وابستگی شدیدی که به خارج از کشور نیاز داشتیم، امروز به جایی رسیده ایم که 97 درصد داروها را در کشور تولید می کنیم، حساس ترین عمل های مغز را انجام می دهیم. قلب و چشم از نظر سلولی ما جزو 5 کشور برتر دنیا و یکی از بهترین ها در تولید واکسن هستیم.

قریشی تاکید کرد: ما در بحث هسته ای با وجود همه تحریم ها جزو 6 کشور اول هستیم، در ساخت سد جزو 6 کشور برتر دنیا هستیم و در زمینه ساخت پالایشگاه ها یک جنگل کامل از پالایشگاه ها ساخته ایم. در جنوب به دست فرزندان این ملت. در فضا از نظر موشکی و پهپاد در سطح اولین کشورهای جهان هستیم.

وی گفت: طبق آمار در سال 2017 تنها 30 درصد زنان باسواد بودند اما در سال 2018 بیش از 92 درصد زنان باسواد شدند، در سال 2018 تنها 7 درصد زنان تحصیلات دانشگاهی داشتند اما در سال 2019 بیش از 45 نفر درصد زنان تحصیلات دانشگاهی داشتند در سال 1957، 13 درصد از معلمان دانشگاه زن بودند، اما در سال 1957 بیش از 40 درصد از معلمان دانشگاه ها زن بودند، در سال 1957 تنها 7 رشته ورزشی برای زنان وجود داشت، اما در حال حاضر ما 38 رشته برای زنان داریم، قبل از انقلاب ما فقط 6 داور زن داشتیم اما الان 16000 داور زن هستند. جامعه ورزش داریم و بسیاری از آمارهای رسمی نشان دهنده پیشرفت زنان در جمهوری اسلامی ایران است.

قریشی تصریح کرد: در دفاع مقدس با اینکه همه دنیا از عراق حمایت کردند، ایران را حتی در سیم خاردار تحریم کردند، داخل ایران است اما امروز می گویند اجازه نمی دهیم ایران از منافع خود در دریای مدیترانه استفاده کند. امروز آنها از یک جنگ ترکیبی شامل جدایی طلبی، تجزیه طلبی و ترور استفاده کرده اند.

قریشی بیان کرد: در صورت ایجاد اغتشاش شعار زن، زندگی و آزادی را که توسط گروهک تجزیه طلب و مخالف آزادی ایران است سر دادند و نیت پلیدشان فاش شد. ناآرامی ها ادامه داشت و اتفاقی که دیروز در شیراز افتاد و دشمن برای رسیدن به اهداف خود سعی در کشتار مردم ایران دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید