دشمن تحریم و تحریم اصحاب رسانه را در دستور کار دارد


ساعت: 12:00
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920599

کارشناس پدافند غیرعامل و پژوهشگر رسانه:

کنگاوری گفت: دشمن در راستای اهداف خود ابزارهایی مانند تحریم و تحریم افراد، مسئولان و زیرساخت های رسانه ای جمهوری اسلامی را که در روابط بین الملل تاثیرگذار است را در دستور کار قرار داده است اما در این رویارویی شکست خواهد خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنگاوری کارشناس پدافند غیرعامل و پژوهشگر رسانه در گفتگو با دیار آفتاب; وی تصریح کرد: رسانه های غربی تحت سلطه امپریالیسم جهانی هستند و ماموریت آن حفظ منافع امپریالیستی است.

وی ادامه داد: امروزه با توسعه فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف، رسانه های غربی روش های پیچیده ای را برای دستیابی به اهداف امپریالیستی در دستور کار خود قرار دادند که از ابتدای انقلاب پیروزمندانه از روش های عملیات روانی پیروی می کنند. بود و هست

کنگاوری ادامه داد: یکی از روش‌های امپراتوری رسانه‌ای غرب استفاده از کلیدواژه‌هایی مانند آزادی و عدالت اجتماعی است که به وضوح در همه نظام‌ها رایج است، اما نگرش به این کلید واژه‌ها از منظر غربی و رویکردهای جامعه چیست. انقلاب اسلامی متفاوت است، اما با استفاده از کلیدواژه های یکسان، موضوعاتی را که منطبق بر اهداف خود در مقابله با جمهوری اسلامی می دانند، انتخاب می کنند.

این کارشناس پدافند غیرعامل تصریح کرد: دشمن در عرصه های جنگ نرم، جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی نتوانسته است به اهداف خود دست یابد و اکنون با استفاده از آموزه های روانی جنگ هیبریدی را در دستور کار قرار داده است که به جنبه جنگ نرم تبدیل شده است. .

وی خاطرنشان کرد: اگر جنگ نرم بر بصیرت ها تأثیر دارد، اکنون جنگ شناختی با تأثیرگذاری بر نگرش، اندیشه و افکار عمومی، آن را یک پله بالاتر برده است.

کنگاوری با اشاره به تحریم برخی اصحاب رسانه و رسانه های جمهوری اسلامی گفت: دشمن در راستای اهداف خود از ابزارهایی مانند تحریم و بایکوت افراد، مسئولان و زیرساخت های رسانه ای جمهوری اسلامی استفاده می کند که روابط بین الملل را تحت تاثیر قرار می دهد. آرام آرام و برای جلوگیری از انتشار کلیدواژه های انقلاب اسلامی در افکار عمومی، موانعی ایجاد می کنند و تحریم ها را در دستور کار قرار می دهند، هرچند در این رویارویی نیز شکست خواهند خورد.

این پژوهشگر رسانه افزود: متأسفانه مسائل فرهنگی و تبلیغات فرهنگی در تثبیت ارزش ها ضعیف اجرا می شود و باید یک مرکز و واحد یکپارچه با سیاست گذاری منسجم در جهت روشنگری در راستای اهداف و ارزش های جامعه ایفای نقش کند. انقلاب اسلامی مطابق با نیازهای روز».

این کارشناس پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: باید از طریق مجامع بین المللی و با استفاده از ابزار دیپلماسی فرهنگی، به ویژه در حوزه محور مقاومت، با تشکیل جبهه واحد تبلیغاتی و رسانه ای، اهداف انقلاب اسلامی را روشن کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید