دعوت از تیم ملی ربطی به شایسته سالاری ندارد


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816656

باشگاه گل گهر با استناد به لیست اخیر تیم ملی به شدت از سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باشگاه گل گهر در خصوص دعوت از بازیکنان به اردوی تیم ملی فوتبال بیانیه زیر را منتشر کرده است.

ساعت ها طول می کشد تا درباره آنچه در این فصل فوتبال ایران به باشگاه گل گهر سیرجان تحمیل شد، بنویسیم. از کسر ناعادلانه هفت امتیاز و اشتباهات مکرر و مداوم داور تا دعوت نشدن از بازیکنان شایسته و آماده گل گهر در تیم ملی که سوالات زیادی را برای هواداران این تیم ایجاد کرد.

در تمام دنیا ملاک دعوت از بازیکنان به تیم های ملی فوتبال، عملکرد و آمادگی یک بازیکن در زمین است. در واقع آمار بازیکنان در طول فصل و میزان تاثیر آنها بر نتایج تیمی که در آن بازی می کنند می تواند معیار اصلی قرار گرفتن آنها در لیست تیم ملی یک کشور باشد. اگر نگاهی به آخرین لیست ارائه شده از سوی تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات مقدماتی جام جهانی بیندازید، متوجه این تناقض خواهید شد که در تفکر تیم ملی این معیار مهم وارونه شده است که بسیار جای تاسف دارد.

تیم فوتبال گل گهر سیرجان یکی از بهترین و آماده ترین تیم های لیگ برتر فوتبال ایران در این فصل بود که اگر به ناحق هفت امتیاز از این تیم نمی گرفت قطعا قهرمان می شد. حتی پس از این اتفاق، فشار روانی ناشی از آن می‌توانست به فروپاشی تیم فوتبال گل گهر منجر شود، اما این تیم با وجود اشتباهات داوری همچنان به جمع مدعیان لیگ بازگشت تا ثابت کند باشگاه گل گهر در مسیر حرفه‌ای شدن گام‌های درستی برداشته است.

چطور نام هیچ بازیکنی از تیم گل گهر در لیست جدید تیم ملی دیده نمی شود؟ نیمکت نشینان و حتی بازیکنان مصدوم دعوت می شوند اما سعید صادقی که با هفت گل و هشت پاس گل و درصد خیره کننده تاثیرگذارترین بازیکن لیگ برتر امسال بود دعوت نمی شود. سرمربی و کادر فنی تیم ملی چگونه می توانند به این تناقض بزرگ پاسخ دهند؟

آمارها نشان می دهد سایر بازیکنان گل گهر از جمله محسن فروزان، آرمین سورابیان، امین پورعلی، علیرضا علیزاده، نوید عشوری، زکی پور و تیکداری جزو بهترین و آماده ترین بازیکنان لیگ برتر هستند. اما از آنجایی که معیارهای دعوت به تیم ملی هیچ ربطی به شایسته سالاری، حضور در میدان، تمرین و عملکرد فردی نداشت، هیچ یک از بازیکنان شایسته گلگوتا و چند تیم خوب شهرستانی در فهرست جدید تیم ملی جایی ندارند.

اگر نام این حادثه «ظلم» نیست، چه عنوانی می توان به آن داد؟ فریز تیم ملی مقدس است و از ارزش و احترام بالایی برخوردار است، اما ارزش و اهمیت آن بیشتر از تفکر پشت سر این تیم است. آیا در ذهن سرمربی و کادر فنی محترم تیم ملی کلمه ای به نام شایسته سالاری و در ذهن آنها و فدراسیون فوتبال یک اصل به نام «ملی پوشی» وجود دارد؟ اگر اینطور نیست لیگ برتر را با چند تیم که از فشار هوادارانشان می ترسید ادامه دهید. اما مطمئن باشید که این بی عدالتی ها عاقبت خوشی برای فوتبال ایران نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید