دغدغه بیمه زنان داریم/ تمدن فاطمی نجابت مرد امروزی است

ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802711

رئیس جمهور گفت: باید تلاش کنیم به تمدن فاطمی که منجی انسان امروزی خواهد بود توجه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و تجلیل از بانوان فرزانه که در این اجلاس برگزار شد، با بیان اینکه شخصیت فاطمه عطار (علیها السلام) است. ) باید شناخته شود و برای شناخت شخصیت باید از خود و خدای خود کمک بگیرد، فرمود: اگر فاطمه عطار (علیها السلام) شناخته شود، درک لیله قدر واقع می شود. شناخت شب قدر در گرو شناخت مقام صدیقه طاهره (س) است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم معنای بسیاری از القاب حضرت فاطمه زهرا (س) را بفهمیم، تصریح کرد: نام و صفات و مقام ملکوتی حضرت صدیق (س) عمیق است، اما مهم رسیدن به آن است. از این صفات ممکن است، قابل قبول است، ما باید بدانیم چه چیزی در دسترس ماست و بشریت باید مطابق آن عمل کند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توجه به خطبه فاطمیه افزود: ایشان این کار را به گونه ای انجام داد که تمام زندگی اش پیش روی ما باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: مقام حضرت فاطمه (س) مقام والایی است و باید شناخته شود; فاطمه عطار (علیه السلام) از پیامبر هدیه گرفت و آن فدک بود. موهبت بهشتی او مدح حضرت زهرا (س) است که در زندگی انسان نقش بسزایی دارد. مستحب است فرزندان خود را ملزم به تجلیل کنید تا خداوند مرکز زندگی آنها باشد تا در دنیا منحط نشوند و در افکار و اعمال خود منحرف نشوند.

وی با بیان اینکه حیات فردی و زندگی اجتماعی انسان ها در گرو پایبندی به آنچه خداوند دستور داده است، گفت: همه هستی و عالم بر پایه ستایش است و شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) واجب است. مردی که در بین همه ادیان الهی مورد احترام است و منشأ همه خوبی های دنیاست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز نمی خواهند حضرت فاطمه (س) شناخته شود و الگوی زنان و جوانان باشد، تاکید کرد: مدرن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیسی گفت: «درک «ناپدید شدن» زنان موضوع بسیاری از سمینارهای جهانی و بین المللی است. روی هم بچینید.

وی با تاکید بر اینکه رعایت واقعیت زنان و پرداختن به هویت آنان می تواند مشکل زن و خانواده را حل کند، افزود: در رسیدن به اوج کمال تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. برای بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که بسیاری از ما از آن رنج می‌بریم، باید اقداماتی در جهت ارتقای شخصیت زن در خانواده و جامعه انجام شود.

وی گفت: شاید مهمترین چالش مردم ندانستن حقوق و وظایف خود باشد. عدم به رسمیت شناختن حقوق و مسئولیت های زنان شاید یکی از بزرگترین چالش ها باشد. آنها باید حقوق و تکالیف خود را بدانند، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، زنان مورخ و تمدن هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه نقش زنان در پیروزی انقلاب و پاسداشت و شهادت 7 هزار زن بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: نقش زنان در طول تاریخ مرهون صبر و شکیبایی آنان در برابر همسر و فرزندان است. «در این زمینه بسیار مهم است که بدانیم نگاه اسلام به زن با دیدگاه غرب بسیار متفاوت است.

وی در پاسخ به این سوال که از چند سال پیش حق رای در غرب برقرار شد، گفت: 1400 سال پیش این توجه به صداها و مطالبات زنان بود. مسئله زن و خانواده جدایی ناپذیر است و نگاه اسلام به حقوق متوازن زن و مرد بسیار مهم است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه لازمه این است که به صورت موردی گفته شود که چگونه یک زن می تواند حضور موثر داشته باشد، گفت: سنگ بنای جامعه باید بر اساس عقلانیت، عدالت، اخلاق و معنویت باشد. زنان در این جامعه نقش اساسی دارند.

رئیسی افزود: رفع آسیب های اجتماعی مدنظر دولت است. همه سازمان ها و نهادها باید بدانند که این یک موضوع محوری است و تشکل اجتماعی که درگیر این موضوع است باید فعالیت ها و تلاش های خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات خانواده ها مشاوره زوجین و هزینه آن است، گفت: توصیه می شد مراجعه به مشاوران امین رایگان باشد. از سوی دیگر مسائلی مانند آموزش، اشتغال زنان و وضعیت زنان سرپرست خانوار از موضوعات مهم دولت است.

رئیس جمهور افزود: رایزنی ها بر بررسی طلاق توافقی و منجر به حل اختلاف متمرکز است. مشکلات زوجین که منجر به طلاق می شود باید حل شود. مثلاً اگر مسئله مسکن بین آنها مشکل ایجاد کرده است باید حل شود.

وی خاطرنشان کرد: آیا می توان عقب ماندگی در حوزه مسکن را جبران نکرد؟ بحث اشتغال یک دغدغه خانوادگی است و باید پیگرد قانونی داشته باشد. دولت سازمانی دارد به نام سازمان اجتماعی که افراد اقشار مختلف باید در آن شرکت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیمه زنان سرپرست خانوار مورد توجه دولت و دغدغه ماست، گفت: حمایت ها باید اجرایی و عملیاتی باشد. امیدواریم آنچه که بر زنان و خانواده ها تأثیر می گذارد توسط سازمان های مردم نهاد پیگرد قانونی داشته باشد و دولت باید از این مسائل حمایت و نظارت کند.

رئیسی گفت: در این مدت پست های مسئولیتی و حمایتی زیادی به مردم داده ایم و امیدواریم با کمک آنها در این سمت بسیاری از مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید