دغدغه مجلس ارتقای شأن فرهنگیان است

دغدغه مجلس ارتقای شأن فرهنگیان است

مهدی شریفیان گفت: معلمان نقش مهمی در پیشرفت و ترقی جامعه دارند و باید پذیرفت که معلمی شغلی نبوی است و از این رو باید از مهم ترین و تاثیرگذارترین اقشار جامعه حمایت های معنوی، قانونی و معیشتی صورت گیرد. تا بتوانند نقش حداکثری در کشور و پیشرفت داشته باشند

وی افزود: بیشترین حمایت از معلمان و فرهنگیان در مجلس یازدهم صورت گرفت، حمایت هایی که در واقع کم بود. مجلس و دولت به عنوان دو جناح تقنینی، نظارتی و اجرایی به خوبی دغدغه معلمان را درک می کنند و شبانه روز برای رفع این دغدغه ها و مسائل تلاش می کنند. ما به خوبی می دانیم که وضعیت معیشتی معلمان مناسب نیست و برخی از آنها مشغول آموزش و پرورش هستند، اما نوع قرارداد کاری آنها ثابت و قوی نیست، این مشکلات باعث ناراحتی نمایندگان می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس یازدهم در راستای ارتقای منزلت معلمان و تصویب همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته گام های سازنده ای برداشته است و رتبه بندی معلمان بخشی از این مراحل است و ما انجام خواهیم داد. بیشتر برای بهبود وضعیت معلمان و مربیان در کشور.

شریفیان با بیان اینکه باید بخش قابل توجهی از جامعه را جزء خانواده تعلیم و تربیت و تعلیم و تربیت دانست و گفت: این بدان معنا نیست که کل جامعه معلم یا به نوعی کارمند آموزش و پرورش باشد، بلکه به این معناست که در هر خانواده ای وجود دارد. یک یا دو دانش آموز به نوعی هستند، کسانی هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر شرایط آموزش و پرورش قرار دارند و اگر مشکلات بودجه ای این وزارتخانه و مشکلات معیشتی کارکنان آن به ویژه معلمان حل شود، دچار مشکل می شود. تأثیر مستقیم بر ارتقا و ارتقای کیفیت و میزان نظام آموزشی.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی کشور به نیروهای متخصص نیاز دارد و باید در این وزارتخانه شایسته سالاری باشد و معلمان هر روز از نظر کیفی شرایط بهتری پیدا کنند، گفت: وقتی معلمی دغدغه معیشت خود را داشته باشد قطعا نمی تواند سر و کار داشته باشد. با مقوله مقدس آموزش و پرورش و حتی امکان انتقال آموزه های نادرست و غیر متعارف به کودکان و نوجوانان وجود دارد، بنابراین باید مشکل معیشت معلمان را حل کرد و از سوی دیگر شرایط تدریس را از نظر تخصصی بهبود بخشید. چشم انداز.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است و از کمبود امکانات آموزشی و حتی مدارس مدرن رنج می برد. در دولت سیزدهم گام های خوبی برای حل این مشکلات برداشته شد و صراحتا این اقدامات را نمی توان با دولت های گذشته مقایسه کرد و با وجود اینکه خود دولت با مشکلاتی روبه رو است اما نگاه ویژه ای به حل مشکلات این وزارتخانه مهم و موثر دارد. در مناطق فقیرنشین رشد می کند. به این ترتیب مجلس از دولت حمایت می کند و تمام تلاش مجلس حفظ کرامت معلمان است.

دیدگاهتان را بنویسید