دفاع مقدس یک استثنا در تاریخ جنگ های جهانی است


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: 31.06.1401
کد خبر: 1898959

عبدالکریم ناجی گفت: دفاع مقدس یک استثنا در تاریخ جنگ های جهانی است و این دوران دفاع مقدس را می توان حرکتی در طول انقلاب اسلامی تعریف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالکریم ناجی در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس یک استثنا در تاریخ جنگ های جهانی است، گفت: دلیل این امر استثنای انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی یک استثناست و دفاع مقدس را می توان حرکتی در طول انقلاب اسلامی تعریف کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: در سال 56 که انقلاب شد دانشجو بودم و در حد توان در انقلاب شرکت کردیم. چند ماه قبل از انقلاب متوجه قیام امام خمینی (ره) شدم و کنجکاویم مرا به تحصیل کشاند و با درکی که از آن زمان داشتم با شور و شوق وارد انقلاب شدم. دیری نپایید که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بلافاصله دشمن به این واقعیت در جهان پی برد که امام خمینی (ره) این واقعیت را تثبیت کرد و انرژی متراکمی را در کشور رها کرد که منجر به کوبنده، رهایی بخش و رهایی بخش شد. جنبش تقسیم شد

وی تصریح کرد: کشورهای استکباری چون ماهیت اقدامات ایران اسلامی ضد استکبار و استکبار است. از همان روزهای اول به مخالفت با انقلاب پرداختند، به گونه ای که مخالفت هایشان اجباری شد و انقلاب اسلامی با وجود استکبار پیروز شد و از همان روزهای اول انقلاب سعی کردند با این حرکت نوپا و الهی مبارزه کنند.

ناجی بیان کرد: آمریکایی ها رهبر جهان غرب و اتحاد جماهیر شوروی رهبر جهان شرق به شمار می رفتند، با هم متحد شدند، اگرچه اتحاد آنها نوشته نشده بود. چون دیدند مبانی امام راحل با آنها سازگار نیست; آنها مقاومت کردند، جنگیدند و صدام را که فردی جاه طلب بود تحریک کردند تا به جمهوری اسلامی ایران حمله کند و بدین ترتیب جنگ نابرابر علیه ما آغاز شد.

این رزمنده کرمانی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: درست است که صدام این جنگ را آغاز کرد اما آمریکا، اروپا، شوروی و سران مرتجع دست به دست هم دادند و در مقابل انقلاب نوظهور ما ایستادند. تحلیل آنها این بود که با توجه به اینکه ما تجربه ای در اداره کشور نداریم و انقلابیون به تازگی به قدرت رسیده اند، می توانند سریع نتیجه گیری کنند و به همین دلیل وقتی صدام توافق با الجزایر را شکست و اعلام جنگ کرد، گفت: یک هفته ایران و تهران خواهند بود.

وی تصریح کرد: حرکت نیروهای دشمن یک حرکت آزاد بود و آنها مرزهای ما و برخی از شهرهای ما را به تصرف خود درآورده بودند و شواهد به دشمن وعده می داد که به زودی به نتیجه می رسند اما وقتی وارد ایران شدند مقاومت کردند. و می توان گفت که مسئله اسلام که انگیزه انقلاب اسلامی بود، مردم را به صحنه آورد و اسلام به مردم احساس تکلیف کرد و این سؤالی بود که دشمن از آن غفلت کرده بود.

ناجی گفت: برادرم مرحوم شهید عبدالحمید ناجی از مبارزان قبل از انقلاب بود و بسیار فهمیده و مشتاق بود و با فراگیر شدن انقلاب برادرم به عنوان راهنما و رهبر انقلاب اسلامی در شهرستان حرکت کرد. و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یکی از آنان بود. او اولین و مهمترین فردی بود که نقش ویژه ای در پایه گذاری ارتش شهرستان بافت داشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: برادرم عبدالمجید با توجه به اقدامات دشمن در کردستان سفرهای متعددی به کردستان داشت و در مبارزه با ضدانقلاب با شهید صیاد شیرازی همکاری داشت. یادم می آید سال 60 در تهران بودم و از آنجا برای کارهای تبلیغاتی به بستان اعزام شدیم که قبل از ورود به عملیات بیت المقدس بود. بعد از چند روز توانستم برادرم را در مدرسه ای که نیروهای کرمان مستقر بودند پیدا کنم و با او صحبت کنم.

وی ابراز کرد: برادرم با توجه به تجربه ای که در مبارزه با ضدانقلاب کردستان داشت، از همان روزهای اول به عنوان فرمانده وارد جبهه شد و سه خط را عهده دار شد. عبدالمجید از اولین فرماندهان خان نیروهای کرمان بود و قبل از تشکیل سازمانی برای نیروهای کرمان، در دوم اردیبهشت 1361 در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

ناجی خاطرنشان کرد: برادر دیگر شهیدم عبدالمجید ناجی از ما بزرگتر بود که با توجه به ویژگی هایی که داشت در سپاه بافت به عنوان جایگزین سپاه بافت فعالیت می کرد و موفقیت های زیادی در مبارزه با مواد مخدر داشت. مدتها در سال 1367 در اواخر جنگ شلمچه به شهادت رسید و پس از مدتها پیکر مطهر بردارم در جوار بردارم عبدالحمید به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید