دموکراسی باید در همه عرصه ها نهادینه شود/ حاج قاسم الگوی ریاضت طلبی و ولایت مداری بود

ساعت: 21:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922114

شهردار تهران با اشاره به اینکه مردم این کشور باید چند وجهی شوند، گفت: اگر در گام دوم انقلاب موفق شده ایم دموکراسی را در همه عرصه ها نهادینه کنیم، موفق بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی امروز در اجلاس مردم رفسنجان در مسجدالنبی (ص) با بررسی شرایط کنونی کشور و وظایفی که همگان در قبال این شرایط بر عهده دارند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نتیجه همه است. تلاش پیشوایان حق، پس بزرگترین نعمتی که نصیب ما شده و هست و خواهد بود، برکت نظام اسلامی است که در واقع به دلیل وحدت دین و حضور گسترده مردم به منصه ظهور رسیده است. مردم و رهبری امام.


شهردار تهران با اشاره به اینکه به اهداف انقلاب نزدیک شده ایم و در مواردی به آن رسیده ایم و در برخی نقاط خلأ قابل توجهی داریم، تصریح کرد: اگر بخواهیم پنج ویژگی انقلاب اسلامی را بیان کنیم. باید از آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی برای توسعه معنویت و گسترش استفاده کنیم، عدالت و پیشرفت را ذکر کنیم، اگر این چند مورد را مرور کنیم، موفقیت های جدی داشتیم، اما کمبودهایی هم داشتیم. از نظر استقلال، استقلال سیاسی داریم، اما استقلال اقتصادی و فرهنگی نداریم و در این عرصه هنوز راه زیادی در پیش داریم و آزادی اجتماعی ما با تحقق استقلال فرهنگی و اقتصادی گره خورده است.

زاکانی افزود: اصل هشتم که دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است یکی از ارکان آن است.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما در مورد عدالت صحبت کردیم اما اصلاحات لازم امروز کشور مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است که اساساً با عدالت مخالف است و بین فقیر و غنی در جامعه فاصله قابل توجهی وجود دارد و انقلابی که یک تار مو به اهل قصر نداد، روزی او عهده دار آن می شود، در قصر مستقر شدند.

وی افزود: ما از معنویت صحبت کردیم، اما خلأ قابل توجهی داریم و باید در آن بازنگری کنیم، سعی کنیم جامعه ای معنوی بر اساس دین و اعتقادات خودمان ایجاد کنیم.

زاکانی گفت: کشوری که در گذشته از حداقل امکانات برخوردار نبود، امروز مردم دنیا ما را متهم می کنند که امکانات پیشرفته ای را در اختیار روسیه قرار می دهیم تا از آن علیه اوکراین استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هیچکس حتی نمی تواند ما را از نظر تهدیدات امنیتی و نظامی تهدید کند و تهدیداتی که می کنند خود تمسخر آن تهدید است. اما این ابعاد پیشرفت در مافیایی نهفته در مولفه های مختلفی که در عرصه های مختلف شکل گرفته است، بلکه در جاهای خاصی دیده می شود که عنایت ویژه مقام معظم رهبری و حضور عناصر راهنما توسط ایشان در این عرصه ها برجسته شده است. بنابراین نیاز به تحول درونی وجود دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: انباشت مشکلات از گذشته تا امروز شرایطی را به وجود آورد که در این وضعیت آشفته ماه سوم که بزرگترین نقطه رویارویی دشمن با ما بود بیشترین سرمایه گذاری را کردند اما نتوانستند انجام دهند. آنچه می خواهند اتفاق بیفتد

وی اذعان داشت: دولت، مجلس انقلاب و قوه قضائیه تلاش می کنند. دولت امروز به ویژه رئیس جمهور تمام تلاش خود را برای رفع این انباشته مشکلات گذشته و گشودن راهی به سوی آینده معطوف می کند که کار بسیار دشواری است.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: من می توانم تلاش دولت را تایید کنم، اما این تراکم بیشتر نیازمند توان دولت است تا در نهایت گذشته را جبران کند تا شرایط مساعد ایجاد شود.

زاکانی تصریح کرد: اگر بین موفقیت های خود تصمیم گیری کنیم، بزرگترین موفقیت باید در داخل کشور اتفاق بیفتد، اگر در داخل کشور موفق شویم، شعار انقلاب اسلامی که آثار آن را در دنیا می بینیم، خود به خود اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه آن روزها فکر می کردند کار انقلاب تمام شده است، گفت: عنصر دشمن بود، هست و خواهد بود. دشمن مانند حشره ای است که وجودش حتمی است، اما نباید زخمی روی زخم نشسته باشد. دشمنی دشمنان و غیر معقول بودن عناصر مرتبط با آنها مشهود است.

زاکانی با اشاره به ناآرامی هایی که در کشور رخ داد، تصریح کرد: سال 88 بعد سیاسی، سال 96 و 98 بعد اقتصادی و سال 1401 بعد اجتماعی و فرهنگی مطرح شد که بسته به شرایط می تواند شروع بهمن برای آوردن ابزارهای سیاسی و اقتصادی دیگر و بستن پرونده انقلاب، اما به فضل الهی ملت احتیاط بیشتری کردند تا اجازه دهند این جنایتی که دشمن در آن سرمایه گذاری کرده بود. موفق شدن

زاقانی در ادامه اطاعت از ائمه انقلاب را دلیل موفقیت در امور دانست و افزود: انقلابی که تا امروز رسیده به دلیل اطاعت ملت از ولی و امام جامعه است و این ملت است. یک مثال است و باید قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه عزت باید در جامعه رشد کند، گفت: باید احترام و مشارکت باشد تا جامعه رشد کند.

شهردار تهران افزود: نگاه ائمه به انقلاب ما خدمتگزار مردم و رهبر مردم است. در حالی که بسیاری از کارمندان ما این دیدگاه را نداشتند و فساد برای آنها حلال بود.

وی با اشاره به اینکه مردم این کشور باید چند وجهی شوند، گفت: اگر در گام دوم انقلاب موفق شده ایم دموکراسی را در همه عرصه ها نهادینه کنیم، موفق بوده ایم.

این نماینده سابق مجلس گفت: نظام آموزشی ما شکسته است و با دو ویژگی رشد و مسئولیت پذیری نیازمند تحول است. خانواده، مدرسه، مسجد، دانشگاه، مراکز آموزشی و پرورشی، رسانه ها باید نقش آفرینی کنند تا بتوانیم یک عنصر مسئول و توسعه یافته تربیت کنیم که اینطور نیست.

وی شوک و اقتدار را ذکر کرد و ابراز داشت: در عرصه اقتدار، صلابت با کسانی که دشمنی آنها ثابت شده و تفاهم با عموم مردم است. اولین قدم این است که اختلاف گفتار و عمل مسئولین در اذهان مردم کم شود، حرف دهنده باید اهل عمل باشد وگرنه اگر خللی باشد نسبت به نظام بدبینی ایجاد می شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: سرعتی که تا کنون آمده ایم زیاد نیست بنابراین اگر بتوانیم از گام دوم بهره ببریم می توانیم جهش داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر از اول انقلاب تا امروز صددرصد حاکمان حاج قاسم بودند و حکومت هایی که ما داشتیم مانند شهید سلیمانی احترام و اطاعت از امام جامعه داشتند امروز خیلی جلوتر بودیم. “

زاقانی تصریح کرد: راه امروز بازگشت به اصل انقلاب اسلامی و شعارها و آرمان های آن و بهره مندی از اطاعت از ولی و امام جامعه است که چنین رهبری ممتاز است و متولیان امر نباید از این نعمت غافل شوند. .

دیدگاهتان را بنویسید