دولت سوریه 107 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز از دست داد


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893778

وزارت امور خارجه سوریه گزارش داد که خسارات بخش نفت و گاز سوریه در نتیجه اقدامات آمریکا از سال 2011 تا اواسط سال جاری بالغ بر 107 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عربی نیوز 21، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که خسارات وارده به بخش نفت و گاز سوریه در نتیجه اقدامات آمریکا از سال 2011 تا اواسط سال جاری بالغ بر 107 میلیارد دلار بوده است.

وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت تاکید کرد که اقدامات آمریکا که نیروهایش به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند و همچنین دزدی و قاچاق غیرقانونی توسط تروریست ها، گروه‌ها و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب خسارات و ویرانی‌های زیادی وارد کرده‌اند و در زمینه استخراج، تامین، توزیع و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و ثروت معدنی سوریه را وارد کرده‌اند.

این دو نامه نشان می دهد که بر اساس آمار وزارت نفت و منابع معدنی، خسارت مستقیم این بخش حیاتی به 24.2 میلیارد دلار در اثر سرقت نفت، گاز و معادن وارد شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که ارزش برآوردی این خسارت ناشی از استخراج، قاچاق و تجارت غیرقانونی نفت، گاز و منابع معدنی سوریه تا پایان نیمه اول سال جاری بالغ بر 18.2 میلیارد دلار بوده است.

وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: این خسارات ناشی از خرابکاری گروه های تروریستی و سرقت از تاسیسات سوریه برای استخراج و انتقال نفت، گاز و منابع معدنی بوده است.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که این حق برای خود محفوظ است که اقدامات قانونی مندرج در قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را برای جبران خسارات مستقیم و غیرمستقیم وارد شده در بخش نفت، گاز و منابع معدنی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید