دولت سیزدهم ابایی از گزارش/اجرای 42 پروژه بزرگ کشور ندارد.


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916521

محمد حسینی با بیان اینکه نباید دستاوردهای شهدا و اسلاف خود را نادیده بگیریم، گفت: دولت سیزدهم مسئول است و از مسئولیت شانه خالی نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید محمد حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و اختتامیه جشنواره خلاقیت علمی و کاربردی با شعار سال در دانشگاه مازندران افزود: عده ای دشمنی ما با آمریکا را با سفارت مرتبط می دانند. موضوع، در حالی که این سوال مربوط به سال 69 است، به سال قبل برمی گردد که آمریکا همه چیز را تحت کنترل خود می خواست و سعی می کرد اراده خود را به ایران تحمیل کند.

وی ادامه داد: «دانشجویان در اوج ظلم و در مظلوم‌ترین زمان‌هایی که آمریکایی‌ها در ایران قدرت داشتند، اعتراض کردند و پیشگام مبارزه بودند. در آن زمان نه انقلاب، نه موضوع هسته ای و نه مسئله فلسطین مطرح بود. “

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران به آن زمان برمی گردد و در هر فرصتی از تاریخ به دنبال انتقام و انتقام بوده اند، گفت: در اتفاقات چند ماه اخیر می خواستند کینه عمیقی داشته باشیم. برای یکدیگر و هویت و باورهایمان.» ما خودمان را داریم

حسینی افزود: امروز با استعمار نو مواجه هستیم و این بردگی آشکار مشخص نیست. آنها هنوز ما را می شناسند و ما را شهروندان درجه دو و سه می دانند و هیچ پیشرفتی را که ما داشته ایم نمی پذیرند.»

وی ادامه داد: البته ما هم از خودمان انتقاد می کنیم و باید بپذیریم که آن طور که باید به مردم خدمت نکردیم، اما باید بررسی کنیم که قبل از انقلاب کجا بودیم، سهم ایران در تولید علم از 700 درصد به 2 درصد رسیده است. %

وی افزود: امروز با آپارتاید علمی مواجه هستیم که اجازه نمی دهد در برخی زمینه ها درس بخوانیم، باید این را بدانیم و بدانیم که دانشجو حق و مطالبه دارد.



معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نباید دستاوردهای شهدا و پیشینیان را نادیده بگیریم، گفت: دولت سیزدهم مسئول است و از مسئولیت شانه خالی نمی کند، دولت فضای مجازی را می شناسد و می شناسد و ما بی سواد رسانه ای نیستیم. بولتن های رسانه ای به دست انترناسیونالی که خود را مبنای افشای اجباری می داند و بدون اطلاع از پشت صحنه انقلاب شبانه روز علیه انقلاب تبلیغ می کند، راه یافته است.

حسینی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای خدمت بیشتر به مردم گفت: مناطق فقیرنشین اولویت دولت است و دولت این مناطق و توسعه آنها را هدف و وظیفه خود می داند اما باید دانست که این دولت است. با عقب ماندگی های زیادی مواجه است که نیازمند تلاش جدی، زمان و منابع است.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که نیازمند توسعه، نوسازی و حمایت هستند، این تلاش در دولت وجود دارد و خوشبختانه دولت ریل گذاری کرده و مسیرهای آن روشن و در حال اجراست.

نایب رئیس مجلس ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر در حال تهیه برنامه هفتم هستیم و اولویت ما اجرای آن است نه روی کاغذ.

حسینی افزود: امروز در عرصه نظامی و حتی در فروش محصولات نظامی جایگاه ویژه ای داریم، در حالی که در دوران جنگ تحمیلی با دستان خالی می جنگیدیم، توانایی در عرصه نظامی یعنی توانستن و این را می توان در زمینه های مختلف و همچنین استفاده از نخبگان.

وی با اشاره به لزوم شناسایی نیازهای علمی کشور گفت: تاکید بر رشته های فنی و کاربردی و آموزش های مهارتی و نیز عدالت آموزشی یک نیاز جدی فراتر از ساکنان مرکز است و همه مراکز دانشگاهی باید از امکاناتی مشابه برخوردار باشند. سرمایه ما به علم و فناوری مجهز نیاز داریم.
بازرپاش همیشه مورد قبول و تحسین رهبری بوده است

معاون رئیس جمهور با اشاره به رای اعتماد شورای اسلامی به مهرداد بذرپاش برای وزارت راه و شهرسازی گفت: دکتر بذرپاش امروز به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد. دکتر بازر پاش همیشه مورد قبول و تحسین رهبری بوده و روحیه انقلابی و جهادی را در ایشان می بینیم که به امید خدا اتفاقات خوبی خواهد افتاد و قطعا با تغییراتی مواجه خواهیم شد.

حسینی افزود: موضوع شفافیت آرای نمایندگان نیز توسط رئیس مجلس به سرعت پیگیری می شود و رئیس مجلس اولین نفری است که آن را امضا می کند.

وی افزود: در زمینه اشتغال نیز با الزامات سرمایه گذاری مواجه هستیم. در حال حاضر 42 پروژه بزرگ در کشور در دست اجراست که با سرمایه گذاری 14 میلیارد دلاری مواجه خواهد شد و این تحول بزرگی در استان های کاریابی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید