دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد


ساعت: 00:40
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892805

سخنگوی و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست و بنزین نیز افزایش نمی یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: به تمامی خبرنگاران رسانه های شرکت کننده در نشست های خبری این اجازه را داده ام که در هر زمان و در هر ساعت از شبانه روز اخبار اختصاصی از من بنویسند. شبی که شایعه افزایش قیمت بنزین را شنیدند سخنگوی دولت تکذیب کرد.

وی افزود: قانون دولت را موظف به معرفی کاتالوگ الکترونیکی کرده و دولت نیز اعلام کرده است که زیرساخت ها را برای این امر آماده می کند، اما تا زمانی که زیرساخت ها فراهم نشود، یارانه را نقدی پرداخت می کند.

وی ادامه داد: با توجه به شوک افزایش قیمت، دولت یارانه 2 ماهه را یک جا پرداخت کرد و برنامه دولت این بود که پس از مدت مذکور ماهانه یارانه پرداخت شود.

بهادری جهرمی گفت: اقتصاددانان شوک تورمی بین 7 تا 11 درصد را برای ایجاد تورم تحلیل کردند نه افزایش 11 درصدی قیمت ها، زیرا تورم در این حوزه فقط در حوزه مواد غذایی است، یعنی افزایش قیمت مواد غذایی افزایش یافته است. و این سیاست نباید روی قیمت تاثیر بگذارد. موارد دیگر را قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید