دیپلماسی هوشمند و متمرکز در اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم / ثبات اقتصادی و کنترل نقدینگی محقق شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی علایی شب گذشته در حاشیه جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) قزوین برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی که اکنون با آن روبرو هستیم، نباید از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی غافل باشند.

وی افزود: شعارهایی که مردم را به مخالفت با رژیم ستمشاهی سوق داد، باید همیشه در نظر داشته باشیم چرا که ملت ایران در 43 سال گذشته در مقابل نظام استکبار جهانی مقاومت کرده و ایستاده است.

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه امروز به خواسته ها و آرمان های انقلاب رسیده ایم هرچند راه های زیادی برای رسیدن به شرایط مطلوب داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمن می ترسد ایران در مرزها قدرت خود را نشان دهد، گفت: امروز ایران یکی از قدرتمندترین کشورها در عرصه سیاسی است که با اقتدار نظر خود را در دنیا بیان می کند.

دشمن به دنبال القای ناکارآمدی و ضعف در جامعه است

علی ادامه داد: در حوزه عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی گسترده و توجه به مناطق فقیرنشین، رشد حوزه علمی، ارتقای سیاسی جامعه و رشد دانش فنی و مهندسی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. “

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش گفت: خودباوری که ایجاد شد، گفت: اما در راه جهاد رسالت بر عهده همه ماست.

استاندار قزوین گفت: منکر مشکلات موجود ناشی از برخی بی توجهی ها نیستیم، اما داشته های ما بسیار بیشتر از نقاط ضعف ماست و دولت از بدو تاسیس در تلاش است تا شرایط بهتری را برای کشور ایجاد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی و روابط با دنیا در همین مدت کوتاهی که از تشکیل دولت سیزدهم می گذرد اتفاقاتی رخ داده است که با حفظ اقتدار و قدرت شاهد رفتارهای تعاملی گسترده و دیپلماسی عمومی گسترده بوده است. از نظام و ملت».




دولت سرنوشت کشور را به مذاکره گره نزده است


وی یادآور شد: در دیپلماسی سیاسی دولت به همه عوامل تاثیرگذار در جهان توجه دارد و تنها به ابرقدرت ها متکی نیست که هرگز نمی توان به همکاری و همدلی آنها اعتماد کرد، بلکه به مرور زمان نتیجه این اقدامات را می بینیم.

نماینده عالی دولت استان قزوین گفت: در حوزه برجام و مذاکرات در حال انجام سیاست خارجی، اگر در گذشته از این رویکرد استفاده می شد، بدون شک نتایج مثبتی داشتیم.

علایی گفت: دولت سیزدهم رسماً اعلام کرده است که ما سرنوشت حوزه سیاسی و اقتصادی و همه مسائل کشور را به نتیجه مذاکرات پیوند نمی‌دهیم و به عنوان یک دیپلماسی کاملا حرفه‌ای آن را یک روند عادی دنبال می‌کنیم.

وی اذعان داشت: نتایج لغو تحریم‌ها در چند روز گذشته می‌توانست دستاورد بزرگی در گذشته باشد، اما دولت به دنبال مطالبات عقلانی و هوشمندانه‌تر به نفع مردم است.

استاندار قزوین افزود: در حوزه اقتصاد داخلی دولت به دنبال تثبیت متغیرهای اقتصادی و کنترل نقدینگی است و دولت 3 تا 4 ماه بدون برداشت از بانک مرکزی کشور را اداره می کند.


دولت به دنبال ثبات اقتصادی و نقدینگی است


این مقام مسئول ادامه داد: دولت هزینه های جاری و بدهی های قبلی دولت را بدون فشار به پایه پولی پرداخت می کند و بانک مرکزی مجبور به چاپ پول است و این کار سختی است.

وی افزود: روزانه تنها یک هزار میلیارد تن یارانه برای دام های سرمایه گذاری شده پرداخت می شود و حدود 200 هزار میلیارد تن بدهی از اوراق خزانه چاپ شده قبلی که صرف پروژه های عمرانی می شود در یک سال پرداخت می شود.

علایی گفت: همه این اقدامات برای ثبات اقتصادی و کنترل تورم برای دستیابی به رونق اقتصادی است و منابع شرکت های بزرگ دولتی به سمت سرمایه گذاری های جدید و ورود به بازارهای اولیه هدایت می شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: شرکت های بزرگ دولتی موظف به سرمایه گذاری در بخش های توسعه کشور شدند. در روزهای اخیر این پروژه ها توسط رئیس جمهور افتتاح شده است که ارزش آن 17 میلیارد دلار بوده و رقم قابل توجهی است. در داخل اتفاق افتاد.

این مسئول در پایان گفت: در استان نیز همین رویه در دستور کار خادمان مردم است و تلاش می کنیم با تکیه بر توانمندی های تحصیل کرده، نخبه، جوان و با انگیزه، ظرفیت سازی برای رونق هر چه بیشتر استان داشته باشیم. نیروهای استانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید