رئیس کمیسیون امنیت ملی: اگر قطعنامه ای صادر شود، در مذاکرات هسته ای تجدید نظر می کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی: اگر قطعنامه ای صادر شود، در مذاکرات هسته ای تجدید نظر می کنیم

روز جدید وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم در خصوص احتمال صدور قطعنامه علیه کشورمان در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: کشورمان به یک سازمان سیاسی تبدیل شده است. .

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند بود اختلافات خود با آژانس را در مذاکرات وین برای احیای برجام حل کند. این بر عهده آژانس بود که مسائل خود را مطرح می کرد و جمهوری اسلامی ایران پاسخگو بود و اگر ابهامی در مورد برجام وجود داشت، ایران آنها را حل می کرد.

نماینده ارومیه در مجلس گفت: متاسفانه قبل از انتشار گزارش اصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی، آقای گروسی موضع خود را علیه ایران در پارلمان اروپا اعلام کرد، یعنی قبل از اینکه گزارش به صورت رسمی در پارلمان اروپا منتشر شود، توسط آقای گروسی به آنها اطلاع داده شد. و این نشان داد که آنها به دنبال حقیقت نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تصویب قانون اقدامات راهبردی رفع تحریم ها در مجلس، تکلیف دولت ها در مقابله با آرمان های غربی را روشن کرده است، افزود: اینها از توانمندی های اصلی کشور ما است، آیا آنها به دنبال دولت هایی هستند که بتوانند معاهدات خود را اجرا کنند؟

جلال زاده گفت: امروز نمایندگان از دولت انتظار اجرای قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها را دارند. اعمال داوطلبانه پروتکل الحاقی باید زمانی که تحریم ها لغو نشده اند خاتمه یابد.

وی ادامه داد: در بحث دوربین های مداربسته آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاسیسات هسته ای کشورمان به دلیل اینکه از غربی ها عذرخواهی نکردیم فیلمبرداری از دوربین ها را قطع نکردیم، البته تصویری از این دوربین ها در اختیار آژانس قرار نگرفت.

نماینده ارومیه در مجلس گفت: گزارش های اخیر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که روابط مسالمت آمیز کشورمان با آژانس نتیجه معکوس دارد، بنابراین نمایندگان مجلس از دولت می خواهند که پاسخ قاطع به برجام را بدهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی ها نتوانستند در مذاکرات به نتیجه مطلوب برسند و امتیازات بیشتری از جمهوری اسلامی بگیرند و آژانس و گزارش آن ابزاری برای فشار بر جمهوری اسلامی است. ما قطعا روند مذاکره با P5 + 1 را بررسی خواهیم کرد.

جلال زاده گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره موضوعات اخیر از جمله سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرزمین های اشغالی در نشست اضطراری فردا (چهارشنبه) با مقامات ذیربط بحث و تبادل نظر خواهند کرد. ما مواضع لازم و انقلابی کمیسیون را خواهیم گرفت و به عنوان کمیسیون تخصصی این مواضع را به اطلاع مردم کشورمان خواهیم رساند.

دیدگاهتان را بنویسید