رابطه جنسی دهانی چیست؟ | روز جدید

رابطه جنسی دهانی چیست؟

رابطه جنسی دهانی نوعی آمیزش جنسی است که در آن مرد برای زن یا زن برای مرد یا هر دو به طور همزمان دستگاه تناسلی طرف مقابل را از طریق دهان تحریک می کند. در رابطه جنسی دهانی، دهان و گلو شامل زبان، دندان و گلو در تحریک جنس مخالف نقش دارند. از نظر علمی به رابطه دهانی که زن با مرد انجام می دهد فلاتیو و زمانی که رابطه دهانی با زن توسط مرد انجام می شود به آن کونیلینگوس می گویند. به اصطلاح حروف این آمیزش و آمیزش دهانی در فارسی به ترتیب «مکیدن» و «لیسیدن» است.

دلایل لذت فیزیولوژیکی رابطه جنسی دهانی
چرا مردان رابطه دهانی را دوست دارند؟

مکیدن آلت تناسلی مردان به آلت تناسلی فشار وارد می کند و این فشار منجر به تجمع خون در بافت های آلت تناسلی می شود و این حالت برای مردان خوشایند است و باعث ایجاد حالت برانگیختگی در آنها و همچنین حرکت در ورودی می شود. و خروج آلت تناسلی و فشار روی لب ها این می تواند لذت او را افزایش دهد.

دلایل داشتن رابطه جنسی دهانی توسط زنان:
لیسیدن یا مکیدن لبه های بیرونی می تواند برای خانم ها خوشایند باشد و در برانگیختگی غیرقابل نفوذ و ارگاسم موثر است، به خصوص در افرادی که واژن آنها ترشح معمول را ندارد و به عبارتی خشکی واژن، رابطه دهانی قبل از دخول می تواند تحریک اضافی نیز باشد. برای تسهیل نفوذ موثر است.

چرا برخی از مردان و زنان از رابطه جنسی دهانی اجتناب می کنند؟
اولین دلیل عدم استفاده از رابطه جنسی کثیف برخی از مردان و زنان و چند برابر شدن این عمل..!؟

با توجه به اینکه آلت تناسلی محل ادرار است عده ای فکر می کنند که این عضو از نظر بهداشتی تمیز نیست و لیسیدن و مکیدن و رابطه دهانی را عملی کثیف می دانند و به محل رعایت احترام می گذارند و البته نباید فراموش کرد. پرخاشگر هستند (تدافعی-پرخاشگرانه-بی میل) و یا حتی این نیمی از تمایل همسرشان به رابطه جنسی دهانی را مسخره و رد می کنند، این رفتار می تواند یکی از دلایل اصلی سرکوب میل جنسی باشد. از شوهر (حتی برای همیشه) برای او باشد.

معمولا این افراد در ذهنیت اشتباه گرفتار می شوند، شاید افرادی هستند که حتی حاضر نیستند آلت تناسلی را ببینند و لمس کنند، این افراد نیاز به درمان دارند. لازم به ذکر است که برخی از این افراد پس از رابطه دهانی نظر خود را تغییر خواهند داد.

دلیل دوم: رابطه دهانی را شخصیت خود نمی دانند
بیشتر خانم ها فکر می کنند که رابطه جنسی دهانی مخصوص زنان تن فروش است. آنها بازیگران پورن هستند و از شریک زندگی خود انتظار دارند که این انتظار غیرمنطقی باشد و با روسپی ها مقایسه شود.اما یکی از نشانه های قدرت و برتری ممکن است ارضای غریزه جنسی شوهر باشد.

ترس و درک ذهنی نامطلوب از رابطه جنسی دهانی با شریک جنسی سومین دلیل است
ممکن است برخی افراد مورد آزار جنسی قرار گرفته باشند و به استثنای کسانی که به اجبار و ناخواسته درگیر چنین رابطه ای شده اند یا تصویری در ذهنشان نقش بسته است، قطعاً ناخودآگاه و ناخواسته برای حل این مشکل پاسخ خواهند داد.

دلیل چهارم این است که شوهر از رابطه دهانی خودداری می کند
آیا حاضرید این کار را برای شوهرتان انجام دهید؟ در غیر این صورت، بعید است که همسرتان به دلیل یک طرفه بودن، تمایلی به این کار نداشته باشد یا تمایلی به این کار نداشته باشد.

دلایل روانی لذت بردن از رابطه جنسی دهانی چیست؟
عامل روانی در لذت جنسی مردان نقش بیشتری نسبت به عامل جسمی دارد تا جایی که مردان بدون رابطه جسمی توانایی انزال غیر ارادی دارند که معمولاً در خواب اتفاق می افتد و دلیل آن نیاز به اخراج است. مایع منی، به عبارت دیگر بدن مردان باید هر از چند گاهی مایع منی را تخلیه کند و این عمل برای پروستات و خروج بهتر ادرار ضروری است.

همچنین احساس برانگیختگی در مردان می تواند زودتر از چند ثانیه در اثر یک جرقه ذهنی ایجاد شود، آن ها آن را احساس عشق می دانند، تأثیر روانی و روانی در مردان به حدی است که بدون تجربه لذت، به این باور رسیده اند که رابطه جنسی دهانی قطعا برای آنها خوشایند خواهد بود، زیرا فکر آن برای آنها خوشایند است، بنابراین مغز آنها به این عمل پاسخ مثبت می دهد.

اگرچه در زنان دو عامل احساس و لامسه نقش مهمی در برانگیختگی جنسی و لذت جنسی دارند، اما این بدان معنا نیست که ذهنیت جنسی یا تخیلات جنسی در زنان بی‌اهمیت است، رابطه جنسی دهانی در زنان نیز خوشایند و از نظر روان‌شناختی است. احساس خوشبختی در شوهر این باور که همسرش به او لذت می دهد، در پرورش حس تعلق مؤثرتر است.

چه بیماری های مقاربتی از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شوند؟
تبخال شایع ترین بیماری مقاربتی است

بیماری مقاربتی دهان تبخال (Herpes Simplex Virus = HSV) است. دو نوع اصلی تبخال وجود دارد: HSV-1 که باعث ایجاد جوش در اطراف دهان (تاول های تبخال) می شود، در حالی که HSV-2 باعث زخم های تناسلی می شود.

HPV که به معنای ویروس پاپیلومای انسانی است، می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی نیز منتقل شود و باعث ایجاد زگیل در اطراف یا داخل دهان شود. مشخص شده است که سوزاک در حین رابطه جنسی دهانی از فرد مبتلا به دیگری منتقل می شود و سپس عفونت از گلوی آن فرد به دستگاه تناسلی فرد بعدی منتقل می شود. بدن می تواند به طور طبیعی سوزاک در گلو را در عرض 3 ماه از بین ببرد، اما عفونت دستگاه تناسلی نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد.

کلامیدیا می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی نیز منتقل شود، اگرچه کمتر شایع است. کلامیدیا و سوزاک منجر به گلودرد می شوند. بسیاری از افراد ممکن است به این میکروب مبتلا باشند، اما بدون علامت هستند و از آن بی اطلاع هستند.

سیفلیس همچنین می تواند در طول رابطه جنسی دهانی تحت شرایط خاصی منتقل شود، به خصوص اگر دهان با زخم باز یا بثورات پوستی عفونی تماس داشته باشد. همچنین در صورت تماس دهان با مقعد، امکان انتقال عفونت های گوارشی و انگل وجود دارد.
هپاتیت A ویروسی است که در مدفوع فرد مبتلا وجود دارد و از طریق تماس دهانی و مقعدی قابل انتقال است.
هپاتیت B معمولاً در خون وجود دارد و تنها در صورت وجود خون از رابطه جنسی دهانی قابل انتقال است.

رابطه جنسی دهانی طبق قوانین اسلامی:
رابطه دهانی زن و شوهر از نظر شرعی یک رابطه غیرطبیعی نیست و نقطه مقابل رابطه ای است که در صورت نخوردن اسرار آلت مرد و زن به صورت قانونی وارد نمی شود. با این حال می توانید با مراجعه به استفتائات مرجع تقلید خود از تصمیم ایشان مطمئن شوید.

آیا مکیدن اندام تناسلی زن از نظر سلامتی برای مرد مضر است؟ یعنی چه رازی که بیرون می آید و ناخودآگاه وارد دهان مرد می شود، آیا برای مرد ضرر دارد و چه تصمیم درستی هم برای عمل شفاهی و هم برای رساندن زن به اوج وضعیت رضایتبخش و عدم آسیب رساندن به آن است. مرد ؟؟

در این بخش سعی شده است از منظر دینی به این سؤال پاسخ داده شود:
– شکی نیست که در دین مبین اسلام مرد می تواند انواع لذت های جنسی را تجربه کند جز همسرش. هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. رابطه جنسی فقط در روزهای خاصی و در دوران قاعدگی ممنوع است. بقیه تقاضا همچنان قوی است.

اما این تجویز به معنای مناسب یا مباح بودن هر گونه رفتار یا عمل جنسی بین زوجین نیست. برخی از رفتارهای جنسی مانند سکس مقعدی در شرع مقدس اسلام بسیار ناپسند است. طبق روایات، برخی از علما آن را حرام می دانند و یا رابطه جنسی دهانی را محکوم می کنند.

شخصی به امام صادق (ع) می گوید اگر مرد می تواند اندام تناسلی و فرج همسرش را ببوسد. امام فرمود: اشکالی ندارد، اما این چیست؟! با این جمله نفرت خود را از این گونه رفتارها نشان داد. می گویند سکس دهانی در وجه اول و در مقایسه با اولویت مورد توجه ائمه علیهم السلام نبوده و نیست. (1)

اگرچه برخی از کتاب ها و نوشته ها رابطه جنسی دهانی را برای زوجین قابل قبول و رضایت بخش می دانند، اما باید توجه داشت که این عمل در شرع مقدس مذموم است و دارای اشکالاتی است.

هر چیزی که طی فرآیندی خاص، طبیعی یا غیرعادی از بدن انسان دفع می شود، مانند عرق، ادرار، مدفوع، خون، ناخن، شوره سر، مایع منی، ترشحات واژن و رحم و … برای مصرف نامناسب است و تکثیر می شود.

از آنجایی که مدفوع بخشی از سموم ناشی از فعل و انفعالات بدن است یا محل مناسبی برای تجمع، رشد و تکثیر میکروب ها است، بدن به طور طبیعی تمایلی به خوردن چنین فضولات و مواد زائد بدن ندارد. احتمال آلوده شدن آنها به باکتری ها و میکروب های مختلف بیشتر است.

اگرچه ترشحات طبیعی زنان که از اندام تناسلی آن ها خارج می شود پاک است، اما در حین آمیزش و زمانی که زن به اوج لذت می رسد، ناجی است و در مردان کنترل نطفه پیدا می کند، بنابراین خوردن آن در هر فردی حرام است، اما گاهی غذا خوردن. وجود مایع منی، ادرار و مدفوع در برخی از افرادی که دارای نوعی انحراف جنسی هستند در مواردی مشاهده می شود که نشان دهنده تشدید انحراف جنسی آنها باشد.

خوردن منی و ترشحات واژن در هنگام ارگاسم علاوه بر حرام شرعی و شرعی، از نظر پزشکی نیز صحیح نیست. مشکلات زیادی برای گلو، دهان، معده و دستگاه گوارش ایجاد می کند. آسیب های زیادی به روده ها و کلیه ها وارد می کند. شاید یکی از دلایل نجاست و حرمت خوردن آنها به مشکلات و آسیب هایی باشد که خوردن این گونه ترشحات در بدن انسان ایجاد می کند.

معمولاً منی و ترشحات تناسلی وقتی از دستگاه تناسلی و مجرای ادرار خارج می شوند، میکروب های زیادی را که در مجرای ادرار هستند با خود حمل می کنند.

از آنجایی که این نواحی و مجرای ادرار بسیار آلوده هستند، احتمال انتشار میکروب ها بیشتر است. میکروب ها و باکتری ها از دستگاه تناسلی به راحتی وارد گلو و مجاری معده می شوند. این باعث عفونت و گسترش بیماری به سایر قسمت های بدن می شود.

علاوه بر انتقال باکتری و میکروب به مجاری ادرار، بیماری های مقاربتی مانند ایدز، سیفلیس، سوزاک و … را به فرد سالم منتقل و سرایت می کند. اگر فردی به یک بیماری مقاربتی مبتلا باشد، سیفلیس، سوزاک و ویروس ایدز به راحتی وارد دهان و گلو می شود. این امر مشکلات زیادی را برای انسان ایجاد می کند.

با توجه به موارد فوق، برای جلوگیری از آسیب ها و مشکلات احتمالی، توصیه می شود تا حد امکان از رابطه دهانی خودداری شود. به هیچ وجه ترشحات تناسلی را نخورید. اگر به طور تصادفی وارد دهانتان شد، فورا آن را دور بریزید. دهان خود را بشویید و با دهانشویه های مخصوص ضدعفونی و تمیز کنید.

در حال حاضر هیچ راهی برای جلوگیری از ورود ترشحات تناسلی به دهان وجود ندارد مگر اینکه از ابتدا میل به رابطه دهانی داشته باشید و این کار را انجام ندهید، آن را تمیز کنید، زیرا در حین رابطه جنسی نمی توانید از ترشح آن جلوگیری کنید، تلاش شما به نتیجه نمی رسد و می توانید از ترشح کثیف در دهان خودداری کنید.

توصیه می شود به جای تلاش برای داشتن رابطه جنسی دهانی، لذت و رضایت جنسی و درگیر شدن در آسیب ها و مشکلات آن، به رابطه جنسی واژینال روی آورید. با لمس و مالش کلیتوریس، بازو یا آلت تناسلی همسرتان را به ارگاسم برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید