راز نیروگاه تبریز و آلودگی هوا در پاییز و زمستان

زمان: 15:31
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776144

باید دید آیا در روزهای آینده در پاییز و زمستان از نفت کوره مجدداً در نیروگاه تبریز استفاده می شود یا خیر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج ، شهر تبریز به دلیل وجود زیرساخت ها ، شهرها و تاسیسات صنعتی در حومه خود ، در فصل سرد سال با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند.

پدیده وارونگی دما و آلودگی هوا و تثبیت چند روزه به دلیل کمبود باران یکی از مشکلات شهروندان تبریزی در پاییز و زمستان است.

کارشناسان محیط زیست استفاده از سوخت دیزل در نیروگاه تبریز ، آلودگی ناخواسته تاسیسات نفتی و پتروشیمی و در نهایت خودروها را از عوامل اصلی آلودگی هوای تبریز می دانند.

البته در سالهای اخیر با وضع LEZ و ممنوعیت ورود خودروهایی که فاقد شرایط فنی هستند و همچنین با طرح زوج فرد ، میزان تأثیر آلودگی خودروها کاهش یافته است.

در همین حال ، آلودگی در نیروگاه برق تبریز همچنان با مشکل مواجه است. مهدوی فرماندار تبریز خواستار برخورد جدی با محیط زیست با آلاینده ها شد و افزود: درصد آلودگی ناشی از نفت کوره زیاد است و بخش قابل توجهی از آلودگی در تبریز به دلیل مصرف سوخت مازوت در منطقه است. گیاه گرمایی “بگیر.

وی با تأکید بر اینکه نباید از نفت کوره در شهرک های بزرگ استفاده کرد ، گفت: ماشین آلات و ماشین آلات فرسوده ، آلاینده و حتی سنگین به راحتی در شهر حرکت می کنند که این امر قابل قبول نیست. در پایان این جلسه تصمیم گرفته شد: به منظور افزایش استقبال از حمل و نقل عمومی ، توسعه کمی و کیفی اتوبوس های بین شهری باید توسط سازمان اتوبوسرانی شهرداری در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر ، این هفته فیروز هدیم ، مدیر منطقه 8 انتقال گاز ایران ، وعده داد که هیچ قطعی گاز در قسمت شمال غربی کشور وجود نخواهد داشت و از افزایش 30 درصدی میزان انتقال گاز به آن منطقه در مقایسه با ایران خبر داد. به همان دوره 1999

حال باید دید با حل مشکل گازرسانی ، آیا در روزهای آینده در پاییز و زمستان مجدداً از نفت کوره در نیروگاه تبریز استفاده می شود؟

شایان ذکر است در دی ماه سال 95 بر اساس آمار اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی تبریز 28 روز آلوده را دوام آورد. این فاجعه زمانی رخ داد که فرماندار وقت تبریز و مسئولان نیروگاه استفاده از مازوت را تکذیب کردند و علت آلودگی را اتوبوس های تک نفره شهری عنوان کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید