رانت و فساد 4200 تنی تولید را به شدت تضعیف می کند/ سرکوب قیمت با حذف ارز ترجیحی از بین می رود


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1855954

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی در گفت و گو با دانا;

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی با اشاره به اینکه تداخل در قیمت‌های نسبی و سرکوب قیمت‌ها در نتیجه توزیع 4200 جلد، تولیدکننده را مجبور به خرید سرمایه‌گذاری لازم برای دام در بازار آزاد با قیمت‌های گزاف کرد. : در نتیجه تولید داخلی با مشکلات جدی مواجه شد و واردات به شدت افزایش یافت.

صدرا علی اکبر هانی مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص اصلاح نرخ ترجیحی ارز در کشور گفت: از سال 97 که ارز 4200 تومانی بین تولیدکنندگان توزیع شد، این توزیع عادلانه و عادلانه صورت نگرفت، بنابراین دولت سیزدهم مجبور به اصلاح ارز ترجیحی شد. تا حد امکان امتیاز دهید. -به زودی.




فقط محدوده معینی از 4200 جلد توزیع شد

وی افزود: با رواج این ارز در 4 سال گذشته تنها طیف خاصی از آن بهره مند شده اند و رانت ها و فسادهای ناشی از انتشار این ارز به شدت افزایش یافته است به طوری که تولیدکنندگان بزرگ، کشاورزان و کشاورزان از دولت استقبال کردند. تصمیم گیری “

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی گفت: هرچه دایره نظارتی در هنگام توزیع 4200 تن تنگ شود، دیدیم که فساد و رانت همچنان در حال افزایش است، بنابراین باید جلوی این عملیات اقتصادی گرفته می شد، روزی بسازید.

علی اکبرهانی گفت: گذشت و ایثار دولت به طور عام و وزیر محترم جهاد کشاورزی به طور خاص، اصلاح ارز ترجیحی توسط دولت سیزدهم انجام شد که می توان آن را جلوه ای از این امر دانست. خواسته های سازمان های دولتی و مصرف کنندگان .

کشاورزان همیشه نگران نبودن کمک به دام های خود بوده اند

وی افزود: در سال های اخیر با وجود تخصیص ارز هنگفت دولتی برای مواد اولیه دام، شاهد بوده ایم که بسیاری از کشاورزان، دامداران و تولیدکنندگان از نهاده ها بهره کافی نبرده و همواره نگران عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز بوده اند. برای دام.”

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی گفت: محصولات آنها همیشه سفارشی بوده است، گفت: داخلی ها با مشکلات جدی مواجه بوده و واردات به شدت در حال افزایش است و امروز با اصلاح نرخ ترجیحی ارز شاهد خواهیم بود که همه تولیدکنندگان محصولات خود را در شرایط مساوی تولید می کنند.

نیاز سازمان ها به عنوان تولید کننده به عنوان واسطه برای کاهش هزینه ها

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تشکل های تولیدی به عنوان تسهیل گر باید نقش ویژه ای در کاهش هزینه های تولید داشته باشند تا اجازه ورود سوداگران به عرصه تولید محصولات کشاورزی را ندهیم و با پول و وام و نجومی نتوانیم. علاقه. سازنده زیاده روی نمی کند.

وی افزود: از سوی دیگر تعاونی ها باید در بین تولیدکنندگان حضور داشته باشند و به راحتی نقدینگی لازم را از طریق اعتبارات برای حمایت از توسعه بخش کشاورزی و منابع داخلی اتحادیه و تشکل ها برای سرمایه گذاری منابع کشاورزی تامین کنند تا بتوانیم جایگزین دلالان شویم. “

1e98e06f f6db 4c6e b700 27846ba4d805 خبر خاکستری

با هدفمندی یارانه ها الفبای کشاورزی را فقط کسانی می دانند که در عرصه تولید مانده اند

علی اکبرهانی گفت: با توزیع 4 هزار و 200 جلد ارز در کشور از سال 97، پول بی خانمان های زیادی در سایر حوزه ها وجود داشت که افراد غیرمتخصص بر اساس ارتباط با مسئولان وقت این ارز را دریافت کردند و شروع به واردات کردند و توزیع کردند. مواد اولیه به دلیل اینکه هیچ وابستگی یا وابستگی به ساختار تولید، سازمان ها و اتحادیه های مرتبط با آن نداشتند.

وی در پایان گفت: اکنون با توجه به اصلاح ارز ترجیحی و هدفمندی یارانه ها تنها کسانی در این حوزه باقی می مانند که الفبای تولید و کشاورز را بلد باشند و خود کشاورز باشند. اما چند ماه طول می کشد تا این موضوع در کشور اتفاق بیفتد.» به زودی تشکل ها، تعاونی ها و تولیدکنندگان کارشان را برعهده خواهند گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید