رسالت سخت مردم کلام برای ثبت عشق در پیاده روی کربلا


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897816

سمیرا اصغری گفت: حضور میلیونی زائران ایرانی در کربلا موجی از امید و عشق آسمانی را به جامعه تزریق کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیرا عسگری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: راهپیمایی اربعین نشانه شکل گیری تمدنی جهانی بر اساس نگرش عقلانی و ارزشی است.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین به رشد شخصیت فردی و اجتماعی افراد کمک می کند و اهمیت و رسالت این حرکت عظیم خودجوش و مردمی را نشان می دهد.

عسگری افزود: طهارت و قبولی توبه از دیگر آثار پیاده روی اربعین است، انسان هر چقدر هم پاک باشد، باز هم نیازمند بخشش است.

اصغری تصریح می کند: آثار و ثمرات دنیوی و اخروی پیاده روی اربعین در روایات متعددی از اهل بیت علیهم السلام بیان شده است که در روایتی از امام موسی کاظم علیه السلام می فرماید: «غیر از رود فرات، کمترین آن است. ثواب زائر اباعبدالله علیه السلام این است که آنچه قبلا انجام داده و بعداً گناهان گذشته و آینده او بخشیده می شود.

این کارشناس گفت: حضور جمعی از مردم در پیاده روی اربعین روحیه تعامل، همکاری، همدلی و دوستی را در بین همه افراد جامعه تقویت می کند چرا که این پیاده روی مسیر عشق است و هرکس بر اساس توانایی های خود اراده خواهد کرد. از ثمرات این حرکت بزرگ با خود بهره می برد.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین به مردم هویت دینی می بخشد، ادامه داد: کل این سفر درس عشق و خدمت به اهل بیت(ع) است و باید معارف این سفر ثبت و به آیندگان منتقل شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه اربعین فرصتی برای تحقق سبک زندگی دینی است، افزود: حضور میلیونی زائران ایرانی در کربلا موجی از امید و عشق بهشتی را در جامعه و در کوچه ها، خیابان ها و اتوبوس هایی که در آن تردد می کنید، تزریق می کند. این عشق را می بینی و ارادت زائران به امام حسین (ع) را می شنوی.

اصغری با تاکید بر اینکه اهل قلم و اهل قلم باید ظرفیت این مراسم را در تولیدات خود نشان دهند، گفت: پیاده روی اربعین مملو از مضامین ناب عشق عاشقان در سیدالشهد علیه السلام است که باید باشد. ضبط شده توسط مردم توسط کلام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات دولت سیزدهم برای برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین کم نظیر بود و از همین سکو از زحمات همه مسئولان اجرایی که این پیاده روی را به بهترین نحو برگزار کردند و رضایت همگان تشکر می کنیم. زائران از این سفر مهر تایید است این بیانیه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید