رسیدن به حیات اسلامی با هنر سعادت میسر است


ساعت: 20:37
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878803

حجت الاسلام احمد لقمانی با تاکید بر اینکه دستیابی به حیات اسلامی با هنر شکوفایی امکان پذیر است، گفت: معلمان و حامیان فرهنگ باید مردم را به سمت فکر سوق دهند نه عاطفه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد لقمانی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز، به سبک زندگی اسلامی در جامعه پرداخت و گفت: خوب زیستن و زندگی آرام و آسان هنری است که مردم باید آن را انجام دهند. در نظر بگیرید، اما در آن مسیر ممکن است.» ممکن است تجربیات تلخ‌تر باشد، اما سبک زندگی اسلامی مهم‌تر و شیرین‌تر است.

وی با بیان اینکه تقلید آسان ترین، عالی ترین و بهترین راه برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است ادامه داد: والدین متعهد به زندگی دینی و سبک زندگی اسلامی نیز باید هنر زندگی را آموزش دهند. بچه هایشان.

وی گفت: برنامه، روحانی، معلم و دلسوز فرهنگی باید مردم را به فکر سوق دهد نه به سمت احساسات، هیجانات، شهوترانی، روزمرگی و همین سبک زندگی است که چشم انسان را به حقیقت می گشاید.

لوهمانی خاطرنشان کرد: برای لذت بردن از لحظات زندگی باید هنر خوب زیستن و سبک زندگی اسلامی را بیاموزیم و انتخاب سبک زندگی مانند بستن دکمه پیراهن است. برگشتی وجود ندارد.

وی با تعریفی از اندیشه گفت: فکر یعنی تعمق و سنجش محیط کار، دقت و تمرکز و هر چقدر در تردیدها و تصمیم گیری ها با تردید و تفکر جلو برویم، از دست دادن، پشیمانی، ندامت و ندامت ما کم می شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: مردم برای رسیدن به اهداف باید جوانب موضوع را سنجیده و سپس وارد شوند و به آن فکر کنند.

لوهمانی در ادامه توضیح داد: پست و مقام مقدس است و قطعا روزی از مردم سلب می شود و حتی اگر کاری به ما پیشنهاد شود باید با فکر و اندیشه به سمت آن حرکت کنیم.

وی درس گذشته را مهم دانست و گفت: زندگی از گذشته بهترین نمونه برای یافتن راه درست و حرکت در همان مسیر است. ممکن است گذشته در میدان آسیب دیده باشد و ما نباید این مسیر را طی کنیم چرا که منجر به آسیب می شود.»

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید