رسیدگی قاطعانه به ریشه های اغتشاشات باید در دستور کار قوه قضائیه باشد


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900222

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه به بررسی موضوعات روز پرداختند که به شرح زیر است:


رسیدگی قاطعانه به ریشه های اغتشاشات باید در دستور کار قوه قضائیه باشد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تبریک ربیع الاول تصریح کرد: در این ایام باید به عنایات رحمت و رسیدگی به احوالات بیش از پیش توجه شود. مؤمنان

وی خواستار توجه به وضعیت بزرگترها در خانواده به ویژه والدین شد و افزود: اعزام والدین به سرای سالمندان با بهانه هایی مانند کمبود وقت برای شیردهی یا دلایل دیگر اشتباه است و فرزندان باید در این امر به والدین خود توجه کافی داشته باشند. نگرش. بودن

امام جمعه ارومیه گفت: در آیات قرآن و روایات اسلامی توجه به والدین به شدت مورد تاکید قرار گرفته است، مواردی مانند سپردن والدین به افراد مسن نباید در جامعه رایج شود. مراقبت از والدین برای جبران زحماتی که در طول زندگی برای فرزندان خود انجام داده اند ضروری است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر در جامعه و اعتراضاتی که منجر به اغتشاشات شد، گفت: عموم مردم حق دارند در جامعه و طبق سنت «اجرای امر به معروف و نهی از منکر» اعتراض کنند. نهی از منکر» وظیفه دارد به کم کاری ها و اشتباهات مسئولان و به طور کلی جامعه اشاره کند.

قریشی گفت: اعتراض مدنی و التزام به موازین اسلامی همان امر به معروف و نهی از منکر است که باید توسط مردم اجرایی شود و مسئولان برنامه ریزی و بسترسازی لازم را برای اجرای آن انجام دهند.

وی تاکید کرد: همه حق اعتراض دارند اما هیچکس حق ندارد اعتراضات مردم را به آشوب و بی نظمی بکشاند. اینکه عده ای به دنبال هرج و مرج هستند قابل قبول نیست.

امام جمعه ارومیه از مراجع قضایی خواست عاملان اصلی اغتشاشات را شناسایی و مجازات کنند و گفت: برخورد جدی با عاملان اصلی اغتشاشات در دستور کار قرار گیرد. این افراد غیر از برخی افراد گمراهی هستند که با رهبری این عاملان اصلی در خیابان ها شروع به شعار دادن کردند.

وی به نقش مجریان و ورزشکاران در هدایت و گسترش اغتشاشات نگاه کرد و افزود: این افراد نقش کمی در اغتشاشات نداشتند، باید با آنها برخورد قانونی و جدی شود تا درس عبرتی برای سایر افراد باشد. درگیر ثروت ها و دارایی های رژیم شده اند، به موقعیت رسیده اند و اکنون به فکر خیانت هستند.

قریشی بصیرت مردم را بسیار مهم و قابل احترام در جامعه عنوان کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی و راهپیمایی ضد اغتشاش نشان داد که همه توطئه های دشمنان شکست خورده است و این مردم هستند که برای حفظ نظام اسلامی در صحنه حضور دارند.

وی نیروی انتظامی و امنیتی را عامل آرامش و نظم اجتماعی می داند و بیان می کند: جسارت این نیروهای خدماتی به هیچ وجه قابل قبول نیست و مردم خواهان برخورد جدی با این گونه افراد هستند.


هوشیاری مردم فتنه را خنثی می کند

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و بیان اینکه مومن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شود، گفت: : سال 2088 برای ما بیشتر یک تجربه بود تا یک شورش.

امام جمعه میاندوآب افزود: در قیام اخیر باید اغتشاشگران، اغتشاشگران، اغتشاشگران و کسانی که به بیت المال و اموال مردم آسیب زدند پاسخگو باشند.

وی افزود: معاندین باید پاسخگوی خون شهدایی باشند که در راه حفظ امنیت و آرامش مردم به شهادت رسیدند و خواستار برخورد قاطع پلیس، دادستانی و قضاییه با آنان هستیم. “

حسن زاده با بیان اینکه رسانه های بی بی سی و ایران اینترنشنال و… هیچ گاه با مردم ایران همدردی نکرده اند و نیستند، گفت: دشمن برنامه ریزی کرده است و بنابراین باید مراقب باشید که در پازل دشمن بازی نکنید و قلمرو .

وی گفت: پلی نژادها، ربع پهلوی ها و… کارشان تحریک و توطئه برای آسیب رساندن به بیت المال است وگرنه جرات حضور در میدان را ندارند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه از مسئولان نیز تقاضای رسیدگی دقیق به موضوع مهسا امینی را داریم، تصریح کرد: به اعتراف خود مهسا امینی بهانه ای بود و اصل نظام را هدف قرار دادند چرا که ایران اسلامی بینی خود را به خاک مالیده است.

حسن زاده به بصیرت و هوشیاری مردم در دفع قیام ها اشاره کرد و افزود: هر زمان که در طول تاریخ انقلاب آشوب یا قیام می شد، مردم انقلابی، دولت گرا و دوراندیش ایران اسلامی به میدان آمدند و پاسخ یاغیان و یاغیان را دادند. و آتش زدند، شورش را فرو نشاندند.

وی با قدردانی از تیزبینی و هوشیاری مردم میاندوآب در بی توجهی به اغتشاشگران و دشمنان گفت: مردم دوراندیش ایران اسلامی و میاندوآب می دانند که دشمنان و دشمنان از جان و مال و ناموس مردم دریغ نمی کنند.

امام جمعه میاندوآب همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای زحمتکش و ایثارگر جان خود را در راه حفظ و حراست از مردم و امنیت و آرامش مردم به خطر می اندازند. به نمایندگی از مردم میاندوآب از طرف همه از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم.

حسن زاده به واکنش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله به مواضع تروریست ها اشاره کرد و تصریح کرد: سپاه هر جا که لازم بود و در فتنه اخیر با بمباران ضد انقلاب دشمنان را ناکام گذاشت و ایجاد اغتشاش کرد. مواضع کومله و دمکرات کردستان عراق آتش ناآرامی ها را خاموش کردند و در این راستا از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تقدیر و تشکر می کنیم.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی سالمندان بر لزوم تکریم والدین تاکید کرد.


ما باید در همه زمینه ها قوی شویم

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نیروی انتظامی گفت: اگر نیروی انتظامی از بین برود امنیت و آسایش اجتماعی از بین می رود که این یعنی ، که جایگاه پلیس آسیب می بیند و در واقع کل بافت جامعه آسیب می بیند.

امام جمعه چهاربرج افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئولان لشکری ​​و کشوری باید از حادثه درس گرفته و از حوادث آینده جلوگیری کنند و آن نقاط ضعف حادثه اخیر را شناسایی و جبران کنند تا دوباره به این بیماری مبتلا نشویم. مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده می شود. نمی تواند!

وی گفت: به فرموده امام خامنه ای، حدیث نبوی (لا یولساء المؤمنین در گودال مرگ) شامل همه مسائل فردی و اجتماعی، سیاسی، بین المللی و برخورد با ابرقدرت ها است.

جلالی در ادامه با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید قوی شویم، تصریح کرد: راه حل همان چیزی است که حضرت آقا فرمودند، یعنی باید در عرصه های مختلف قوی شویم و به فرموده مقام معظم رهبری «مملکت باید قوی شود؛ باید در عرصه های مختلف قوی شویم. تقویت کشور یکی از اهداف ماست. این نیز برگرفته از قرآن است. قرآن می‌فرماید: «و من با تمام قوا بر آنان مخالفت کردم». تا جایی که می توانید قدرت خود را افزایش دهید. در نگاه اول، این قدرت ممکن است مانند قدرت نظامی به نظر برسد، اما بسیار گسترده تر از دامنه قدرت نظامی است. ابعاد قدرت ابعاد گسترده ای است و شامل قدرت اقتصادی، قدرت علمی، قدرت فرهنگی، قدرت سیاسی (خالق استقلال سیاسی) و قدرت تبلیغاتی است.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه به مرور زمان عرصه های دیگری برای تقویت کشور و ملت پدیدار خواهد شد، تصریح کرد: به عنوان مثال امروز قدرت سایبری حیاتی است. امروزه در تمام دنیا فضای مجازی بر زندگی مردم مسلط است و برخی از افراد تمام کارهای خود را از طریق فضای مجازی انجام می دهند. قدرت در این زمینه حیاتی است.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر دشمن مجددا از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده است، اظهار داشت: در این زمینه دشمن در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام و با عناصر ارتش خود که عمدتاً متشکل از خط حمله سه جانبه است. چهره‌های معروف و اینفلوئنسرهای اجتماعی، بازیگران، بازیکنان، خواننده‌ها، اینفلوئنسرها و افراد مشهور هستند.

جلالی تصریح کرد: بحمدالله این فتنه که به مراتب ضعیفتر از فتنه 88 است با بصیرت مردم خداجوی ایران اسلامی مدیریت شد.

امام جمعه چهاربرج می فرماید: اما این قیام یک هشدار واقعی است و این انذار یکی از مهم ترین وظایف ماست که عمل به این دستور قرآن است «و با تمام قوا و از غل و زنجیر با آنان مبارزه کنید». دشمن خدا».

وی با بیان اینکه این آیه مسلمانان را به آماده باش کامل در برابر دشمنان و آماده سازی انواع سلاح ها، تجهیزات، وسایل و روش های تبلیغاتی که موجب ترس و وحشت دشمنان اسلام می شود سفارش می کند، تصریح کرد: البته همیشه می توانید رو به رو شوید. تهدید به فرصت گفته امیرالقلوب شهید حاج قاسم سلیمانی: من به تجربه می گویم آن مقدار فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست.

جلالی در ادامه به اقدامات به موقع و سریع سپاه در حمله به مواضع تروریست ها اشاره کرد و گفت: سپاه با بمباران مواضع ضد انقلاب کومله و دموکرات ها در کردستان عراق بار دیگر قدرت موشکی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و به نمایش گذاشت. دشمنان ایران اسلامی دیدند که ایران با هیچ کس بدش نمی آید.

امام جمعه چهاربرج همچنین به برخی از عوامل مؤثر در رذائل از جمله کدورت دل، سیاهی و سختی دل اشاره کرد و افزود: هیچ چیز مانند خطاهای مکرر، خطاها و گناه مکرر روح انسان را بیمار و فاسد نمی کند و او را به حیوان درنده تبدیل می کند. نه بدتر، و همچنین تاثیر محافل و انجمن های فاسد، چه خوب و چه بد، بسیار واضح است.

وی همچنین بر رعایت موازین شرعی در مجالس عروسی تاکید کرد و اظهار داشت: در مجالس عروسی باید از گناه جلوگیری شود و تالارداران نیز به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید